Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det jeg har foretatt meg er riktig. I går kom jeg hjem med en nydelig, halvt perser kattejente. Betalte 1300,- kroner. Er det for mye?. Katten virker nervøs og gjemmer seg heller under sofa og skap istedet for i kurven sin. Og den har ikke spist siden den kom hjem,- ikke vært på do heller. Er det bare tilpasning som må til, er den engstelig for å være på et nytt sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den må tilpasses, gi den et par dager. "Alle" katter er redde i begynnelsen.

Jeg synes ikke 1300 kr høres for mye ut.

Skrevet

Typisk katter. La den være i fred og sett mat, vann og doen et sted den føler seg trygg.

Finn noe å leke med og ikke prøv å løfte den før den er helt trygg på at du ikke vil den noe vondt.

Pass på pelsen til persere og blanding, du må så fort som mulig sjekke at det ikke finnes klumper i den. Er de større enn et fyrstikkhode, må de fjernes. Du får en spesiell stålbørste med "mothaker" som ligner en karde i dyreforretningen.

1300 kr for en blandingskatt er mye. Blanding har ingen reell verdi, men noen vil ha noen kroner lievel, kanskje for å sikre at folka er seriøse.

Har du tenkt at den skal være innekatt? Da trenger du muligens to som kan holde hverandre med selskap.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg syns at det var mye med 1300 kroner for en halvt perser, det er tross alt en blandingskatt. Har hatt en halvt perserjente selv, og den fikk jeg helt gratis.

Skrevet

Jeg syns at det var mye med 1300 kroner for en halvt perser, det er tross alt en blandingskatt. Har hatt en halvt perserjente selv, og den fikk jeg helt gratis.

Gratis er normalt for en blandings. Verdien er lik null. Men det er noe man blir enig om. Jeg vet folk som dekker noen kroner for kattungens oppvekst og stell, gjerne for at ungen kan bli hos mora noe lenger enn vanlig, og at fosterforeldrene transporterer katta dit den skal bo for å forikre seg om at den får et godt hjem.

Det er ofte en fordel.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Gratis er normalt for en blandings. Verdien er lik null. Men det er noe man blir enig om. Jeg vet folk som dekker noen kroner for kattungens oppvekst og stell, gjerne for at ungen kan bli hos mora noe lenger enn vanlig, og at fosterforeldrene transporterer katta dit den skal bo for å forikre seg om at den får et godt hjem.

Det er ofte en fordel.

Joda, at man kan dekke slikt er jeg helt enig i, det koter selvsagt å holde kattungene til de er klare til å gis bort.

På den annen side er det like mye pes og utgifter med alle sorter blandingskatter, enten det er bakgårdsrakker og huskatt eller bakgårdsrakker og perser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...