Gå til innhold

Hvordan unngå naboen uten å være uhøflig?

Anbefalte innlegg

Gjest grønn tulipan
Skrevet

Vi har fått nye naboer for ca 1/2 år siden. Disse er i helt ok i små posjoner. Dvs greit å slå av en prat når vi tilfeldig treffes eller når barna skal hentes etc.

Saken er den at jeg ikke ønsker noe nærmere omgang enn dette. Naboen er veldig glad i å prate om seg selv og skryter og (antakelig?) skrøner om alt han kan og har vært med på. Dette går greit i korte perioder, men en hel kveld med dette ønsker jeg ikke å bruke tida mi på.

Vi er nå blitt invitert på grilling dit og det er tydelig at de ønsker mere omgang enn hva vi har nå. De har heller ikke så mange venner tror jeg.

Hvordan skal jeg avvise denne tilnærmingen uten å værer uhøflig? For det ønsker jeg ikke å være, vil ha gode naboforhold. Men er redd for å få de hengende her daglig.

Jeg sa i dag at det ikke passet med grilling, uten noen nærmere forklaring, men tror ikke de tar et hint.

Videoannonse
Annonse
Gjest komode
Skrevet

Det er tydelig at du har vært for hyggelig mot dem tidligere og har derfor kommet i denne vanskelige situasjonen. Slike problemer må taes ved roten. Fra nå av må du totalt ignorere dem. Forsøker dem å snakke til deg så bare overser du dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...