Gå til innhold

Dere som trener...

Gjest kan sikkert svare meg!!

Anbefalte innlegg

Gjest kan sikkert svare meg!!
Skrevet

Kvinne, 33 år, tre barn.

Slank, men synes magen er blitt slapp etter svangerskapene. Ser også at jeg har begynt å lagre litt fett på magen (selv om jeg absolutt ikke vil si jeg er tykk).

Jeg har nå begynt å trene kondisjon 2-3 ganger i uken for å evt kvitte meg med overflødig fett (håper kroppen forsynes seg der det trengs mest:). Prøver også å ta minst 50 sit-ups hver dag.

Hvor lenge må det gå før jeg kan håpe på resultater? Vaskebrett hadde jo vært fint:) I alle fall en strammere mage med litt definerte muskler... Kan jeg nå det målet med den treningen jeg har lagt opp til?

Videoannonse
Annonse
Gjest kostholdet ditt
Skrevet

Du skriver ikke noe om...

Skrevet

For å få vaskebrett, må de fleste kvinner ned på fitnessnivå - d.v.s. under 15% kroppsfett. Så med mindre du har tenkt å legge om livet radikalt, så er det tvilsomt. Det er dessuten direkte stygt på kvinner.

"........................................"

Gjest Aimabel
Skrevet

For å få vaskebrett, må de fleste kvinner ned på fitnessnivå - d.v.s. under 15% kroppsfett. Så med mindre du har tenkt å legge om livet radikalt, så er det tvilsomt. Det er dessuten direkte stygt på kvinner.

kanskje ikke direkte vaskebrett, men litt markert mage er pent synes jeg. Og det skal ikke så mye til hvis man er slank og trener litt styrke.

Gjest Aimabel
Skrevet

Du bør variere styrketreningen, ikke bare sit-ups, men andre øverser i tillegg, slik at du får trent alle muskelgruppene på magen.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Du burde prøve Pilates-trening. Da får du fatt i alle de små, underliggende musklene og ikke bare de store muskelgruppene, og det er av stor betydning både for figuren og holdningen.

Kombinert med kondisjonstrening burde du være sikret et godt resultat.

Det beste av alt er at man får mer energi, overskudd og godt humør når holdningen og blodsirkulasjonen blir bedre. Det kan man forsåvidt også si om all slags trening, men jeg synes likevel pilates-treningen er ekstra effektiv og positiv.

Skrevet

Du bør variere styrketreningen, ikke bare sit-ups, men andre øverser i tillegg, slik at du får trent alle muskelgruppene på magen.

Man skal ikke bare trene magen, selv om man trener allsidig og all bukmuskulaturen. Å trene mage uten å trene rygg er å be om problemer med årene.

"......................................"

Skrevet

Ikke ta sit-ups hver dag. Musklene trenger tid til å hvile. Det beste er å ta få med stor motstand -det får du mest muskler av.

Skrevet

Ikke ta sit-ups hver dag. Musklene trenger tid til å hvile. Det beste er å ta få med stor motstand -det får du mest muskler av.

Du vil IKKE ta situps (crunches) med tung motstand, hvis du plages av "for mye" mage. Til og med jeg, som ikke er kvinne, sluttet med det fordi det fungerte altfor bra, og magemusklene ble store og bulende. For flatere mage, så skal man ha lite motstand og mange repetisjoner - som tillegg til kardio og kostholdsendringer, selvfølgelig.

".........................................."

Gjest thunder,thunder
Skrevet

Du vil IKKE ta situps (crunches) med tung motstand, hvis du plages av "for mye" mage. Til og med jeg, som ikke er kvinne, sluttet med det fordi det fungerte altfor bra, og magemusklene ble store og bulende. For flatere mage, så skal man ha lite motstand og mange repetisjoner - som tillegg til kardio og kostholdsendringer, selvfølgelig.

hva er kardio?på forhånd takk for svar:)

Skrevet

Men hun vil ha synlige magemuskler... :-)

Skrevet

Utholdenhetstrening, f.eks. løping, spinning, svømming.

Gjest thunder,thunder
Skrevet

Utholdenhetstrening, f.eks. løping, spinning, svømming.

takk for svar:)

Gjest thunder,thunder
Skrevet

hvor mange repetisjoner,hvis man trener magen på apparat på helsestudio, -og hvor mange rep. m vanlig situps anbefaler du?

Skrevet

Jogging, sykling, svømming, aerobic etc. etc. :-)

Skrevet

Men hun vil ha synlige magemuskler... :-)

Men neppe magemuskler so buler ut :-)

Skrevet

hvor mange repetisjoner,hvis man trener magen på apparat på helsestudio, -og hvor mange rep. m vanlig situps anbefaler du?

Jeg er ingen ekspert, men for lav belastning (evt. ingen belastning), så er det jo snakke om en god del. Til å begynne med, kanskje 15-25? Og så øke etterhvert. Etter en stund er det ikke uvanlig å komme opp mot 50 repetisjoner uten ekstra belasning.

"........................................."

Gjest thunder,thunder
Skrevet

Jogging, sykling, svømming, aerobic etc. etc. :-)

takk for svar:) også hadde jeg sendt et spm. om rep.( jeg maser slik,at du burde fått betalt;) )

Skrevet

Men neppe magemuskler so buler ut :-)

:-)

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men for lav belastning (evt. ingen belastning), så er det jo snakke om en god del. Til å begynne med, kanskje 15-25? Og så øke etterhvert. Etter en stund er det ikke uvanlig å komme opp mot 50 repetisjoner uten ekstra belasning.

"........................................."

Ak, jeg husker den gangen jeg uten problemer tok 100...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...