Gå til innhold

Grei start på dagen

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Det må vel eventuelle haier ha gjort også?

Har bare lest hovedinnlegget og kan ikke se at det var opplagt at det er ferskvann han badet i:-)

jeg trodde det var i sjøen, ettersom han skrev at han var på en strand. Kaller man vannkanten ved ferskvann for strand også?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

13

• keinstein

8

• hare1365380455

6

• amber sun

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel
Skrevet

Hai dør i ferskvenn, hovedsaklig fordi nyrene deres skiller ut for mye salt fra kroppen, De får elektrolytt-ubalanse.

det har ingneting å si om det er ferskvann eller saltvann vel, redsel for hai i Norge må vel kunne kalles en lite reell frykt? En slags fobi som ikke er virkelighetsrelatert

Skrevet

Brennmanet i ferskvann? Da må de ha svømt seg bort.

I ferksvann fins det gjedder å være redd for. De er så lik krokodiller at jeg er overbevist om at det fins noen monstereksemplar i et eller annet ferskvann.

Skrevet

det har ingneting å si om det er ferskvann eller saltvann vel, redsel for hai i Norge må vel kunne kalles en lite reell frykt? En slags fobi som ikke er virkelighetsrelatert

Det er heller ikke godt å vite hva som skuler seg under skummet i oppvaskkummen? Eller under senga? Angst er ofte ikke rasjonell.

Jeg har angst for høyhastighetsprosjektiler som passerer for nær med med 7-800 sekundmeter. Hvis du hører piskesmellet når de går gjennom lydmuren ved siden av deg, da blir de fleste en smule betenkte.

Skrevet

I ferksvann fins det gjedder å være redd for. De er så lik krokodiller at jeg er overbevist om at det fins noen monstereksemplar i et eller annet ferskvann.

Gjedder er kjent for å bite, og mange er blitt bitt. Min onkel inkludert. Gjeddetenna satt igjen i leggen hans, og en fin rekke arr etter dem, på bege sider av leggen. Den var nesten ikke å få løs. Mulig gjedda hadde en skrue løs?

En annen onkel ble bitt av en diger steinbit, i hånda. Det ble hull tvers gjennom.

Fra mine dager i forskning husker jeg at folk fortalte om en diger breiflabb som slukte en av de første kamerarobotene de brukte til å se under vann. Roboten var stor som en skurebøtte, og breiflabben nektet å spytte den ut. Den lyste og filmet inne i magen på breiflabben :-) Synd at ingen tok vare på opptak og selve fisken, for det er trolig rekord. En marinbiolog anslo den til måtte være 80 kg for å sluke roboten.

Skrevet

Gjedder er kjent for å bite, og mange er blitt bitt. Min onkel inkludert. Gjeddetenna satt igjen i leggen hans, og en fin rekke arr etter dem, på bege sider av leggen. Den var nesten ikke å få løs. Mulig gjedda hadde en skrue løs?

En annen onkel ble bitt av en diger steinbit, i hånda. Det ble hull tvers gjennom.

Fra mine dager i forskning husker jeg at folk fortalte om en diger breiflabb som slukte en av de første kamerarobotene de brukte til å se under vann. Roboten var stor som en skurebøtte, og breiflabben nektet å spytte den ut. Den lyste og filmet inne i magen på breiflabben :-) Synd at ingen tok vare på opptak og selve fisken, for det er trolig rekord. En marinbiolog anslo den til måtte være 80 kg for å sluke roboten.

"Gjedder er kjent for å bite, og mange er blitt bitt. Min onkel inkludert. Gjeddetenna satt igjen i leggen hans, og en fin rekke arr etter dem, på bege sider av leggen. Den var nesten ikke å få løs. Mulig gjedda hadde en skrue løs?"

Neida, de er og ser ut som minikrokodiller. Jeg har også hørt om, og sett på TV sår og arr etter gjeddebitt. De er kjempeskumle!

Skrevet

"Gjedder er kjent for å bite, og mange er blitt bitt. Min onkel inkludert. Gjeddetenna satt igjen i leggen hans, og en fin rekke arr etter dem, på bege sider av leggen. Den var nesten ikke å få løs. Mulig gjedda hadde en skrue løs?"

Neida, de er og ser ut som minikrokodiller. Jeg har også hørt om, og sett på TV sår og arr etter gjeddebitt. De er kjempeskumle!

En 12 år gammel gutt mistet en liten bit av en fot i fjor. En gjedde angrep ut av det mørke intet på grunna da gutten satt på brygga med føttene uti og plasket. De tror sikkert det er en fisk.

Skrevet

jeg trodde det var i sjøen, ettersom han skrev at han var på en strand. Kaller man vannkanten ved ferskvann for strand også?

Her i bygda har vi 4 strender, beliggende ved ferskvann og ved en liten elv.

Den ene dammen er så full av kvinnfolk at jeg kaller den for "Hønsesuppa".

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg snakker selvfølgelig om havet. Sjøen. Saltvann.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg snakker selvfølgelig om havet. Sjøen. Saltvann.

det er flere lik som dumpes i saltvann. Eller........?

ShitDiddelyDo
Skrevet

det er flere lik som dumpes i saltvann. Eller........?

I hvert fall i min familie.

ShitDiddelyDo
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1154187676' post='3223653]

Og takk for morgen-praten! ;)

Ja, det var stas, altså. :)

Fikk du kjøpt rødbeter?

Nei, nå må jeg i dusjen. Jeg har nettopp duppet av i hele to timer. Nå skal jeg snart ut å spise og drikke. :)

Angelica :o)
Skrevet

Irrasjonelle haitanker? Ei venninne av meg sprang opp av et basseng på grunn av en skygge hun trodde var en hai. I Pirbadet i Trondheim. *lol*

*LOL*

Ser det for meg!

Angelica :o)
Skrevet

Ja, det var stas, altså. :)

Fikk du kjøpt rødbeter?

Nei, nå må jeg i dusjen. Jeg har nettopp duppet av i hele to timer. Nå skal jeg snart ut å spise og drikke. :)

Rødbeter og haifanger!

Har kost meg supermasse, men ble en smule trøtt på veien hjem ;)

Ha det gøy i kveld :)

Gjest Aimabel
Skrevet

I hvert fall i min familie.

skjønner ikke at du kan være redd for haier nå det er store sjangser for å støte borti en død slektning..........?

Jaja, man skal vel ikke forstå alt he i verden

Skrevet

Var det i saltvann? Der er det enda mye mer å være redd for.

Hai også. Håbrann f eks, eller fjesing, eller sild.

Dessuten drukner et par hundre mennesker i året, mange helt uten synlig grunn.

Klarer meg lenge med min brennmanetangst! Men akkurat har manetene valgt å forlate strendene her:-)

Skrevet

Deg høres ut som en perfekt start på en flott dag (unntatt de haitankene da...).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...