Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra dagbladet:

"Israel har nå også gjort det klart at FN ikke får ta del i granskningen av bombingen som drepte fire FN-ansatte på en godt merket FN-post i Sør-Libanon på tirsdag, ifølge avisa Haaretz."

Heh-heh. Hvorfor i helvete ikke? Hvilken annen grunn kan det finnes, enn at de er redd for at FN skal finne noe de ikke vil skal komme ut?

"- Krig er en stygg greie, og i løpet av en krig forekommer feiltakelser og tragedier, oppsummerer den israelske FN-ambassadøren Dan Gillerman."

Igjen, heh-heh. Javisst gjør det det. Men når man bomber en _nøytral_ FN-post i timesvis, og svarer bekreftende på 10 beskjeder om å holde opp, og fortsatter med samme intensitet - hvor er "feiltakelsen" da?

Eller er kanskje ikke FN nøytrale? Er paranoiaen så oppblåst at man tror at FN arbeider på hizbollahs side?

Og hvor kommer argumentet om at det var hizbollahsolater i nærheten av FN-posten fra? Hva har det med saken å gjøre? Enda mer paranoia, og hysteriske konspirasjonsteorier om det overnevnte?

"......................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

20

• keinstein

19

• Osiris

8

• red

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fakta er at de bombet en FN-post. Men hvorfor i all verden gjorde de det? Hva skulle det være der som er viktig? De legger ikke skjul på at de bomber alt som kan ligne på Hizballah-aktivitet og folk. Hva skulle det da være å legge skjul på, hvis det ikke var en feiltagelse?

Skrevet

Fakta er at de bombet en FN-post. Men hvorfor i all verden gjorde de det? Hva skulle det være der som er viktig? De legger ikke skjul på at de bomber alt som kan ligne på Hizballah-aktivitet og folk. Hva skulle det da være å legge skjul på, hvis det ikke var en feiltagelse?

Men hvordan går det an å ta feil, etter 10 (TI!) direkte oppfordringer og opplysninger om at det var nettopp det de gjorde, som de i tillegg svarte på?

"........................................"

Gjest musikeren
Skrevet

Din antisemitt. Jødehater. Kommunist!

Skrevet

Men hvordan går det an å ta feil, etter 10 (TI!) direkte oppfordringer og opplysninger om at det var nettopp det de gjorde, som de i tillegg svarte på?

La dem bombe til det brenner ut, jeg er lei av hele israel/palestina.

Ikke det at det har noe med spørsmålet her å gjøre men, endog!

Skrevet

Det er merkelig, men artilleriposter har gjort verre tabber opp gjennom tidene og skutt f eks sine egne sønder og sammen. Halvparten av flyene som israelerne skjøt ned under 6-dagers krigen var deres egne. De klarte ikke se forskjell i tide.

Men det er merkelig at israelerne ikke en gang slipper unna med en innrømmelse, men intenst skal ilegges enda mere enn de innrømmer. Akkurat som det ikke er mulig å tro at de innrømmer noe.

Skrevet

Det er merkelig, men artilleriposter har gjort verre tabber opp gjennom tidene og skutt f eks sine egne sønder og sammen. Halvparten av flyene som israelerne skjøt ned under 6-dagers krigen var deres egne. De klarte ikke se forskjell i tide.

Men det er merkelig at israelerne ikke en gang slipper unna med en innrømmelse, men intenst skal ilegges enda mere enn de innrømmer. Akkurat som det ikke er mulig å tro at de innrømmer noe.

Men de innrømmer jo ikke noe? Det _går ikke an_ å ta feil på den måten. Og iom. at de nekter FN å blande seg inn i etterforskningen, så skal det godt gjøres å argumentere for at de snakker helt sant.

"........................................."

Skrevet

Hold kjeft, din homo.

"...................................."

Skrevet

Men de innrømmer jo ikke noe? Det _går ikke an_ å ta feil på den måten. Og iom. at de nekter FN å blande seg inn i etterforskningen, så skal det godt gjøres å argumentere for at de snakker helt sant.

"........................................."

Spørsmålet er hva de skal mistenkes for annet enn å bombe feil mål? Hvilke baktanker skulle de ha? Hvis de mistenkte fientlig aktivitet på posten, så kan de vel si det framfor å si at de rota med tallene? Hva er mest kritikkverdig?

