Gjest fruen i stuen Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Om jeg skal kjøpe en, hvilken anbefaler du? 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Paranoid, Master of Reality eller Sabbath Bloody Sabbath. Det er umulig å plukke en vinner blant disse tre, så jeg ville gått for den første, så den neste hvis den ikke var å oppdrive o.s.v. :-) "......................................." 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Jeg ville begynt med Black Sabbath, altså deres første utgivelse. Deres første seks album er alle klassikere. Styr unna alt uten Ozzy på vokal. Du gjør også lurt i å holde deg unna de to siste med Ozzy (Technical Ecstasy og Never Say Die). 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 ÅÅÅ mine virkelig gamle favoritter.. Vil nok anbefale dette samlealbumet: http://www.black-sabbath.com/discog/wesoldoursoul.html selv om du egentlig burde kjøpe ALT fra Ozzy-tida. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Paranoid, Master of Reality eller Sabbath Bloody Sabbath. Det er umulig å plukke en vinner blant disse tre, så jeg ville gått for den første, så den neste hvis den ikke var å oppdrive o.s.v. :-) "......................................." Som vanlig er jeg sterkt uening med deg:) Vol.4 er min klare favoritt av de gamle. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Som vanlig er jeg sterkt uening med deg:) Vol.4 er min klare favoritt av de gamle. Jeg svarte vel egentlig ut i fra "hvis man skal kjøpe én plate" e.l. Og da synes jeg Volume 4 blir mer passende etter de aller mest obligatoriske. Men det er nå så :-) Du har ikke skrevet noe støtteinnlegg for Israel på en stund, forresten? Hvor blir det av dem? Kjemiske våpen, overlagt bombing av FN-poster etc. :-) "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Jeg ville begynt med Black Sabbath, altså deres første utgivelse. Deres første seks album er alle klassikere. Styr unna alt uten Ozzy på vokal. Du gjør også lurt i å holde deg unna de to siste med Ozzy (Technical Ecstasy og Never Say Die). "Styr unna alt uten Ozzy på vokal." Med ett unntak, som en liten kuriositet: Mob Rules, med DIO :-) "..........................................." 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Jeg svarte vel egentlig ut i fra "hvis man skal kjøpe én plate" e.l. Og da synes jeg Volume 4 blir mer passende etter de aller mest obligatoriske. Men det er nå så :-) Du har ikke skrevet noe støtteinnlegg for Israel på en stund, forresten? Hvor blir det av dem? Kjemiske våpen, overlagt bombing av FN-poster etc. :-) "..........................................." Trengs da ikke. Jeg fikk se deg i et så ivrig forsvar av Israel her inne for etpar uker siden at jeg regnet med at den saken er i trygge hender:) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 "Styr unna alt uten Ozzy på vokal." Med ett unntak, som en liten kuriositet: Mob Rules, med DIO :-) "..........................................." Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt det albumet. Men Dio er faktisk en vokalist jeg tidvis har litt sansen for. Mulig jeg burde sjekke ut det albumet. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Jeg ville begynt med Black Sabbath, altså deres første utgivelse. Deres første seks album er alle klassikere. Styr unna alt uten Ozzy på vokal. Du gjør også lurt i å holde deg unna de to siste med Ozzy (Technical Ecstasy og Never Say Die). Ikke helt enig. Versjonene av Children of the Sea og Heaven & Hell med Dio på dette live-albummet er jo bare forførerisk fett levert: http://www.black-sabbath.com/discog/liveevil.html 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Trengs da ikke. Jeg fikk se deg i et så ivrig forsvar av Israel her inne for etpar uker siden at jeg regnet med at den saken er i trygge hender:) Neppe :-) Jeg støttet utgangspunktet, men de har forlengst overskredet absolutt alt som fortjener et snev av støtte. Men det var ikke det denne tråden handlet om :-) "......................