Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, er det i dag dere gifter dere? :) Gratulerer så mye! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, er det i dag dere gifter dere? :) Gratulerer så mye! :)

Skrevet

Gratulerer så mye med dagen!

Håper den svarer til alle forventninger og litt til!

Gjest Debra irl
Skrevet

Nå er vel vielsen over og festen snart i gang- men jeg ønsker deg tillykke på den store dagen deres!

hipp hipp!

Skrevet

Hva er grunnen til at mannen skifter side?

Tror det henger igjen fra "gamle dager", da kvinnen var (eller skulle i alle fall være...) jomfru da hun ble giftet bort.

Bruden går opp kirkegulvet med sin far på høyre side. Da er hun ugift, og markerer dette med siden hun går på. Når hun går ned igjen er det med brudgommen på venstre side, og da som mann og kone.

Klarer visst ikke forklare dette skikkelig, sannsynligvis fordi det delvis er synsing fra min side :-)

Men det har altså noe med overgangen fra jente til kvinne å gjøre, det er jeg ganske sikker på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...