Jeg syns det er verst å bombe feil mål, mye verre enn å ha fått feil etteretning. Artillerister får ofte traumer av å drepe egne med sine egene feil tall, enn å få feil etterretning fra andre.

Skrevet

"Semitter" er de som snakket semittisk, og det omfattet nesten hele Midtøsten, inkludert muslimer og jøder.

Så antisemittisk må da bety en som misliker alle som bor i Midtøsten. Men slik er det ikke.

Skrevet

Israel har bombet flere FN poster og røde kors stasjoner.

Hadde man ikke vist bedre, kunne man nesten trodd at målet er at FN og andre organisasjoner trekker seg ut så man kan herje litt friere.

tenk, noen har tilogmed begynt å spekulere i at de mystiske forkulningene til menneskelik kan komme av kjemiske våpen.

Skrevet

"Semitter" er de som snakket semittisk, og det omfattet nesten hele Midtøsten, inkludert muslimer og jøder.

Så antisemittisk må da bety en som misliker alle som bor i Midtøsten. Men slik er det ikke.

Jeg hater alle som bor i midtøsten !

Skrevet

Israel har bombet flere FN poster og røde kors stasjoner.

Hadde man ikke vist bedre, kunne man nesten trodd at målet er at FN og andre organisasjoner trekker seg ut så man kan herje litt friere.

tenk, noen har tilogmed begynt å spekulere i at de mystiske forkulningene til menneskelik kan komme av kjemiske våpen.

Kjemiske våpen virker ikke slik. Skjelettet krymper ikke på grunn av det, slik de beskriver. Det er fabulering. Men branner kan gjøre det.

Artillerigranater med kjemisk stridshode eksploderer langt over bakken og sprer kjemikalier, de sprenger ikke svære hus.

Sannheten er det første offer i krig, og trangen til å spre konflikten er stor i ekstremistkretser. De skal ha hele den arbiske verden med for å utslette jødene, og skyr ingen midler.

Skrevet

Kjemiske våpen virker ikke slik. Skjelettet krymper ikke på grunn av det, slik de beskriver. Det er fabulering. Men branner kan gjøre det.

Artillerigranater med kjemisk stridshode eksploderer langt over bakken og sprer kjemikalier, de sprenger ikke svære hus.

Sannheten er det første offer i krig, og trangen til å spre konflikten er stor i ekstremistkretser. De skal ha hele den arbiske verden med for å utslette jødene, og skyr ingen midler.

Med fare for å virke veldig frekk, hvis du har spisskompetanse på kjemiske våpen , hvorfor ikke skrive til avisene og korrigere ?

Jeg er ingen ekspert, så jeg må forholde meg til det som andre sier. Om en lege, halvt libaneser eller ikke, stadfester at 'dette er ikke brannsår men kjemisk våpen', ja, så er det ikke usasnynelig for meg at det faktisk er det.

Eneste motargumentene jeg har sett, er en israelsk offiser som benekter det, og en 'keinstein' på internett jeg ikke vet noe om.

Jeg holder det dog åpent at det ikke er sant.

Skrevet

Med fare for å virke veldig frekk, hvis du har spisskompetanse på kjemiske våpen , hvorfor ikke skrive til avisene og korrigere ?

Jeg er ingen ekspert, så jeg må forholde meg til det som andre sier. Om en lege, halvt libaneser eller ikke, stadfester at 'dette er ikke brannsår men kjemisk våpen', ja, så er det ikke usasnynelig for meg at det faktisk er det.

Eneste motargumentene jeg har sett, er en israelsk offiser som benekter det, og en 'keinstein' på internett jeg ikke vet noe om.

Jeg holder det dog åpent at det ikke er sant.

Logikk:

En granat som skal sprenge, må inneholde veldig mye sprengstoff for å rive et hus og drepe de som er der. Sprengstoffet tar plass i granaten. Det er ikke plass til de kjemiske stoffene.

Varme ødelegger de evt kjemiske stoffene, dermed kan ikke granatren inneholde så mye smell at stoffet ødelegges og brenner opp.

En kjemisk basert granat inneholder så lite smell at den lander like hel og kan nesten brukes om igjen. Dessuten vil den drepe folk i flere hundre meters radie. De faller uten å ha spor etter brann eller detonasjon.

Dette vet ikke vanlige folk, og dermed er det rom for fabuleringer, som folk svelger rått.

Skrevet

Jaha... Hvem er det som er hekta på musikeren nå da?

