Gjest Endringer Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Har tenkt å gjøre garasjen om til bolig. For at dette skal gå, må jeg heve taket, og bygge kvist med mer. Noen som vet hvor jeg kan få hjelp til en planløsning? Hvor mye vil dette eventuellt koste?? Har også lyst til å sette opp et gjerde mot naboen. Dette skal gå etter terrenget, men jeg ønsker å ha det så høyt som mulig. Noen som vet hvor høyt jeg kan lage det, uten søknad?? PÅ forhånd takk for svar:) 0 Siter
Gemini Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 En arkitekt hjelper deg med å tegne hus/garasje (evt. endringer av sådan). På lovdata.no finner du plan- og bygningsloven, grannelova og grannegjerdelova. Absolutt max høyde mener jeg er 1,80 m, men det er visst en max-lengde som angir hvor langt det kan være så høyt, ellers tror jeg gjerder kan være 1,50 m. Dette er fra en bestemt kommune, men tror reglene er like uansett: http://www2.vindafjord.kommune.no/byggesak/22-0555.htm 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Siden du skal bygge om eksisterende garasje, bør du engasjere arkitekt. Denne kan også informere deg om papirmøllen mot kommunen (og naboer). Prisen på arkitekter varierer - i den småbyen jeg bor tar de ca 650,- + mva pr time. Det er vel verdt å la en arkitekt bruke 2-3 tusen kroner på å lage et skikkelig konsept! Gjerdehøyde har jeg ikke noe greie på - snakk med bygg-/planavdelingen i kommunen. Kanskje greit å snakke med naboen også..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.