Gjest sommernatten Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Det kan se ut som om den har fått et kutt ved halsen, men det blør ikke. Den er skitten og sulten. Jeg håper ikke noen har kvittet seg med den, så i morgen setter jeg opp lapper. Den virker tam men forkommen. 0 Siter
bouenas Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Flott!! At du tok den med deg hjem og gir den det den trenger mest av alt nå; omsorg, mat og husly. Ikke godt å si om den er dumpet, eller bortkommet fra et godt hjem, det vet du først når du eventuelt får kontakt med de opprinnelige eierene. Men vanskelig å vite uansett. Tvilsomt om personer som forlater/dumper dyr faktisk innrømmer det. Akkurat her har jeg faktisk mye erfaring. Jeg har mange katter - alle funnet mer eller mindre bortkommet. + at en av dem var drektig. Hver gang jeg har fått en slik katt i hagen (merkelig, de bare kommer - som om det skulle ha vært en magnet for forlatte og syke katter her) - ja, så har jeg hengt opp lapper, annonsert i avisene, spurt hos dyrlege, naboer osv osv. Men har sjelden fått "napp". Den hittil siste katten jeg fant var så misligholdt, underernært og forkommen at jeg i enighet med dyrlegen ikke letet etter eier. Har stor plass, og et eldorado for katter. Ikke misforstå, jeg brer ikke vingene over enhver katt jeg ser..! :-) Vil bare si jeg er glad du tar deg av katten, og at du prøver å finne eieren. Finner du denne, håper jeg du kan stille noen nærgående spørsmål, så du er sikker på at den heretter blir bedre ivaretatt og får godt stell. Selvsagt kan katten ha tuslet avsted på egenhåd, for så å ikke finne hjem. Da blir nok eierene sjeleglade for å få den tilbake. Ta katten med til dyrlegen. Kanskje den er ID-merket med chip, eller tatovert. Da finner du eieren raskt. Men vær forberedt på at du kanskje aldri vil finne eieren. Da kan du nok enten beholde den, eller finne et godt hjem til den. Husk at det er best å kastrere/sterilisere katten etterhvert, da slipper en uønskede katter. Og det blir dermed ferre uegnede katteeiere. Og den bør ID-merkes, slik at den uansett er best mulig sikret et varig hjem. Lykke til! :-) 0 Siter
Gjest sommernatten Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Flott!! At du tok den med deg hjem og gir den det den trenger mest av alt nå; omsorg, mat og husly. Ikke godt å si om den er dumpet, eller bortkommet fra et godt hjem, det vet du først når du eventuelt får kontakt med de opprinnelige eierene. Men vanskelig å vite uansett. Tvilsomt om personer som forlater/dumper dyr faktisk innrømmer det. Akkurat her har jeg faktisk mye erfaring. Jeg har mange katter - alle funnet mer eller mindre bortkommet. + at en av dem var drektig. Hver gang jeg har fått en slik katt i hagen (merkelig, de bare kommer - som om det skulle ha vært en magnet for forlatte og syke katter her) - ja, så har jeg hengt opp lapper, annonsert i avisene, spurt hos dyrlege, naboer osv osv. Men har sjelden fått "napp". Den hittil siste katten jeg fant var så misligholdt, underernært og forkommen at jeg i enighet med dyrlegen ikke letet etter eier. Har stor plass, og et eldorado for katter. Ikke misforstå, jeg brer ikke vingene over enhver katt jeg ser..! :-) Vil bare si jeg er glad du tar deg av katten, og at du prøver å finne eieren. Finner du denne, håper jeg du kan stille noen nærgående spørsmål, så du er sikker på at den heretter blir bedre ivaretatt og får godt stell. Selvsagt kan katten ha tuslet avsted på egenhåd, for så å ikke finne hjem. Da blir nok eierene sjeleglade for å få den tilbake. Ta katten med til dyrlegen. Kanskje den er ID-merket med chip, eller tatovert. Da finner du eieren raskt. Men vær forberedt på at du kanskje aldri vil finne eieren. Da kan du nok enten beholde den, eller finne et godt hjem til den. Husk at det er best å kastrere/sterilisere katten etterhvert, da slipper en uønskede katter. Og det blir dermed ferre uegnede katteeiere. Og den bør ID-merkes, slik at den uansett er best mulig sikret et varig hjem. Lykke til! :-) Takk! Den kan ha kommet bort fra hjemmet sitt, men da kan det være den ikke ble tatt godt vare på. Det har vært et stygt kutt ved halsen, og den var ganske pjuskete og skitten. Om eienen(e) har vært stygge med den vil jeg ikke at de skal ha den, men jeg håper den har skadet seg på ferden. Den er nå her og er veldig leken og koselig! Om vi ikke finner eienen spør jeg muligens om noen naboer vil ha den, siden vi allerede har to katter her. Vi har forresten ikke råd til dyrlege nå. 0 Siter
Sofline Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Bra du tar vare på den. I barndomshjemmet mitt kom det også mange katter, men vi fant heldigvis alltid tilbake til eieren. 0 Siter
Gjest Katten er et ørkendyr Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Det er ikke umulig at det er en forkommen katt du har funnet. Nå i disse ferietider dumper folk katter som om de skulle være søppel. Det er ordentlig tragisk. Dette blir bare verre og verre. Det finnes nå en organisasjon startet i 2004 for hjemløse katter som heter "Kattens Vern". De har mye kunnskap om dumpede katter. Ta en titt her: http://www.kattensvern.no/ Ellers har jeg selv reddet katter fra den sikre død... Les her: http://www.vgb.no/6379/perma/28429/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.