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt det albumet. Men Dio er faktisk en vokalist jeg tidvis har litt sansen for. Mulig jeg burde sjekke ut det albumet. DIO var litt kul, selv om musikken han spøy ut som regel var under middels. Men det er tilløp til litt kule ting på den ene Sabbath-platen han var med på, så du bør ta en titt på den. Det er ikke en Sabbath-plate på linje med de _ordenlige_, men en litt motsom kuriositet som sagt. "......................................." 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Sabbath bloody sabbath synes jeg, da. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Neppe :-) Jeg støttet utgangspunktet, men de har forlengst overskredet absolutt alt som fortjener et snev av støtte. Men det var ikke det denne tråden handlet om :-) "......................................" Jo nå er det det.. For å kommentere dine to "eksempler". Kjemiske våpen? Av det jeg har lest så langt er det ubekreftet mistanke. Om det virkelig skulle være tilfelle er det selvsagt totalt uakseptabelt. Men i denne debatten er det vesentlige at du preseneterer udokumentere påstander som fakta. Det samme gjør du når du skriver at FN-folka ble bombet med fullt overlegg. Selv din IQ urde være høy nok til å fatte at Israel har alt og tape og null og vinne på å gjøre det. Hva som derimot har fremkommet er at det krydde av Hizbolla-folk rundt huset til FN-folk. Hva hadde de der å gjøre? Gode venner på besøk? 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Jo nå er det det.. For å kommentere dine to "eksempler". Kjemiske våpen? Av det jeg har lest så langt er det ubekreftet mistanke. Om det virkelig skulle være tilfelle er det selvsagt totalt uakseptabelt. Men i denne debatten er det vesentlige at du preseneterer udokumentere påstander som fakta. Det samme gjør du når du skriver at FN-folka ble bombet med fullt overlegg. Selv din IQ urde være høy nok til å fatte at Israel har alt og tape og null og vinne på å gjøre det. Hva som derimot har fremkommet er at det krydde av Hizbolla-folk rundt huset til FN-folk. Hva hadde de der å gjøre? Gode venner på besøk? Nå lot jeg være å komme med barnslige personangrep - spesiellt i en tråd som overhodet ikke har noe med den diskusjonen å gjøre, for å se om du klarte det samme. Det gjorde du ikke. Så da er det selvfølgelig ikke vits i å si noe mer om den saken. Det burde imidlertid vært åpenbart at jeg ramset opp de to nyeste, heteste sakene, uten å fremlegge noen påstander om hvorvidt de var riktige eller ei. "......................................." 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Nå lot jeg være å komme med barnslige personangrep - spesiellt i en tråd som overhodet ikke har noe med den diskusjonen å gjøre, for å se om du klarte det samme. Det gjorde du ikke. Så da er det selvfølgelig ikke vits i å si noe mer om den saken. Det burde imidlertid vært åpenbart at jeg ramset opp de to nyeste, heteste sakene, uten å fremlegge noen påstander om hvorvidt de var riktige eller ei. "......................................." Jaha. godt å se at våset ditt nok engang kokte bort i graut. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Sabbath bloody sabbath synes jeg, da. Sikkert fordi du ikke har hørt noen andre :-) (Spøk. Den er knallbra :-) "........................................." 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 ÅÅÅ mine virkelig gamle favoritter.. Vil nok anbefale dette samlealbumet: http://www.black-sabbath.com/discog/wesoldoursoul.html selv om du egentlig burde kjøpe ALT fra Ozzy-tida. Det her er litt mer komplett. http://www.play.com/Music/CD/4-/121425/Best_Of_Black_Sabbath/Product.html 0 Siter
Gjest wiggum Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 DIO var litt kul, selv om musikken han spøy ut som regel var under middels. Men det er tilløp til litt kule ting på den ene Sabbath-platen han var med på, så du bør ta en titt på den. Det er ikke en Sabbath-plate på linje med de _ordenlige_, men en litt motsom kuriositet som sagt. "......................................." Dio har vært med på TRE Sabbath plater: Heaven & Hell (1980) Mob Rules (1981) Dehumanizer (1992) 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Dio har vært med på TRE Sabbath plater: Heaven & Hell (1980) Mob Rules (1981) Dehumanizer (1992) Det har du selvfølgelig rett i. Jeg rotet, iom. at jeg kun har den ene av dem :-) "........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.