mariaflyfly Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg har i flere år vært en sporveishater, og denne fantastiske sangen er søt musikk i mine ører. Den er laget av mennesker som misliker undergrundsystemet i London like mye som jeg misliker Oslo Sporveier. Klikk på der det står London Underground Song http://www.kontraband.com/show/show.asp?ID=1833 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Ikke akkurat sammenliknbart med oslo sporveier, da. Ikke mye streiking der. Hvorfor hater du sporveiene, da? Fordi de ikke klarer å komme tidsnok? Går det først som det skal, så er det jo verdens mest geniale måte å reise på. "........................................." 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg skjønner meg ikke på folk som "hater sporveiene", og som øser ut eder og galle om dem. Det er frivillig å benytte seg av kollektiv transport, og hvis du misliker sporveiene kan du la være å benytte deg av deres tjenester. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg skjønner meg ikke på folk som "hater sporveiene", og som øser ut eder og galle om dem. Det er frivillig å benytte seg av kollektiv transport, og hvis du misliker sporveiene kan du la være å benytte deg av deres tjenester. Enig! Jeg er veldig fornøyd med Oslo Sporveier i allefall. Trikken utenfor her går hvert femte minutt. Hvilke andre plasser i landet får man et slikt tilbud? Der jeg vokste opp, går bussen en gang i timen. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Ikke akkurat sammenliknbart med oslo sporveier, da. Ikke mye streiking der. Hvorfor hater du sporveiene, da? Fordi de ikke klarer å komme tidsnok? Går det først som det skal, så er det jo verdens mest geniale måte å reise på. "........................................." Når man er avhengig av t-banen hver dag, opplever man nok forsinkelser i løpet av et par år til å irritere seg på livstid. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Jeg skjønner meg ikke på folk som "hater sporveiene", og som øser ut eder og galle om dem. Det er frivillig å benytte seg av kollektiv transport, og hvis du misliker sporveiene kan du la være å benytte deg av deres tjenester. For å si det sånn - hadde jeg hatt muligheten til å parkere ved jobben min, hadde jeg ikke kjørt t-banen en dagt til. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 For å si det sånn - hadde jeg hatt muligheten til å parkere ved jobben min, hadde jeg ikke kjørt t-banen en dagt til. Fordi? Jeg skulle gjerne sett at det blir totalforbud mot privat bilbruk i Oslo sentrum. Kun taxi og kollektivt, og næringstrafikk. Det hadde gjort underverker med byen. "..............................." 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Fordi? Jeg skulle gjerne sett at det blir totalforbud mot privat bilbruk i Oslo sentrum. Kun taxi og kollektivt, og næringstrafikk. Det hadde gjort underverker med byen. "..............................." Ja - dersom t-banen hadde vært i rute til enhver tid, og bedra seg kraftig på informasjon, kunne det funka. Sånn det er pr i dag, funker det ikke fullt så bra. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Når man er avhengig av t-banen hver dag, opplever man nok forsinkelser i løpet av et par år til å irritere seg på livstid. Tull. Jeg har vært avhengig av t-banen mer eller mindre hver dag i tre år uten opphold, og før det 2-3 år hvor jeg foretrakk t-banen fremfor buss og trikk. De har en del problemer innimellom, men jeg tar meg selv i å bli irritert på symbolske, ubetydelige 5 minutters forsinkelser. I rushtiden er det en del småforsinkelser, men de er sjeldent store. Man får håpe det fornyede t-banenettet hjelper på dette. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Ja - dersom t-banen hadde vært i rute til enhver tid, og bedra seg kraftig på informasjon, kunne det funka. Sånn det er pr i dag, funker det ikke fullt så bra. Nei, det er en del småting å utsett på det nå. Enig i det. Men jeg stemmer likevel for å gjøre det så dyrt med privat bilkjøring i Oslo sentrum at folk tvinges over på kollektivt. "........................................" 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Tull. Jeg har vært avhengig av t-banen mer eller mindre hver dag i tre år uten opphold, og før det 2-3 år hvor jeg foretrakk t-banen fremfor buss og trikk. De har en del problemer innimellom, men jeg tar meg selv i å bli irritert på symbolske, ubetydelige 5 minutters forsinkelser. I rushtiden er det en del småforsinkelser, men de er sjeldent store. Man får håpe det fornyede t-banenettet hjelper på dette. "........................................." "De har en del problemer innimellom, men jeg tar meg selv i å bli irritert på symbolske, ubetydelige 5 minutters forsinkelser. I rushtiden er det en del småforsinkelser, men de er sjeldent store." Hvor var du i vinter og denne våren, a? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Nei, det er en del småting å utsett på det nå. Enig i det. Men jeg stemmer likevel for å gjøre det så dyrt med privat bilkjøring i Oslo sentrum at folk tvinges over på kollektivt. "........................................" Som sagt - den dagen kollektivsystemet funker bra, skal jeg være enig Pr i dag er det faen så behagelig å velge bilen. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 "De har en del problemer innimellom, men jeg tar meg selv i å bli irritert på symbolske, ubetydelige 5 minutters forsinkelser. I rushtiden er det en del småforsinkelser, men de er sjeldent store." Hvor var du i vinter og denne våren, a? "Hvor var du i vinter og denne våren, a?" Pendlet med t-banen. "........................................" 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 "Hvor var du i vinter og denne våren, a?" Pendlet med t-banen. "........................................" Ikke på samma linja som meg, tydeligvis. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Ikke på samma linja som meg, tydeligvis. Neppe. Linje 5, også kjent som Colorline :-) "......................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Fordi? Jeg skulle gjerne sett at det blir totalforbud mot privat bilbruk i Oslo sentrum. Kun taxi og kollektivt, og næringstrafikk. Det hadde gjort underverker med byen. "..............................." Men da må først kollektivtrafikken være tilgjengelig for alle. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Men da må først kollektivtrafikken være tilgjengelig for alle. Selvfølgelig. "................................." 0 Siter
frosken Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Fordi? Jeg skulle gjerne sett at det blir totalforbud mot privat bilbruk i Oslo sentrum. Kun taxi og kollektivt, og næringstrafikk. Det hadde gjort underverker med byen. "..............................." Hva med alle som ikke er i stand til å reise kollektivt? 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Hva med alle som ikke er i stand til å reise kollektivt? Hvem? Handicappede som er nødt til å ha egne, spesiallagede biler? Så lenge yrkeskjøring er lov, så må det selvfølgelig finne s dispensasjoner for slike tilfeller også. Men 99% av de som sitter i bil hver eneste dag, og spyr ut dritten i lufta, hadde ikke behøvd å gjøre det. Hvis kollektivtilbudet er heldekkende, selvfølgelig. "........................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.