Gå til innhold

Bo ved siden av trikken?

Anbefalte innlegg

Gjest trudelutti
Skrevet

Det er mulig jeg skal flytte inn i en leilighet som ligger i 1.etasje, i en gate der trikken kjører forbi veldig ofte. Det er vanlige vinduer, ikke noe isolerglass. Vil dette være svært plagsomt eller er det en tilvenningssak? Jeg er ganske ømfindtlig når det gjelder bråk når jeg skal sove eller konsentrere meg.

noen som har erfaringer med å være nabo til en av Oslos trikkelinjer?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3. etasje over trikken gikk bra. 1. har jeg ingen erfaring med

Skrevet

Bor i 5. etg., i en gård som ligger helt nært trikkelinja. Man hører den jo, men jeg legger ærlig talt ikke merke til den mer.

Men jeg flyttet inn bare for noen måneder siden og gården var da totalrenovert. Regner med nye vinduer demper støy bedre enn gamle.

Skrevet

Jeg har bodd i 3.etasje og i 5 etasje i gate med trikk og vanlige vinduer. Alt rista, men jeg vente meg til det. Det var egentlig verre når bussene starta utenfor.

Jeg har også bodd med T-banen rett utenfor soveromsvinduet. Det rista ikke, men bråkte mye mer. Jeg syntes det på en måte var vanskeligere å vende seg til t-banen enn til trikken. I tillegg var det litt ekkelt at alle kunne se rett inn i leiligheten når de kjørte forbi.

Deilig å ikke bo sånn lenger :)

Gjest Persille
Skrevet

Trikken er ingenting mot måkebilen og feiebilene :)

Skrevet

Det venner du deg til. Jeg er oppvokst med trikken som nabo og du hører den ikke etterhvert.

Det eneste er de gangene de renser skinnene, det er helt grusomt.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

løsning: ørepropper.

det kan være tilvenningssak, men i lengden er det stressende.

Skrevet

Jeg ville aldri bodd rett ved siden av en trikkeskinne, i hvert fall ikke i første. Det bråker noe helt forjævlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...