kicki Skrevet 4. april 2001 Del Skrevet 4. april 2001 Hei Jeg er en jente på 26 år som er gravid for 2. gang. Men denne gangen er jeg ganske mye plaget med hodepine. Hos jordmor sist hadde jeg 12,5 i sånn blodverdi greie, ingenting i urinen. Feritinen? min er 20 så jeg skal begynne med jern i uke 20. (Forrige gang var denne over 60) Jeg drikker ganske mye hver dag, bare på jobben så drikker jeg ca 1,5 - 2 liter væske (enten Farris eller vann). Av og til blir jeg fryktelig svimmel samtidig med hodepinen. I går reiste jeg meg fort og da holdt jeg på å falle inn i skapet på soverommet. Det minner meg om når jeg hadde lite blod, noe som ikke er tilfelle denne gangen. Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre hodepinen. Jeg kan legge til at i løpet av en dag så spiser jeg 2 skiver til frokost, 2 til lunsj og så middag. Etter middag pleier jeg å være mett resten av kvelden. Er det noe jeg bør unngå å spise eller drikke?? Takknemlig for svar, jeg er forresten 18 uker på vei (termin 10. september) Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23984-hodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 At du er svimmel og har hodepine, har nok ingen ting med din hb/blodprosent eller ferritin å gjøre. Det er nok mer nærliggende å tro at du har lavt blodtrykk eller at du har en tendens til lavt blodsukker. Det er uansett lurt å drikke mye, gjerne 3 liter i døgnet. Man skal alltid være på vakt når det gjelder hodepine senere i svangerskapet, men så tidlig som du har kommet, er det uaktuelt å tenke på svangerskapsforgiftning e.l. Siden hodepinen din kommer samtidig som du gjerne blir svimmel, synes jeg du skal be legen/jordmoren din til å sjekke blodtrykket ditt igjen, gjerne på et tidspunkt hvor du har slikt "anfall". Noen har glede av å spise litt søtt, f.eks. sjokolade når de får svimmelhetsanfall. Da får du opp blodsukkeret ditt, og kan straks føle deg bedre. Uansett synes jeg at du bør ta det opp med din lege, så kan du følges opp med blodsukker tester. Noen får slike svingninger i svangerskapet, og det bør absolutt følges utredes og følges opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23984-hodepine/#findComment-101163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.