Gå til innhold

Hvordan får man pass i Oslo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Internetsidene til Oslopolitiet virker ikke, og jeg trenger nytt pass. Har ikke noe lyst å reise ned til dem for å få høre at jeg må ha med noe som jeg ikke har med...

Så, noen som vet hva jeg må ha med? Må jeg få tatt bilde på forhånd? Kan jeg gjøre det hvor som helst? Hvilke krav gjelder til passbildet?

Og hvor lang tid må jeg regne med at det tar?

Ellers noen info dere kan gi om dette? Kan jeg dra på hvilken som helst politistasjon? Noen som er raskere enn andre?

Håper noen er snille å svare meg, begynner å bli stressa i forhold til å få dette i boks til ferien....!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gang for lenge siden, da jeg bodde i Oslo, så måtte vi ned til hovedpolitistasjonen på Grønland for å få pass.

Det har blitt strenge regler til passbilder nå, men jeg vil anta at fotografer kan dette. Evt. så vil jeg tro du får tatt bilder på politistasjonen (?).

Du må ha med deg det gamle passet ditt (hvis du har et) eller annen gyldig legitimasjon. Utover det skal det ikke være så mye mer du trenger. Vi fikk nye pass nå i sommer. Jeg var på politistasjonen her og fikk noen skjema jeg skulle fylle ut. Så dro vi ned til politistasjonen med bilder og utfylte skjema. De fylte inn alle opplysninger på dataen, og så kom passene i posten etter ca 1 uke.

Har du barn må de ha egne pass. Og faren må enten være med eller skrive under på et godkjenningsskjema på forhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...