Gjest Just asking Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg er student og jobber deltid i butikk. Har frem til nå hatt tabelltrekk, men ønsker heller å trekke 20% i skatt fremover. Noen som vet om jeg må endre og levere et helt nytt skattekort for å gjøre dette...? 0 Siter
siddisen Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 En kan ikke uten videre redusere skattetrekket (bare øke). Du må ta kontakt med ligningskontoret. 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 En kan ikke uten videre redusere skattetrekket (bare øke). Du må ta kontakt med ligningskontoret. du må ringe liknongskontoret og si du vil bytte over til prosenttrekk. Men det spørs om du får ha trekk på under 30 % 0 Siter
siddisen Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 du må ringe liknongskontoret og si du vil bytte over til prosenttrekk. Men det spørs om du får ha trekk på under 30 % Du må svare trådstarter. 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Du må svare trådstarter. en liten glipp. men jeg regner med personen går inn å sjekker her uansett 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Ja, det må du. Arbeidsgiver kan trekke deg mer i skatt enn skattekortet viser, hvis du ønsker det, men ikke mindre. 0 Siter
Mistera Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Det jeg har blitt bedt om når jeg har måtte justert skattetrekket er at jeg får et skjema fra likningskontoret der jeg skriver ned de nye opplysningene så får man et nytt skatte kort som man leverer til arbeidsgiver:) 0 Siter
Gjest Lisan12 Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 https://skort.skatteetaten.no/skd/skattekort/skattekort Tast så inn fødselsnummeret ditt. Da får du opp beregningen som er gjort for det skattekortet du allerede har. Før så opp nye summer på det du antar å tjene i år osv. og trykk send til slutt, så får du nytt kort i posten i løpet av noen dager. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.