Skrevet

Logikk:

En granat som skal sprenge, må inneholde veldig mye sprengstoff for å rive et hus og drepe de som er der. Sprengstoffet tar plass i granaten. Det er ikke plass til de kjemiske stoffene.

Varme ødelegger de evt kjemiske stoffene, dermed kan ikke granatren inneholde så mye smell at stoffet ødelegges og brenner opp.

En kjemisk basert granat inneholder så lite smell at den lander like hel og kan nesten brukes om igjen. Dessuten vil den drepe folk i flere hundre meters radie. De faller uten å ha spor etter brann eller detonasjon.

Dette vet ikke vanlige folk, og dermed er det rom for fabuleringer, som folk svelger rått.

Jeg er enig i at en kjemisk granat neppe både sprenger og pøser ut gass. Nå har jeg sett videoen (først leste jeg bare artikkelen, og der sto det bare at en minibuss med flyktninger ble angrepet), og der er det som du sier, sprengte hus, så jeg er tilbøyelig til å være enig, uten å fraskrive muligheten.

For de 20 flyktningene som døde i nevnte minibuss tror jeg forøvrig det ikke spiller noen rolle hva type våpen som drepte deml.

Skrevet

Jeg er enig i at en kjemisk granat neppe både sprenger og pøser ut gass. Nå har jeg sett videoen (først leste jeg bare artikkelen, og der sto det bare at en minibuss med flyktninger ble angrepet), og der er det som du sier, sprengte hus, så jeg er tilbøyelig til å være enig, uten å fraskrive muligheten.

For de 20 flyktningene som døde i nevnte minibuss tror jeg forøvrig det ikke spiller noen rolle hva type våpen som drepte deml.

Krefter i 5 naboland og norske media er hysterisk opptatt av å demonisere israel. I hele skandinavia skapes det nå på ny fantastiske konspirasjonsteorier om jøder og historieforfalskning. Slik som Hamas og Hizballahs folk har gjort i 50 år. Ryktet om kjemiske våpen er bare enda et forsøk. At jødene er der må være en fryktelig fornærmelse.

At gass er lite trolig, er mest at gassen ville drept mange fler i et mye større område og det ville ikke vært spor på likene. En slik artillerigranat i et bysamfunn ville drept hundrevis på 2-5 kvkm.

Skrevet

Logikk:

Og hvor er den viten som sier at den granaten som sprengte akkurat den boligblokken var den eneste?

Du kan være så "logisk" du vil, innenfor bregrensede områder, uten at det endrer på det faktum at dette er meget mistenkelig. Det finnes ingen umiddelbar forklaring, annet enn kjemiske våpen. Enkelt og greit. Da blir det bare dumt å skrike om at det ikke kan ha vært det.

Støtter du forøvrig denne masakreringen av sivile som israel driver med nå? Vrøvl om at "vi hadde advart dem, så det er deres egen skyld at vi drepte 30 barn og 20 voksne sivil som hadde gjemt seg i kjellerne". Dette er ingenting annet enn renspikket fascisme fra israels side.

"......................................."

Skrevet

Krefter i 5 naboland og norske media er hysterisk opptatt av å demonisere israel. I hele skandinavia skapes det nå på ny fantastiske konspirasjonsteorier om jøder og historieforfalskning. Slik som Hamas og Hizballahs folk har gjort i 50 år. Ryktet om kjemiske våpen er bare enda et forsøk. At jødene er der må være en fryktelig fornærmelse.

At gass er lite trolig, er mest at gassen ville drept mange fler i et mye større område og det ville ikke vært spor på likene. En slik artillerigranat i et bysamfunn ville drept hundrevis på 2-5 kvkm.

Pisspreik, Keinstein. Nå er du like fanatisk som grip(p), kahn og morsk, som ser nazister og kommunister i hver eneste krok. Mediedekningen i denne konflikten har vært særdeles lite demoniserende av israel. Det er en av den tingene jeg har sett etter. De tallene som har flashet over skjermen den siste uken har imidlertid i seg selv demonisert israel.

Jeg støttet israels rett til å reagere på kidnappingen og gisseldrapet til å begynne med. Men det er lenge siden de oversteg naturlige reaksjoner. Hele verden, med unntak av det jødefinansierte USA, fordømmer det israel driver med nå. Mener du virkelig at alle andre tar feil, og at israel selv og USA alene har rett?

"......................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...