Gå til innhold

Fjerne silikon fra bilvinduer

Anbefalte innlegg

Dessverre har jeg fått et belegg av silikon på innsiden av frontruta på bilen (tro det eller ei). Det kom fra et en papirrull som hadde fått ligge sammen med en lekk silkonstift og "godgjøre seg" før jeg tørka innsiden av frontruta med den (dumme meg).

Dermed blir det et hvitt belegg på innsiden av ruta kontinuerlig, og samme hva jeg gjør, så får jeg det ikke vekk.

Eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239942-fjerne-silikon-fra-bilvinduer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Mekanisk fjerning + aceton eller silikonfjerner burde vel funke.

Klart. Men jeg er redd det går ut over lister og dekor. Jeg har ikke lyst til å prøve noe sterkt løsningsmiddel på nettlakkeringen på innsiden av ruta uten at noen har antydet at det går. Jeg kan prøve litt selvsagt.

Annonse

Klart. Men jeg er redd det går ut over lister og dekor. Jeg har ikke lyst til å prøve noe sterkt løsningsmiddel på nettlakkeringen på innsiden av ruta uten at noen har antydet at det går. Jeg kan prøve litt selvsagt.

Nettlakkering? Noe spesielt med din rute?

Vanlige frontruter har vel "filmen" inni?

En bilmekaniker jeg kjenner bruker aceton på ruta i alle fall, uten at jeg kjenner til de tekniske detaljene rundt det.....

Når det gjelder lakk og interiør skal du natuligvis være forsiktig med acetonen da... du får la være å gjøre det mens du skjelver på handa vettu ;)

Nettlakkering? Noe spesielt med din rute?

Vanlige frontruter har vel "filmen" inni?

En bilmekaniker jeg kjenner bruker aceton på ruta i alle fall, uten at jeg kjenner til de tekniske detaljene rundt det.....

Når det gjelder lakk og interiør skal du natuligvis være forsiktig med acetonen da... du får la være å gjøre det mens du skjelver på handa vettu ;)

Vi tar en prøve med aceton.

I et hjørne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...