Gjest bare rot jo Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Har kjøpt en campingvogn på rot som ikke har skilter på. Jeg ønsker muligens å flytte på vognen og trenger derfor prøveskilter, men er usikker på om hvordan jeg bør gå frem. Da vi kjøpte vognen av en privatperson så sa selger at det ikke var noen vognkort med på vognen, men at det lå id i blant bruksanvisninger etc. Det viser seg at det eneste dokumentet er et skjema for fuktkontroll det første året, og på det understellsnummeret som stod oppført der var det ingen vogn som var registrert på biltilsynet. Personen på biltilsynet spurte om det var betalt toll på vognen, dette er for meg helt ukjent. Jeg ba selger om dokumentene, men han har kun kommet opp med et eieskiftedokument som han har printet fra biltilsynets hjemmesider. Det jeg lurer på er som følgende; skulle et eieskiftedokument vært fylt ut når kjøpet fant sted(vi skrev under på en standardkontrakt fra forbrukerrådet)? hvor mye koster en omregistrering av en campingvogn(5 meter) og kan jeg eventuelt kreves for toll dersom vognen ikke har vært fortollet tidligere? Bør jeg la vær å fylle ut det eieskiftedokumentet han når står klar med...? HJELP...noen? 0 Siter
keinstein Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Dette bør tollvesenet kunne svare på alt sammen. Du har rett som er skeptisk. 0 Siter
keinstein Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Pill råtne campingvogner er visst helt vanlig. Noen oppdager det ikke før de detter gjennom gulvet. Og det koster fryktelig mye å reparere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.