Gjest Sinna-guri Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Jeg bor i et slags borettslag med 14 leiligheter. Jeg bor nede i en 4-mannsbolig, min nærmeste nabo er en utlending som bare er hjemme i helgene. I borettslaget vårt bor det _bare_ fanatikere, og med det mener jeg at de er s opptatt av dugnad og slike ting _hele_ tiden. Vi får jo aldri fred. Spesielt denne naboen vår er så opptatt av dette: Jeg er meget opptatt av at det er ryddig inne og ute il enhver tid (kanskje litt for ryddig). Og en sen fredagskveld da jeg gikk høygravidringte det på døren. Jeg åpnet, og det stod denne nabo-lømmelen og lurte på hvorfor ikke vi hadde kostet utenfor døren vår! Jeg kikket ut og skjønnte absolutt ikke hva han mente med det, så jeg bare stammet frem et: "jeg skal få kjøpt en kost!"... Etterpå ble jeg rasende fordi han ringer på klokken 22.00 om kvelden og ber meg om å koste utenfor min egen dør, og fordi det ikke var _noe_ støv eller dritt utenfor. Noen dager senere satte naboen opp et kjempe stort bord med 4 stoler utenfor døren sin. Dette bordet tok opp såpass mye plass at han også brukte vår side. Når han gikk ut for å røyke satte han seg der, og asken griset under hele bordet hans. Hverken meg eller samboeren min røyker, men han sa likevel at vi bare måtte sitte der hvis vi skulle røyke. Greit nok. Vi fikk besøk av en felles kamerat, og han satte seg der for å røyle. Dette var en fredagskveld, og akkurat da kameraten hadde tent opp røyken, kom naboen hjem. Da var han driiitforbanna fordi han lurte på hvorfor vi satt på _hans_ stoler. Dette ville han ikke ha noe av, og han ga oss beskjed om å koste opp røyk-sneipene etter oss. Siden vi som sagt ikke røyker, rant det over i begeret mitt, og jeg fortalte ham rolig men bestemt at nå måtte han snart begynne å bestemme seg for han egentlig mente, jeg dro inn kompisen og slengte igjen døra bak meg!! Nå idag lå lille babyen og sov søtt utenfor døra hos oss. Naboen er såklart hjemme denne helgen og ser at babyen ligger der og sover. Bordet som stod utenfor døren står nå på terrassen hos ham, men likevel tenner han røyken rett utenfor døren vår og står der å blåser den ute foran vogna, og røyken siver inn i leiligheten vår. I tillegg går han inn og ut døra si, smeller døra hardt igjen, og låser opp og igjen 1000 ganger før han går å gjør noe i hagen 5 min. Så kommer han tilbake og smeller med døra IGJEN! Babyen skvatt til såklart og begynte å hyle som en stukken gris,så jeg tok i babyen i gangen og smalt med døra selv!! Hadde det ikke vært for den idioten, så hadde babyen fått den 4-timers søvnen han pleier å ha i strekk midt på dagen, men nå fikk han bare halvannen time og ligger bare her å stirrer på meg... Jeg bir så forbanna at jeg har lyst å pakke ham inn i en papp-eske og sende ham med enveisbillett til Iran!!! eller kroatia eller hvor i helvette han kommer fra!!! 0 Siter
dolores83 Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Ville bare si at du har min fulle sympati. Det er utrolig hvor mange idioter det finnes der ute i den store verden. 0 Siter
keinstein Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Prinsipp: Det er ingen som eier noe i et borettslag, og styret kan bestemme hva som skal foregå på uteområdene. Hvis noen ikke kan oppføre seg, så kan styret forby alt av møbler og installasjoner ute til det blir ro. De kan også bestemme hvem som kan disponere hva hvis det ikke fins en fordelingsplan for uteområdene. Du kan søke om å sette opp gjerde på uteområder, men ikke høyere enn 1 meter, og du har normalt vedlikeholdsplikt på deling med naboen. Du har ingen plikt til å vedlikeholde uteområder eller ytre bygnignsdetaljer, og ikke på områder du ikke har egen disposisjonsrett over. Dugnad er frivillig, og du kan nekte, styret kan ikke pålegge deg noe slikt utenfor dine klart definerte disposisjonsområder ute og inne. Heller ikke sende deg regning for dugnader eller legge på din husleie for uteblitt dugnad. Hvis det ser ille ut ute, så må styret betale noen frivillige for å rydde. De må det hvis ikke noen gjør det gratis og frivillig. Du har krav på ro og privatliv i et borettslag, og styret har plikt til å gripe inn overfor opplagte urokråker som ikke overholder noraml høflighet og ro. Det samme gjelder i et sameie, men i mindre grad. 0 Siter
keinstein Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Ville bare si at du har min fulle sympati. Det er utrolig hvor mange idioter det finnes der ute i den store verden. Sett dem grundig på plass. 0 Siter
dolores83 Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Sett dem grundig på plass. Personlig er jeg altfor konfliktsky, dessverre. 0 Siter
keinstein Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Personlig er jeg altfor konfliktsky, dessverre. Det er bare trening. Jeg ble urettmessig jaget fra offentlig eiendom her i går, og ble ikke sint. Jeg flyttet bilen fra en fullt lovlig og rimelig kurant plass framfor å diskutere. Men jeg skriver i lokalavisen om det. 0 Siter
Gjest synes nå jeg Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Har du skiftet nick, Thekla?? Vi skal ikke oute hverandre! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Har du skiftet nick, Thekla?? Har hun gjort det er det hvertfall ikke pent av deg å opplyse oss andre om det. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Det er bare trening. Jeg ble urettmessig jaget fra offentlig eiendom her i går, og ble ikke sint. Jeg flyttet bilen fra en fullt lovlig og rimelig kurant plass framfor å diskutere. Men jeg skriver i lokalavisen om det. "Men jeg skriver i lokalavisen om det. " Cool 0 Siter
