Gå til innhold

Kan jeg gjøre det selv??

Anbefalte innlegg

sankt Timmy

Jeg er en gutt på 15, og vil ha regulering Fordi jeg plages med overbitt og mellomrom mellom tennene...Men foreldrene mine nekter og la meg få lov?Jeg lurer på om jeg kan få gjort det selv?Er det en eller annen sted, hvor jeg kan søke om å få tatt regulering, for som 15 åring har jeg ikke den inntekten som jeg trenger for og få tatt regulering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240054-kan-jeg-gj%C3%B8re-det-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dyrt ja !

Huff, stakkars deg :(.

Har du snakket med tannlegen om dette, om kanskje han klarer å overtale dine foreldre ?

Noen må jo betale dette, kan ikke tenke meg at du får dekt det av trygdeetaten, ellers er det nok mange foreldre som kommer til å nekte framover, for at det er dyrt, det er helt sikkert.

• 1 måned senere...

Tannregulering (kjeveortopedi)

Folketrygden dekker deler av utgiftene ved nødvendig tannregulering for barn t.o.m. 18 år. Ved tannregulering er det etablert et system med søskenmoderasjon.

Dette er sitat fra denne linken

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=helsetjenester&path_sub=behandling_ssunders_oekelse&path4=hos_mrtannlege

• 2 uker senere...

Få deg time hos skoletannlegen, så finner de ut hvor stor del av utgiftene dere får dekket. Kanskje det er enklere for foreldrene dine om de får et beløp å forholde seg til.

Du kan f.eks be om at det blir deres konfirmasjonsgave til deg? Julegave, bursdagsgave, eller noe annet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...