Gå til innhold

Har foreldre et sexliv? Hva med besteforeldre?

Anbefalte innlegg

En fjortisjente holdt på å kaste opp da hun fikk vite at foreldrene hadde et sexliv. For riktig å vri kniven rundt, så sa besteforeldrene at de også hadde det. Noen fikk seg en riktig god latter, og en jente fikk noe å tenke på. Hun sa mange år etter at det var en lite morsom oppdagelse.

Noen synspunkter på dette?

Gutter ser ikke ut til å reagere på samme måte?

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

28

• Dorthe

10

• jubalong70

6

• kvinnen20

6

Jeg går ut ifra at både foreldre og besteforeldre har sex, og tanken på det har aldri plaget meg (og jeg er jente).

Men jeg bruker ikke mye tid eller energi på å tenke på sexlivet deres, det må de få lov til å ha for seg selv, og jeg ønsker ikke å vite så mange detaljer om det.

Jeg går ut ifra at både foreldre og besteforeldre har sex, og tanken på det har aldri plaget meg (og jeg er jente).

Men jeg bruker ikke mye tid eller energi på å tenke på sexlivet deres, det må de få lov til å ha for seg selv, og jeg ønsker ikke å vite så mange detaljer om det.

Det virker jo veldig kurant.

Jeg vet også om et tilfelle hvor moren var død, og datteren mislikte sterkt at faren fant seg en ny dame etter noen år. Hun orket ikke tanken på at faren hadde et sexliv, og ble svært frustrert og fortvilet. Det var ikke sjalusi, men det skjedde midt i den følsomme pubertetsalderen tenker jeg. Jeg mistenker også en personlighetsfortyrrelse ang kontroll over faren.

Jeg syns bare det er underlig at de ikke lar foreldre ha sitt eget liv.

Jeg vet også om en 15-årig sønn som truer med å flytte hvis farens nye asiatiske dame flytter inn. Og et intenst raseri over at han har et sexliv med en 20 år yngre dame.

Jeg vet også om et tilfelle hvor moren var død, og datteren mislikte sterkt at faren fant seg en ny dame etter noen år. Hun orket ikke tanken på at faren hadde et sexliv, og ble svært frustrert og fortvilet. Det var ikke sjalusi, men det skjedde midt i den følsomme pubertetsalderen tenker jeg. Jeg mistenker også en personlighetsfortyrrelse ang kontroll over faren.

Jeg vet også om en 15-årig sønn som truer med å flytte hvis farens nye asiatiske dame flytter inn. Og et intenst raseri over at han har et sexliv med en 20 år yngre dame.

Men i disse tilfellene handler det da ikke bare om sex?

Det handler om at det kommer en ny person inn i ens liv, en fremmed som plutselig skal ta morens eller farens plass.

Annonse

Men i disse tilfellene handler det da ikke bare om sex?

Det handler om at det kommer en ny person inn i ens liv, en fremmed som plutselig skal ta morens eller farens plass.

Frustrasjonen kom ikke før etter at det var umulig å skjule alle de opplagte tegnene på sex for dem. Slik det ofte er når man bor i samme hus.

mistenker du personlighetsforstyrrelse bare pga den reaksjonen??

virker bare så unaturlig at kjærester skal slutte å ha sex bare fordi de får unger eller ungene deres får unger...

Virkelig?

Da jeg var 15, var det hyggelig at min mor hadde et eget liv, og sexliv. Jeg gjorde mye for å lette det for henne. Min bror ble ikke like happy.

mistenker du personlighetsforstyrrelse bare pga den reaksjonen??

Det virker som det er en forbrytelse å være forstyrret? At forstyrrede folk burde skamme seg?

10% av oss er forstyrret på en eller annen måte, og 1% er synlig og plagsomt forstyrret. Ikke noe galt med det, hvis det er slik betyr ikke noe spesielt for meg. Jeg kjenner også mennesker som innrømmer det selv om det ikke synes.

Jeg ville også innrømmet det hvis det er/var tilfelle.

Jeg trodde til jeg var 12-13 at moren min hadde hatt sex tre ganger i sitt liv, kun for å lage oss søskena. Så sa hun at de gjorde det ofte for å kose seg også. Jeg rødma og ble kvalm om hverandre og storma derfra.

Da må hun ha vært i midten av 30-åra bare. Nå tenker jeg at herregud, jeg skal da ha sex til jeg dauer, og jeg håper da virkelig at de og besteforeldrene mine også har glede av sex så lenge som mulig. (Skjønt jeg trenger ikke å høre så mye om det...)

Annonse

Jeg trodde til jeg var 12-13 at moren min hadde hatt sex tre ganger i sitt liv, kun for å lage oss søskena. Så sa hun at de gjorde det ofte for å kose seg også. Jeg rødma og ble kvalm om hverandre og storma derfra.

Da må hun ha vært i midten av 30-åra bare. Nå tenker jeg at herregud, jeg skal da ha sex til jeg dauer, og jeg håper da virkelig at de og besteforeldrene mine også har glede av sex så lenge som mulig. (Skjønt jeg trenger ikke å høre så mye om det...)

Der tror jeg du traff spikern i det jeg mente.

:-)

Det virker som det er en forbrytelse å være forstyrret? At forstyrrede folk burde skamme seg?

10% av oss er forstyrret på en eller annen måte, og 1% er synlig og plagsomt forstyrret. Ikke noe galt med det, hvis det er slik betyr ikke noe spesielt for meg. Jeg kjenner også mennesker som innrømmer det selv om det ikke synes.

Jeg ville også innrømmet det hvis det er/var tilfelle.

en forbrytelse? -nei! skamme seg? -nei!

har allerede jobbet ved en psykiatrisk institusjon, og det ville jo vært litt kjedelig om jeg hadde et slikt menneskesyn...

en forbrytelse? -nei! skamme seg? -nei!

har allerede jobbet ved en psykiatrisk institusjon, og det ville jo vært litt kjedelig om jeg hadde et slikt menneskesyn...

Sikker på at du ikke oppfatter det ørlite foraktfullt, og dermed betrakter en slik påstand som en fornærmelse?

En nær venn har en datter hvor besteforeldrene hardnakket mente datteren var normal, men bare bortskjemt. Hun skulle ikke utredes eller "mistenkes". Heldigvis fikk hun en diagnose ADHD og fikk medisin. Jenta ble et annet menneske, meget positivt og stabilt. Bestforeldrene nekter enda å tro det.

Jeg hørte en gang moren min og samboeren hennes (en jeg ikke liker i det hele tatt) ha seg. Det var ufyselig!!!

At mormor noen gang skal ha sex er helt umulig å forestille seg. Jeg tror hun må ha hatt 2 jomfruunnfangelser.

Da kan jeg bedre forstå at farmor og farfar kan ha hatt sex.

Mor og far kan jeg også forstå at har hatt det, men de ble skilt lenge før jeg tenkte slike tanker.

Haha, at foreldre og besteforeldre har et sexliv er normalt. Men at store unger har det, er verre å svelge :o)

Mora mi klarte ikke svelge at min 16-årige niese tok p-piller. Jeg fikk kjeft for at jeg flirte og støttet henne. Muttern skulle bare visst at hun tok dem for "påkommende tilfeller" men det var vel ikke så bra å skremme frua for mye. Hun sa så mye gammeldags og morsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...