Gå til innhold

50% økning i import av israelske varer til Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sa jeg? Hittil i år er økningen i importverdi 50% fra i fjor. I flg tollvesenet.

Be fanden å gjøre noe for deg, og han gjør motsatt.

Boikott av boikotten.

Potetene og kinakålen deres er helt utmerket. Noe annet som er å anbefale?

Her er i hvert fall en liste fra de nyttige idiotene:

http://www.boikottisrael.no/liste/index.html

Tenk så snilt å lage liste til meg! hehehehehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for link ;)

Det er moro å latterliggjøre stivbeinte og fordomsfulle tiltak.

De samme folka ville forby skinnjakker som et tiltak mot MC-kriminelle :-) det var da jeg begynte å bruke den gamle bråkejakka mi.

Skrevet

Har du link som dokumenterer denne 50% økningen?

"......................................"

Skrevet

Har du link som dokumenterer denne 50% økningen?

Ja det tror jeg. Jeg leste det i en avisartikkel på nettet. Skal lete litt senere. Der sto antall kroner verdi i import. Det kommer sikkert fra toll.no opprinnelig.

Lurer på hvilke varetyper?

Skrevet

Ja det tror jeg. Jeg leste det i en avisartikkel på nettet. Skal lete litt senere. Der sto antall kroner verdi i import. Det kommer sikkert fra toll.no opprinnelig.

Lurer på hvilke varetyper?

Si i fra hvis du finner det - skulle gjerne trykket det i trynet på noen idioter :-)

Skrevet

Si i fra hvis du finner det - skulle gjerne trykket det i trynet på noen idioter :-)

58,2% i eksport og 25,3 i import var det. Ikke dårlig det heller.

http://www.ssb.no/emner/09/05/muh/tab-2006-07-17-03.html

Mulig de som skrev artikkelen gjorde feil, og har fjernet den, jeg fant den ikke på linken sin.

Skrevet

Takker :-)

"................................."

Jeg hadde vært fornøyd med et tall litt over prisøkningen jeg, men hva kan den være?

Skrevet

Nytt påfunn: Folk i SV foreslår å nekte skattefradrag for gaver fra firmaer til ideelle organisasjoner som støtter Israel eller israelere på vestbredden.

Fantasifullt.

Skrevet

Nytt påfunn: Folk i SV foreslår å nekte skattefradrag for gaver fra firmaer til ideelle organisasjoner som støtter Israel eller israelere på vestbredden.

Fantasifullt.

Det dreier seg om organisasjoner som støtter bosettinger på okkkupert og ulovlig område for israelere. Fornuftig forslag

Skrevet

Det dreier seg om organisasjoner som støtter bosettinger på okkkupert og ulovlig område for israelere. Fornuftig forslag

Javel.

Men en lov-fyr på universitetet sier det ikke lar seg gjøre, slik lovene er i dag. Da må lovene forandres.

Skrevet

Javel.

Men en lov-fyr på universitetet sier det ikke lar seg gjøre, slik lovene er i dag. Da må lovene forandres.

Det håper jeg da inderlig en regjering med flertall på Stortinget har vett til å gjøre.

Skrevet

Det håper jeg da inderlig en regjering med flertall på Stortinget har vett til å gjøre.

Problemet er at alt består 99,5% av arme uskyldige mennesker, kvinner og barn uten innflytelse.

Skrevet

Problemet er at alt består 99,5% av arme uskyldige mennesker, kvinner og barn uten innflytelse.

Som har flyttet til okkuperte områder i bevisstløs tillstand?

Det er veldig synd på de ungene som har foreldre som utsetter dem for sånt

Skrevet

Javel.

Og med mindre det skjer noe magisk, og SV faktisk får en kjempemengde nye velgere, så skjer det heldigvis ikke.

Skrevet

Som har flyttet til okkuperte områder i bevisstløs tillstand?

Det er veldig synd på de ungene som har foreldre som utsetter dem for sånt

Nå må du slutte å bruke ordet

"okkupert" på den lettfeldige måten, da. Les litt historie, så ser du åpenbart at Israel okkuperer disse områdene like lite som noen andre noensinne har okkuperer dem. Gaza og Vestbredden var okkupert av henholdsvis Egypt og Jordan (det egentlige Arabisk-Palestinske landet) fra 1948 til 1967. Ikke på ett eneste tidspunkt forsøkte disse landene å lage en ny palestinsk stat der - områdene ble utelukkende brukt som rampe for kontinuerlig krigføring mot Israel.