dolores83 Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Det er bare trening. Jeg ble urettmessig jaget fra offentlig eiendom her i går, og ble ikke sint. Jeg flyttet bilen fra en fullt lovlig og rimelig kurant plass framfor å diskutere. Men jeg skriver i lokalavisen om det. Det kunne jo funke, ja. Jeg er i hvert fall sånn at jeg alltid kommer på noe genialt jeg skulle ha svart lenge etter at hele situasjonen er over. 0 Siter
red Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Det er bare trening. Jeg ble urettmessig jaget fra offentlig eiendom her i går, og ble ikke sint. Jeg flyttet bilen fra en fullt lovlig og rimelig kurant plass framfor å diskutere. Men jeg skriver i lokalavisen om det. Det krever disiplin ! Jeg holdt på å stoppe bilen i dag når jeg kom kjørende ut i et T-kryss. bilden fra min venstre måtte slakke ned, noe som gjerne er vanlig når man har vikeplikt. Vel, dusten legger seg rett oppi rompa på meg og tuter ! Om jeg skal tippe så tok han sertifikat i posten fra abu dabi, og trodde vikepliktsrelger ikke finnes i norge. Vel uansett, i et kort øyeblikk kjente jeg at jeg ble veldig, veldig sint og var på vei til å stoppe. Kona redda situasjonen ved å vise fingeren bakover , samt minne meg på at vi hadde en liten babys med oss. OK, ikke helt vanlig reaksjonsmønster fra meg, men kl 2 i seng og 6 opp gjør noe med humøret. 0 Siter
dolores83 Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Det krever disiplin ! Jeg holdt på å stoppe bilen i dag når jeg kom kjørende ut i et T-kryss. bilden fra min venstre måtte slakke ned, noe som gjerne er vanlig når man har vikeplikt. Vel, dusten legger seg rett oppi rompa på meg og tuter ! Om jeg skal tippe så tok han sertifikat i posten fra abu dabi, og trodde vikepliktsrelger ikke finnes i norge. Vel uansett, i et kort øyeblikk kjente jeg at jeg ble veldig, veldig sint og var på vei til å stoppe. Kona redda situasjonen ved å vise fingeren bakover , samt minne meg på at vi hadde en liten babys med oss. OK, ikke helt vanlig reaksjonsmønster fra meg, men kl 2 i seng og 6 opp gjør noe med humøret. Hihi, kul kone du har:) 0 Siter
red Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Hihi, kul kone du har:) Je. Så lo hun og sa 'godt du har temperemnant og' 0 Siter
Gjest Sinna-guri Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Har du skiftet nick, Thekla?? Huh? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Har du skiftet nick, Thekla?? Ja, for da er det jo skikkelig høflig og hyggelig å opplyse gud&hvermann om det. Dust. 0 Siter
Gjest Sinna-guri Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Prinsipp: Det er ingen som eier noe i et borettslag, og styret kan bestemme hva som skal foregå på uteområdene. Hvis noen ikke kan oppføre seg, så kan styret forby alt av møbler og installasjoner ute til det blir ro. De kan også bestemme hvem som kan disponere hva hvis det ikke fins en fordelingsplan for uteområdene. Du kan søke om å sette opp gjerde på uteområder, men ikke høyere enn 1 meter, og du har normalt vedlikeholdsplikt på deling med naboen. Du har ingen plikt til å vedlikeholde uteområder eller ytre bygnignsdetaljer, og ikke på områder du ikke har egen disposisjonsrett over. Dugnad er frivillig, og du kan nekte, styret kan ikke pålegge deg noe slikt utenfor dine klart definerte disposisjonsområder ute og inne. Heller ikke sende deg regning for dugnader eller legge på din husleie for uteblitt dugnad. Hvis det ser ille ut ute, så må styret betale noen frivillige for å rydde. De må det hvis ikke noen gjør det gratis og frivillig. Du har krav på ro og privatliv i et borettslag, og styret har plikt til å gripe inn overfor opplagte urokråker som ikke overholder noraml høflighet og ro. Det samme gjelder i et sameie, men i mindre grad. Jepp, dette er et sameie. Vi er pliktige til å vaske søppeldunkene 1 gang i uka, og dette er fordelt på alle leilighetene som har hver sin uke. Det er mange her som "glemmer" seg ut, men vi har alltid tatt vår del av slike ting. Vi klippet også hele felles plenen for to uker siden, fordi ingen hadde gidda å tatt den. Og heller ikke forrige uke var det noen som tok den. Denne uka er det visst vår tur, men vi lar være av prinsipp og ser om noen faktisk gidder å ta den for oss... vi blir uglesett, de andre har liksom så godt samhold, og de insisterer på at vi skal være med på sameie-møtene, men vi har dessverre ikke tid til det! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Det var jo dritvesentlig at han kom fra Iran eller Kroatia. 0 Siter
Gjest Sinna-guri Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Har du skiftet nick, Thekla?? Hvis det er slik at det ikke skal kunne gå an å være litt anonyme innimellom, så er jo det kjempe dumt! Tenk _litt_ med hodet ditt (hvis du har da) før du opplyser om ting som er HELT uvensentlige! Hvordan finner egentlig folk ut hvem man er selv om man er anonym? Idioti, det er det du driver med! Og jah! nå passer jeg VIRKELIG mitt nye nick! 0 Siter
keinstein Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 "Men jeg skriver i lokalavisen om det. " Cool Det er gøy. Men det er ikke så mange som liker meg da. De som betyr noe for meg gjør det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.