Gjest a survivor Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Helt klart en imponerende kombinasjon. Et tilfelle som sannsynligvis ansees som overkvalifisert for de fleste stillinger. Men ser heller ikke for meg personen som overdrevet sosial. Du har ikke vært mye ute å fartet om man greier å bli begge deler på 7 år lissom. Men så har man jo hele livet foran seg da med den gode baggasjen... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Helt klart en imponerende kombinasjon. Et tilfelle som sannsynligvis ansees som overkvalifisert for de fleste stillinger. Men ser heller ikke for meg personen som overdrevet sosial. Du har ikke vært mye ute å fartet om man greier å bli begge deler på 7 år lissom. Men så har man jo hele livet foran seg da med den gode baggasjen... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Men så har man jo hele livet foran seg da med den gode baggasjen... noe gikk galt... var ikke meningen å poste det 4 ganger. sorry.... 0 Siter
McLoud Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Kjenner en som godt kunne tenkt seg å være utdannet som multimillionær og turist. :-) 0 Siter
mimer Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Tenkte at det kanskje var noen som hadde et kjent medienavn. Da ville det jo ikke vært outing. Aslak Syse har blitt nevnt. Beklager hvis du misoppfattet meg. Men akkurat den utdanningskombinasjonen er viktig for påvirkning ifbm mulig kommende endring i psykiatri. Ingen av disse har kjente medianavn. De har vanlige jobber begge to 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Ingen av disse har kjente medianavn. De har vanlige jobber begge to Ok *s* 0 Siter
filiokus81 Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg tipper at de er meget godt fungerende. De er nettopp det samfunnet og psykiatrien trenger. Kombisjonen jus og medisintvang kolliderer så kraftig at disse vil kunne endre psykiatrien den dagen de blir mange nok. Det tviler jeg sterkt på. Nå skal jeg komme med en fæl generalisering, og en fordømmende antakelse: Jeg tror at mennesker som kombinerer to så krevende utdannelser/yrker, er mennesker som hovedsaklig er opptatt av status og økonomi. Jeg ser ikke for meg at empatien i forhold til psykiatriske pasienter er større enn hos andre leger/jurister flest. Psykiatrien er et til dels upopulært fagfelt. Psykisk sykdom er tabubelagt, og mange psykiatriske pasienter blir sett ned på av friske mennesker. Fysisk sykdom er således mye mer akseptert. Jeg tror ikke disse "overmenneskene" som blir både leger og jurister stormer til psykiatrien for å "ordne opp". Jeg tror de holder seg til mer stuerene og "ukompliserte" deler av sine fagfelt. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Kjenner en som godt kunne tenkt seg å være utdannet som multimillionær og turist. :-) Meg? *glise* 0 Siter
fineline Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Ja jeg kjenner to stykker som er utdannet lege og advokat. De brukte 7 år - de studerte begge deler parallelt. Så ja det går an. De har begge to jobbet som begge deler - men havnet til slutt som advokater. Er de ektepar eller søsken? 0 Siter
fineline Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Det tviler jeg sterkt på. Nå skal jeg komme med en fæl generalisering, og en fordømmende antakelse: Jeg tror at mennesker som kombinerer to så krevende utdannelser/yrker, er mennesker som hovedsaklig er opptatt av status og økonomi. Jeg ser ikke for meg at empatien i forhold til psykiatriske pasienter er større enn hos andre leger/jurister flest. Psykiatrien er et til dels upopulært fagfelt. Psykisk sykdom er tabubelagt, og mange psykiatriske pasienter blir sett ned på av friske mennesker. Fysisk sykdom er således mye mer akseptert. Jeg tror ikke disse "overmenneskene" som blir både leger og jurister stormer til psykiatrien for å "ordne opp". Jeg tror de holder seg til mer stuerene og "ukompliserte" deler av sine fagfelt. Du tar fullstendig feil. Hvorfor tror du det dreier seg om "overmennesker", og hva er definisjonen på slikt? Mange har lang utdannelse og kunne ha vært både leger og advokater på den tiden, og mange har krevende yrker. Mange når langt som kunstnere, og de har jobbet hardt for det. Mange har høye stillinger. Tror du ikke at de med toppstillinger i samfunnet elsker, hater og er sosiale på lik linje med alle andre. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Det tviler jeg sterkt på. Nå skal jeg komme med en fæl generalisering, og en fordømmende antakelse: Jeg tror at mennesker som kombinerer to så krevende utdannelser/yrker, er mennesker som hovedsaklig er opptatt av status og økonomi. Jeg ser ikke for meg at empatien i forhold til psykiatriske pasienter er større enn hos andre leger/jurister flest. Psykiatrien er et til dels upopulært fagfelt. Psykisk sykdom er tabubelagt, og mange psykiatriske pasienter blir sett ned på av friske mennesker. Fysisk sykdom er således mye mer akseptert. Jeg tror ikke disse "overmenneskene" som blir både leger og jurister stormer til psykiatrien for å "ordne opp". Jeg tror de holder seg til mer stuerene og "ukompliserte" deler av sine fagfelt. Du kan ha rett generelt sett, men de "rette" personene vil gjøre en meget god endring av systemet. For øvrig, så begynner jeg også å tvile på om studiene i seg selv er så krevende sammenlignet med andre tilsynelatende lette studier. Det er nemlig mulig at det er inntaket og viktigheten av studiet som gir det deres hardhetsstatus. Det rent faglige trenger ikke nødvendigvis være noe mer krevende enn andre studier? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.