Gå til innhold

Redusere skattetrekk

Anbefalte innlegg

Gjest Just asking
Skrevet

Jeg er student og jobber deltid i butikk. Har frem til nå hatt tabelltrekk, men ønsker heller å trekke 20% i skatt fremover.

Noen som vet om jeg må endre og levere et helt nytt skattekort for å gjøre dette...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kan ikke uten videre redusere skattetrekket (bare øke). Du må ta kontakt med ligningskontoret.

Gjest soljenta_83
Skrevet

En kan ikke uten videre redusere skattetrekket (bare øke). Du må ta kontakt med ligningskontoret.

du må ringe liknongskontoret og si du vil bytte over til prosenttrekk. Men det spørs om du får ha trekk på under 30 %

Skrevet

du må ringe liknongskontoret og si du vil bytte over til prosenttrekk. Men det spørs om du får ha trekk på under 30 %

Du må svare trådstarter.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Du må svare trådstarter.

en liten glipp. men jeg regner med personen går inn å sjekker her uansett

mariaflyfly
Skrevet

Ja, det må du.

Arbeidsgiver kan trekke deg mer i skatt enn skattekortet viser, hvis du ønsker det, men ikke mindre.

Skrevet

Det jeg har blitt bedt om når jeg har måtte justert skattetrekket er at jeg får et skjema fra likningskontoret der jeg skriver ned de nye opplysningene så får man et nytt skatte kort som man leverer til arbeidsgiver:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...