keinstein Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Grusomt. Det er underlig lite kjent. Jeg holdt foredrag med dette som et av punktene, og noen av de yngre gispet forskrekka. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Det er underlig lite kjent. Jeg holdt foredrag med dette som et av punktene, og noen av de yngre gispet forskrekka. Ville de kanskje blitt drept selv dersom de ikke utførte ordre fra Hitlers parti? 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Det var nettopp den han var, og er, som er det avgjørende. Men hva "han" var, og "er", vet hverken du eller noen andre. Det eneste dere har er en samling av tekster som i varierende grad er helt elle delvis oppdiktet, og oversatt så mange ganger at det er like trodig som å påstå at ringenes herre er en "sann" bok. "........................................" 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Men hva "han" var, og "er", vet hverken du eller noen andre. Det eneste dere har er en samling av tekster som i varierende grad er helt elle delvis oppdiktet, og oversatt så mange ganger at det er like trodig som å påstå at ringenes herre er en "sann" bok. "........................................" Det hele handler om tro. Bibelen skriver mest av alt om tro. Den legger ikke skjul på det. For øvrig så er trådens tema galskap. Og jeg tror at ettertiden vil si at det er galskap å kommunisere medmennesker imellom via tekst på en dataskjerm, og også telefonisk eller via andre tekniske hjelpemidler for den saks skuld. Det gale i dette er jo at man redusere menneskelig kontakt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.