Gå til innhold

Ikke sjalu

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym jeg...

Det er alltid en mulighet for at man forelsker seg i en annen, men det er noe med at man ikke med vilje skal oppsøke situasjoner hvor det skjer.

Hadde selv en kjæreste som høres ut som din... og det endte med at han var utro og prøvde å få i pose og sekk!!!

Enig med deg i det meste du sier!!

Men trur kanskje du må la ditt sjarmerende vesen komme ut i sommer og finne en annen gutt!!!

Lykke til, håper ikke du opplever det samme som meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239996-ikke-sjalu/page/2/#findComment-1854525
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke noe nick i dag

Hadde selv en kjæreste som høres ut som din... og det endte med at han var utro og prøvde å få i pose og sekk!!!

Enig med deg i det meste du sier!!

Men trur kanskje du må la ditt sjarmerende vesen komme ut i sommer og finne en annen gutt!!!

Lykke til, håper ikke du opplever det samme som meg!

Jeg håper også at jeg slipper oppleve det samme som deg.

Jeg velger å tro det beste om ham foreløpig, og at han er ærlig når han sier at han er trofast.

Men det er litt betenkelig at han er trofast bare fordi jeg sier at han skal være det, og ikke fordi han ønsker å være det selv, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239996-ikke-sjalu/page/2/#findComment-1854543
Del på andre sider

petter smart

Kanskje har han allerede en elskerinne og ønsker kun aksept for dette?

Kanskje er han ikke spesielt glad i deg?

Kanskje har han et lettferdig forhold til sex? Det kan i alle fall føre til utroskap.

Kanskje er han kåt og klarer ikke å være avholden når dere er vekk fra hverandre?

Kanskje liker han partnerbytte, trekanter osv. Han ønsker sex med flest mulig og unner deg det samme.

Det trenger ikke bety noe, men jeg ville definitivt ikke likt det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239996-ikke-sjalu/page/2/#findComment-1855156
Del på andre sider

Kanskje har han allerede en elskerinne og ønsker kun aksept for dette?

Kanskje er han ikke spesielt glad i deg?

Kanskje har han et lettferdig forhold til sex? Det kan i alle fall føre til utroskap.

Kanskje er han kåt og klarer ikke å være avholden når dere er vekk fra hverandre?

Kanskje liker han partnerbytte, trekanter osv. Han ønsker sex med flest mulig og unner deg det samme.

Det trenger ikke bety noe, men jeg ville definitivt ikke likt det.

"Kanskje har han allerede en elskerinne og ønsker kun aksept for dette?"

Han har sagt at han er trofast mot meg og at han ikke har noen elskerinne. Jeg tror han er ærlig. Han ønsker også at ting ikke skal foregå i det skjulte. Hvis man skal ha forhold til andre, så skal man være åpen om det, i følge ham. Han har sagt at han ikke har noe i mot tanken på meg sammen med noen andre, forutsatt at jeg er åpen om det ovenfor ham. Han slo faktisk opp med sin forrige kjæreste, fordi hun hadde en på si og holdt det skjult for ham i lang tid.

"Kanskje er han ikke spesielt glad i deg?"

Det kan hende du har rett i. Det er jo det jeg lurer på, om man kan elske noen og samtidig ønske å ha sex med andre. Jeg synes det høres rart ut at man kan elske noen og samtidig ikke føle sjalusi.

"Kanskje har han et lettferdig forhold til sex? Det kan i alle fall føre til utroskap."

Jeg vet ikke helt hva du mener med lettferdig. Han har ikke hatt mange sexpartnere i sitt liv, og er motstander av one night stands, så man kan vel ikke akkurat si at han er lettferdig på den måten. Men han mener at et ordnet elsker- eller elskerinneforhold til mennesker man kjenner og stoler på hadde vært fornuftig.

"Kanskje er han kåt og klarer ikke å være avholden når dere er vekk fra hverandre?"

Han sier at han er avholdende når vi er vekk fra hverandre.

"Kanskje liker han partnerbytte, trekanter osv. Han ønsker sex med flest mulig og unner deg det samme."

Jeg tror ikke han ønsker sex med "flest mulig", men han er åpen for sex med andre hvis begge er enige om det.

"Det trenger ikke bety noe, men jeg ville definitivt ikke likt det."

