Gå til innhold

Kan ikke glemme eksen...

Anbefalte innlegg

Gjest -nei, ikke i dag-

Lurer på om noen har noen tips til meg... Jeg er nemlig 24 år og sammen med en kjempeflott gutt. Det har bare vart noen måneder, men vi har kjent hverandre litt før det, og jeg vet at vi passer utrolig godt sammen. Jeg er forelska i ham, selv om den første spenningen ikke lenger er den samme, og alt er egentlig kjempefint. Bortsett fra en ting...

Jeg klarer ikke å glemme eksen min. Har hatt flere forhold tidligere, men det er bare en jeg har det slik med. Det er snart 2 år siden det ble slutt, men vi har fortsatt mye kontakt grunnet felles interesser. Forholdet vårt var egentlig aldri kjempebra, selv om alle synes vi var et perfekt par... det er mange grunner til det, men det endte altså med at han gjorde det slutt med meg. I ettertid ønsker jeg på ingen måte å få tilbake det vi hadde, og han er egentlig ikke slik av type som jeg ønsker å være sammen med, men likevel takler jeg ikke at jeg ikke skal være den som skal dele framtiden med ham. Jeg klarer ikke alltid å skjule følelsene mine for ham, noe som har medført at han får en feil oppfatning av meg, fordi han alltid ser en side av meg som ingen andre ser. Jeg føler meg liksom så svak i nærheten av ham...

Selvfølgelig har jeg dårlig samvittighet overfor ham jeg er sammen med, som selvfølgelig ikke kan få vite om eksen min, og til mitt forsvar må jeg jo si at det aldri skjer noe, og det kommer heller aldri til å gjøre det. Jeg ønsker ikke å være utro, og eksen min vet at jeg har ny kjæreste og ville aldri vært med på det han heller. Allikevel medfører dette mange vonde følelser inni meg, og jeg blir ikke kvitt dem hvor mye jeg enn prøver. Lurer på hva jeg skal gjøre nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23990-kan-ikke-glemme-eksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke trekke trollet ut i sola og se om det ikke sprekker?

Altså: snakke med din nåværende samboer om problemet?

Tenk deg at det var din samboer som gikk og sleit med noe tilsvarende - en gammel flamme han ikke kunne glemme. Ville du ikke foretrekke at han snakket med deg om det? Eventuelt også introduserte deg for henne, så du visste hvem og hva.

Det er stor sannsynlighet for at det å trekke hele greie fram i lyset, vil få problemet til å fordampe av seg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23990-kan-ikke-glemme-eksen/#findComment-101110
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er bra du tar tak i det som plager deg.

For å bli kvitt tankene på x-en vil jeg råde deg til å bruke en 3.person som samtalepartner. Du trenger kanskje å bearbeide historien for å å få kontroll over følelsene rundt mannen, slik at det ikke forstyrrer deg videre i livet ditt.

Har du en du kjenner som kan hjelpe deg med dette? Hvis ikke, kan du bruke en parterapeut. Bruk gule Sider i tlf.katalogen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23990-kan-ikke-glemme-eksen/#findComment-101513
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...