Gjest anonym som få Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Dette er et tenkt tilfelle. Ikke et ord er sant. Jeg har for ca 5 år siden kjørt uten førerkort, og blitt tatt for det. 3 ganger. Og har blitt tatt med hasj (5 gram) i samme periode. Dette har resultert i ei bot på ca kr 15.000 + renter, som jeg, som arbeidsledig sosialhjelpsmottaker ikke har mulighet til å betale. Kan jeg få ei nedbetalingsordning? Hva er mulighetene for det, og hvor henvender jeg meg? Må jeg i fengsel (30 dager)? Takk for svar!!! 0 Siter
NeaNoor Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Hvorfor vil du ha svar på dette om ikke ett eneste ord er sant? 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Hvorfor vil du ha svar på dette om ikke ett eneste ord er sant? Kanskje h*n kjenner noen som er i den situasjonen? "........................................" 0 Siter
Gjest anonymt her og Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Tror det skal gå bra å få nedbetalingsordning om man greier å gjøre opp innen foreldelsesfristen på 2 år. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Du får nedbetalingsordninger på bøter, ja. Med mindre ting har endret seg de siste ti årene, så vil jeg tro at det er "grei skuring" i et slikt tilfelle. Statens innkrevingssentral er de som krever inn bøter. ".........................................." 0 Siter
NeaNoor Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Kanskje h*n kjenner noen som er i den situasjonen? "........................................" "Dette er et tenkt tilfelle. Ikke et ord er sant". 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Søknad om nedbetalingsordning sender du til de som sender ut forelegget, nemlig Statens innkrevningssentral. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Søknad om nedbetalingsordning sender du til de som sender ut forelegget, nemlig Statens innkrevningssentral. Du kan søke elektronisk til og med. http://www.sismo.no/dinsak.jsp 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 "Dette er et tenkt tilfelle. Ikke et ord er sant". Jepp. Men han skriver jo at "ikke et ord er sant" om at _han_ har gjort ditt og datt. Det kan jo være noen andre som har gjort det , og det vil fortsatt være usant at _han_ har gjort det :-) "........................................." 0 Siter
fresja Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Om du må i fengsel eller ikke kommer vel noe an på omstendighetene rundt kjøringen og hasjen. Gjorde du boe straffbart for 5 år siden, ville du nok ha visst dommen i dag. Ble de betinget fengsel, må du i fengsel om du gjør nye straffbare handlinger senere. 0 Siter
Gjest anonym som få Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Jepp. Men han skriver jo at "ikke et ord er sant" om at _han_ har gjort ditt og datt. Det kan jo være noen andre som har gjort det , og det vil fortsatt være usant at _han_ har gjort det :-) "........................................." Bingo. :-))) 0 Siter
NeaNoor Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Jepp. Men han skriver jo at "ikke et ord er sant" om at _han_ har gjort ditt og datt. Det kan jo være noen andre som har gjort det , og det vil fortsatt være usant at _han_ har gjort det :-) "........................................." Men da er det jo ikke lenger et tenkt tilfelle? Da har det jo faktisk skjedd, om ikke med trådstarter? 0 Siter
MsSophie Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Du kan selvfølgelig få en nedbetalingsordning (se innlegg under). Skulle det vise seg at du ikke går inn for en slik ordning, og unnlater å gjøre opp for deg. Vil innkrevingssentralen ta kontakt med ditt politidistrikt å kreve boten oppgjort i fengselsstraff. Jeg vil tro det tar et par år fra du får boten til du hører noe fra innkrevingssentralen, og enda en god stund etter det før politiet har kapasitet og ressurser til å gjennomføre fengsling. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Men da er det jo ikke lenger et tenkt tilfelle? Da har det jo faktisk skjedd, om ikke med trådstarter? Sant nok. Men man kan jo si at det er et "tenkt tilfelle" for trådstarter :-) Samme faen - det er vel uansett alltid en eller annen grunn til at man kommer med et slikt spørsmål - og svaret er jo egentlig uavhengig av dette. ".........................................." 0 Siter
NeaNoor Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Sant nok. Men man kan jo si at det er et "tenkt tilfelle" for trådstarter :-) Samme faen - det er vel uansett alltid en eller annen grunn til at man kommer med et slikt spørsmål - og svaret er jo egentlig uavhengig av dette. ".........................................." Joda, enig i det. Synes bare det var litt rart formulert. Men samme kan det være. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.