Jeg liker det heller ikke, det er derfor jeg skriver inn her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239996-ikke-sjalu/page/2/#findComment-1855182
Del på andre sider

"Kanskje har han allerede en elskerinne og ønsker kun aksept for dette?"

Han har sagt at han er trofast mot meg og at han ikke har noen elskerinne. Jeg tror han er ærlig. Han ønsker også at ting ikke skal foregå i det skjulte. Hvis man skal ha forhold til andre, så skal man være åpen om det, i følge ham. Han har sagt at han ikke har noe i mot tanken på meg sammen med noen andre, forutsatt at jeg er åpen om det ovenfor ham. Han slo faktisk opp med sin forrige kjæreste, fordi hun hadde en på si og holdt det skjult for ham i lang tid.

"Kanskje er han ikke spesielt glad i deg?"

Det kan hende du har rett i. Det er jo det jeg lurer på, om man kan elske noen og samtidig ønske å ha sex med andre. Jeg synes det høres rart ut at man kan elske noen og samtidig ikke føle sjalusi.

"Kanskje har han et lettferdig forhold til sex? Det kan i alle fall føre til utroskap."

Jeg vet ikke helt hva du mener med lettferdig. Han har ikke hatt mange sexpartnere i sitt liv, og er motstander av one night stands, så man kan vel ikke akkurat si at han er lettferdig på den måten. Men han mener at et ordnet elsker- eller elskerinneforhold til mennesker man kjenner og stoler på hadde vært fornuftig.

"Kanskje er han kåt og klarer ikke å være avholden når dere er vekk fra hverandre?"

Han sier at han er avholdende når vi er vekk fra hverandre.

"Kanskje liker han partnerbytte, trekanter osv. Han ønsker sex med flest mulig og unner deg det samme."

Jeg tror ikke han ønsker sex med "flest mulig", men han er åpen for sex med andre hvis begge er enige om det.

"Det trenger ikke bety noe, men jeg ville definitivt ikke likt det."

Jeg liker det heller ikke, det er derfor jeg skriver inn her.

Noe falt meg inn... Den forrige kjæresten hans var utro bak hans rygg i lang tid. Denne holdningen hans kan være en slags beskyttelse mot å bli såret igjen. Om du (eller en annen kjæreste) skal være utro, så vil han i alle fall høre om det neste gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239996-ikke-sjalu/page/2/#findComment-1856314
Del på andre sider

Noe falt meg inn... Den forrige kjæresten hans var utro bak hans rygg i lang tid. Denne holdningen hans kan være en slags beskyttelse mot å bli såret igjen. Om du (eller en annen kjæreste) skal være utro, så vil han i alle fall høre om det neste gang.

Det kan godt hende du har rett i det, faktisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239996-ikke-sjalu/page/2/#findComment-1856622
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg er fryktelig lite sjalu. Har vært gift i 10 år, jeg var ganske sjalu det første året, men etter det er jeg det ikke. Ikke sånn at jeg oppfordrer ham til å være utro, men jeg tenker at jeg tror ikke jeg ville blitt "gal" om det skulle skje. Jeg er glad i ham, så det er ikke derfor. Jeg tror det er mer at jeg stoler på at han alltid vil være glad i meg, uansett hva han måtte finne på i et svakt øyelikk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239996-ikke-sjalu/page/2/#findComment-1857359
Del på andre sider

Gjest den syndige, men bare i tankene

Ja. Han ønsker å være sammen med andre. Det er det som plager meg.

Man ønsker da ikke det hvis man er glad i den man er sammen med?

det virker som om du har alle svarene selv egentlig. Skjønner ikke helt hva det er du vil høre...

jeg tror man kan fantasere om å ha sex med andre, men at man ville blitt skuffet om man prøvde å ha sex med noen man ikke elsker. Jeg tror det er to helt forskjellig måter å ha sex på, og mange andre slags følelser som blir satt i sving når man har sex med personer man ikke ønsker å ha et samliv med.jeg har ingen praktisk erfaring med dette, men har noen følelser for en gutt som jeg vet jeg aldri kunne valgt som ektemann. Jeg ser på han som den perfekte "ute-kjæresten", men helt uaktuell som hjemme-kjæreste, hvis det gikk an å kategorisere noen sånn.... Er jeg helt gal eller!?jeg er jo lykkelig med den mannen jeg har!fytterakkern, syndige tanker du greide få frem der

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239996-ikke-sjalu/page/2/#findComment-1857429
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...