amtyst Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Lurer litt på hvordan dere tenker om dette.... Vi har akkurat overtatt nytt hus og jeg gleder meg til å møblere det og pynte det etter eget hode. Jeg sliter imidlertid med en svigermor som er svært interessert i interiør og klør i fingrene etter å gå løs på et hvert tomt eller uferdig rom. Det er hyggelig med engasjement, det er ikke det, men jeg rekker ikke å gjøre noe selv før hun har plassert sofaen og lagt de putene hun mener passer best der. Idéene hennes er ikke alltid så ille og kanskje jeg til og med kunne kommet på samme idéen selv, men når hun har kommet meg i forkjøpet får jeg litt motvilje mot å gjøre det akkurat slik, fordi jeg så gjerne ville være den som møblerte mitt eget rom.Hadde det skjedd en gang i blant, ville jeg kanskje ikke reagert på samme måte, men hun har alltid møblert og pyntet hjemmet mitt. . Tanken er god fra hennes side og jeg ønsker ikke å såre henne og tror derfor det beste ville være om sønnen (min mann) ga noen hint om at hun tonet ned iveren litt.Han synes imidlertid ikke det er noe problem så lenge idéene hennes er bra og mener at det ikke spiller noen rolle hvem som har ideene, bare resultatet blir bra. Han mener at jeg er sær fordi jeg får motvilje mot å gjøre det på en bestemt måte fordi svigermor har gjort det slik og ikke jeg, selv om jeg kunne kommet på samme idéen selv. Er jeg sær og prippen eller burde jeg få litt støtte fra mannen min her? (Jeg vil poengtere at jeg ville følt det samme hvis det var min egen mor som turet frem på den måten. Selv om dette kan ha tilsnitt av "svigermor"-konflikt, er det ikke det som er kjernen i det hele). Takknemlig for innspill! 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Hei, ærlig talt, du må forme hjemmet ditt selv. Så kan du heller spørre henne om råd hvis du skulle få lyst til det. Skjerpings på mannen din, hvis ikke han vil at dere to damene skal bli uvenner!!! Har dere god kontakt, kan du sette deg ned, etter å ha tenkt gjennom hvordan dette kan formidles på en veldig ekstremt dipøomatisk måte ... men ikke enkelt. Mannen din kan forsåvidt også klusse det til, for hun vil jo skjønne at det er du som ikke liker at hun har tatt styringen.. LYKKE TIL 0 Siter
Qwerty2 Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Huff jeg skjønner deg godt! Vi dro på ferie i 3 uker mens svigermor passet hus/blomster/katt. Kom tilbake til et nydekorert hus. Alle møblene hadde byttet plass i stua og all "nipset" jeg hadde kastet i skapene sto framme mens "mine" ting som sto framme var trykket inn i skapene. Gjett om jeg ble fb! Kan ikke folk skjønne at dette er privat. Dama kunne dekorert sitt eget hjem, ikke "invadert" mitt! Du er ikke prippen i det hele tatt! Er så utrolig enig med deg!! 0 Siter
Gjest Humlepungen Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Så klart har du grunn til å ergre deg over dette. Det er jo tross alt ditt hjem. Hun hadde nok ikke godtatt at du dro til hennes hjem og begynte å styre og stelle slik du selv syns passet. For meg så høres det ut som om hun ikke mener noe direkte vondt med det. Hun er nok bare veldig ubetenksom. Jeg syns absolutt mannen din skal si fra til moren sin på en forsiktig men klar måte. Han er nok litt typisk "grautnisse" som alle mannfolk kan være innimellom. Han er nok vant til at moren hans har ordna og styrt med alt mulig. 0 Siter
Gjest Komode Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Du må velge mellom din svigermor eller din mann. Du kan ikke beholde begge. Er det ok at din svigermor fortsetter slik så værsegod, men det hadde ikke jeg tålt. Velger du din mann må du gi tydelig beskjed til din svigermor. Fortelle hvor grensen går en gang for alle. 0 Siter
Gjest Komode Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Du må velge mellom din svigermor eller din mann. Du kan ikke beholde begge. Er det ok at din svigermor fortsetter slik så værsegod, men det hadde ikke jeg tålt. Velger du din mann må du gi tydelig beskjed til din svigermor. Fortelle hvor grensen går en gang for alle. 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Du har grunn til å bli sur, men hun mener nok bare godt. Men ikke bruk mannen din, si ifra direkte til svigermor. PÅ en pen måte. Si at du ofte har samme smak som henne, men at du har lyst til å gjøre innredningen selv, fordi du synes det er like moro du. 0 Siter
kvinnen20 Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 hvorfor ikke bare si det som det er? neste gang du snakker med svigermor, sier du at du ikke kan vente til å dekorere deres nye hjem, og å gjøre det til deres eget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.