Gå til innhold

Kul link - verd et gjensyn

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har i flere år vært en sporveishater, og denne fantastiske sangen er søt musikk i mine ører. Den er laget av mennesker som misliker undergrundsystemet i London like mye som jeg misliker Oslo Sporveier. :)

Klikk på der det står London Underground Song

http://www.kontraband.com/show/show.asp?ID=1833

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke akkurat sammenliknbart med oslo sporveier, da. Ikke mye streiking der. Hvorfor hater du sporveiene, da? Fordi de ikke klarer å komme tidsnok? Går det først som det skal, så er det jo verdens mest geniale måte å reise på.

"........................................."

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på folk som "hater sporveiene", og som øser ut eder og galle om dem.

Det er frivillig å benytte seg av kollektiv transport, og hvis du misliker sporveiene kan du la være å benytte deg av deres tjenester.

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på folk som "hater sporveiene", og som øser ut eder og galle om dem.

Det er frivillig å benytte seg av kollektiv transport, og hvis du misliker sporveiene kan du la være å benytte deg av deres tjenester.

Enig!

Jeg er veldig fornøyd med Oslo Sporveier i allefall. Trikken utenfor her går hvert femte minutt. Hvilke andre plasser i landet får man et slikt tilbud? Der jeg vokste opp, går bussen en gang i timen.

mariaflyfly
Skrevet

Ikke akkurat sammenliknbart med oslo sporveier, da. Ikke mye streiking der. Hvorfor hater du sporveiene, da? Fordi de ikke klarer å komme tidsnok? Går det først som det skal, så er det jo verdens mest geniale måte å reise på.

Når man er avhengig av t-banen hver dag, opplever man nok forsinkelser i løpet av et par år til å irritere seg på livstid. ;)

mariaflyfly
Skrevet

For å si det sånn - hadde jeg hatt muligheten til å parkere ved jobben min, hadde jeg ikke kjørt t-banen en dagt til.

Skrevet

For å si det sånn - hadde jeg hatt muligheten til å parkere ved jobben min, hadde jeg ikke kjørt t-banen en dagt til.

Fordi? Jeg skulle gjerne sett at det blir totalforbud mot privat bilbruk i Oslo sentrum. Kun taxi og kollektivt, og næringstrafikk. Det hadde gjort underverker med byen.

"..............................."

mariaflyfly
Skrevet

Fordi? Jeg skulle gjerne sett at det blir totalforbud mot privat bilbruk i Oslo sentrum. Kun taxi og kollektivt, og næringstrafikk. Det hadde gjort underverker med byen.

Ja - dersom t-banen hadde vært i rute til enhver tid, og bedra seg kraftig på informasjon, kunne det funka. Sånn det er pr i dag, funker det ikke fullt så bra.

Skrevet

Når man er avhengig av t-banen hver dag, opplever man nok forsinkelser i løpet av et par år til å irritere seg på livstid. ;)

Tull. Jeg har vært avhengig av t-banen mer eller mindre hver dag i tre år uten opphold, og før det 2-3 år hvor jeg foretrakk t-banen fremfor buss og trikk. De har en del problemer innimellom, men jeg tar meg selv i å bli irritert på symbolske, ubetydelige 5 minutters forsinkelser. I rushtiden er det en del småforsinkelser, men de er sjeldent store. Man får håpe det fornyede t-banenettet hjelper på dette.

Skrevet

Ja - dersom t-banen hadde vært i rute til enhver tid, og bedra seg kraftig på informasjon, kunne det funka. Sånn det er pr i dag, funker det ikke fullt så bra.

Nei, det er en del småting å utsett på det nå. Enig i det. Men jeg stemmer likevel for å gjøre det så dyrt med privat bilkjøring i Oslo sentrum at folk tvinges over på kollektivt.

"........................................"

mariaflyfly
Skrevet

Tull. Jeg har vært avhengig av t-banen mer eller mindre hver dag i tre år uten opphold, og før det 2-3 år hvor jeg foretrakk t-banen fremfor buss og trikk. De har en del problemer innimellom, men jeg tar meg selv i å bli irritert på symbolske, ubetydelige 5 minutters forsinkelser. I rushtiden er det en del småforsinkelser, men de er sjeldent store. Man får håpe det fornyede t-banenettet hjelper på dette.

"De har en del problemer innimellom, men jeg tar meg selv i å bli irritert på symbolske, ubetydelige 5 minutters forsinkelser. I rushtiden er det en del småforsinkelser, men de er sjeldent store."

Hvor var du i vinter og denne våren, a?

mariaflyfly
Skrevet

Nei, det er en del småting å utsett på det nå. Enig i det. Men jeg stemmer likevel for å gjøre det så dyrt med privat bilkjøring i Oslo sentrum at folk tvinges over på kollektivt.

Som sagt - den dagen kollektivsystemet funker bra, skal jeg være enig Pr i dag er det faen så behagelig å velge bilen.

Skrevet

"De har en del problemer innimellom, men jeg tar meg selv i å bli irritert på symbolske, ubetydelige 5 minutters forsinkelser. I rushtiden er det en del småforsinkelser, men de er sjeldent store."

Hvor var du i vinter og denne våren, a?

"Hvor var du i vinter og denne våren, a?"

Pendlet med t-banen.

mariaflyfly
Skrevet

"Hvor var du i vinter og denne våren, a?"

Pendlet med t-banen.

Ikke på samma linja som meg, tydeligvis. ;)

Skrevet

Ikke på samma linja som meg, tydeligvis. ;)

Neppe. Linje 5, også kjent som Colorline :-)

"......................................."

Skrevet

Men da må først kollektivtrafikken være tilgjengelig for alle.

Skrevet

Men da må først kollektivtrafikken være tilgjengelig for alle.

Selvfølgelig.

"................................."

Skrevet

Hva med alle som ikke er i stand til å reise kollektivt?

Skrevet

Hva med alle som ikke er i stand til å reise kollektivt?

Hvem? Handicappede som er nødt til å ha egne, spesiallagede biler? Så lenge yrkeskjøring er lov, så må det selvfølgelig finne s dispensasjoner for slike tilfeller også.

Men 99% av de som sitter i bil hver eneste dag, og spyr ut dritten i lufta, hadde ikke behøvd å gjøre det. Hvis kollektivtilbudet er heldekkende, selvfølgelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...