Det er helt greit at murbyggingen til Israel, fascismen i forhold til arabiske bosettere etc. er like ille som arabernes behandling av jøder - det er akkurat det samme som skjer, med unntak av at Israel ikke jager ut araberne der hvor araberne fosøkte å jage alle jøder ut av området for noen tiår siden. Men Israel okkuperer ikke områdene i større grad enn araberne har okkupert israel.

Hvis du ser konkret på hva som skjedde mellom 1923 og 1948, så ser du overhodet ingen spesialbehandling av jøder fremfor arabere med hensyn på oppdelingen av den delen av det gamle Ottomanske Riket som er det opprinnelige "Palestina" (dagens Israel og Jordan - tidligere Trans-Jordan, men nå Jordan p.g.a arabernes ekspansjon og tidlige okkupasjon). Tvert imot. Araberne satt igjen med 85% av området som skulle deles mellom Jødisk-Palestinere og Araber-Palestinere.

Det er så mye tull, renspikket jug og pisspreik fra folk som ikke har giddet å lese eller orientere seg om annet enn den ene, trangsynte og helt kompromissløse siden i denne konflikten, at det er til å bli kvalm av. 90% av de som går rundt og "mener" ting om israel/palestina-konflikten burde nesten ha vært nektet å mene noe, så lite vet de om det de snakker om.

Skrevet

Nå må du slutte å bruke ordet

"okkupert" på den lettfeldige måten, da. Les litt historie, så ser du åpenbart at Israel okkuperer disse områdene like lite som noen andre noensinne har okkuperer dem. Gaza og Vestbredden var okkupert av henholdsvis Egypt og Jordan (det egentlige Arabisk-Palestinske landet) fra 1948 til 1967. Ikke på ett eneste tidspunkt forsøkte disse landene å lage en ny palestinsk stat der - områdene ble utelukkende brukt som rampe for kontinuerlig krigføring mot Israel.

Det er helt greit at murbyggingen til Israel, fascismen i forhold til arabiske bosettere etc. er like ille som arabernes behandling av jøder - det er akkurat det samme som skjer, med unntak av at Israel ikke jager ut araberne der hvor araberne fosøkte å jage alle jøder ut av området for noen tiår siden. Men Israel okkuperer ikke områdene i større grad enn araberne har okkupert israel.

Hvis du ser konkret på hva som skjedde mellom 1923 og 1948, så ser du overhodet ingen spesialbehandling av jøder fremfor arabere med hensyn på oppdelingen av den delen av det gamle Ottomanske Riket som er det opprinnelige "Palestina" (dagens Israel og Jordan - tidligere Trans-Jordan, men nå Jordan p.g.a arabernes ekspansjon og tidlige okkupasjon). Tvert imot. Araberne satt igjen med 85% av området som skulle deles mellom Jødisk-Palestinere og Araber-Palestinere.

Det er så mye tull, renspikket jug og pisspreik fra folk som ikke har giddet å lese eller orientere seg om annet enn den ene, trangsynte og helt kompromissløse siden i denne konflikten, at det er til å bli kvalm av. 90% av de som går rundt og "mener" ting om israel/palestina-konflikten burde nesten ha vært nektet å mene noe, så lite vet de om det de snakker om.

Jeg kommer ikke til å slutte å bruke ord som okkuperte områder så lenge Israel ikke aksepterer hverken grensene etter FN-vedtaket om å opprette to stater, eller grensene fra 67. Israel har tatt seg til rette på områder de ikke skal ha råderett over og da er det okkuperte områder

Skrevet

Jeg kommer ikke til å slutte å bruke ord som okkuperte områder så lenge Israel ikke aksepterer hverken grensene etter FN-vedtaket om å opprette to stater, eller grensene fra 67. Israel har tatt seg til rette på områder de ikke skal ha råderett over og da er det okkuperte områder

I 1967 angrep Libanon, Jordan og Syria Israel, fra områder de selv hadde okkupert 19 år tidligere. Israel slo alle tre tilbake, og tok tilbake disse områdene. Så enkelt er det. Det er bare å se på historien. At Israel ikke ville gi tilbake Gaza, Vestbredden og Golan til de landene som brukte disse områdene til selv å angripe Israel, er vel ikke så rart?

De områdene som FN i resolusjon 181 anbefalte for å opprette en Palestinsk stat nr.2 (idiotisk nok, iom at den Palestinske staten allerede var opprettet på 75% av territoriet, og nå bærer navnet Jordan), var okkupert av Syria, Egypt, Jordan og Libanon i 19 år - uten at noen av disse landene på noe tidspunkt forsøkte å lage denne "Palestina nr.2"-staten som de nå syter om. Hvorfor? Fordi det aldri var poenget deres. Poenget var å utradere Israel. En Palestina 2 var andreprioritet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...