Anki Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Oi, er det i dag dere gifter dere? Gratulerer så mye! 0 Siter
Anki Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Oi, er det i dag dere gifter dere? Gratulerer så mye! 0 Siter
Gemini Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Gratulerer så mye med dagen! Håper den svarer til alle forventninger og litt til! 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Nå er vel vielsen over og festen snart i gang- men jeg ønsker deg tillykke på den store dagen deres! hipp hipp! 0 Siter
filiokus81 Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Hva er grunnen til at mannen skifter side? Tror det henger igjen fra "gamle dager", da kvinnen var (eller skulle i alle fall være...) jomfru da hun ble giftet bort. Bruden går opp kirkegulvet med sin far på høyre side. Da er hun ugift, og markerer dette med siden hun går på. Når hun går ned igjen er det med brudgommen på venstre side, og da som mann og kone. Klarer visst ikke forklare dette skikkelig, sannsynligvis fordi det delvis er synsing fra min side :-) Men det har altså noe med overgangen fra jente til kvinne å gjøre, det er jeg ganske sikker på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.