Gå til innhold

Kulturell homohets, tida skrus tilbake noen tiår med disse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik som muslimer er "fremmede og uforståelige" for deg.

Akkurat det samme hatet har dere - du og imamene.

Disse nye er et tilbakeskritt i kvinnesyn, mennskesyn og toleranse. De krever at jeg skal tolerere deres intoleranse.

Jeg var her først.

De blir verre for hver dag, og vi var på vei til det bedre i vår kultur. Vi hadde nettopp skapt rom for homofile og kvinners leikstilling, så kommer noen for å bringe oss bakover til mer intoleranse.

Jeg går ikke rundt og slår ned noen, men jeg har lyst snart.

Men nytter det ikke, så får vi flytte vekk fra det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

31

• Prozak

23

• red

22

• Osiris

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe..like moro hver gang du stikker ræva innom og fiser med tastaturet.

Like ravende rabiat, brebeindt skrevende og dønn usaklig som alltid.

I dag hadde jeg en runde med en familie som ville flytte før det nye skoleåret begynner. De vil ikke ofre barnas skolegang, miljø og sikkerhet, de mente de ikke hadde rett til det. Det er synd, men hva skal man gjøre? Det var snart ingen igjen å være solidarisk eller noe som helst med. Lærerne beklaget det dypt, men forsto.

Gjest Morsk
Skrevet

I dag hadde jeg en runde med en familie som ville flytte før det nye skoleåret begynner. De vil ikke ofre barnas skolegang, miljø og sikkerhet, de mente de ikke hadde rett til det. Det er synd, men hva skal man gjøre? Det var snart ingen igjen å være solidarisk eller noe som helst med. Lærerne beklaget det dypt, men forsto.

Det er mange år siden erkesosialisten og utopisten Erik Solheim rømte hals over hode med barna sine, vekk fra ghettoområdet av samme grunn som du nevner, så dette er et fenomen som har pågått lenge nå.

Vi får bare være glade at det fortsatt finnes områder hvor barn kan vokse opp i trygghet så lenge det varer..

Skrevet

Det er mange år siden erkesosialisten og utopisten Erik Solheim rømte hals over hode med barna sine, vekk fra ghettoområdet av samme grunn som du nevner, så dette er et fenomen som har pågått lenge nå.

Vi får bare være glade at det fortsatt finnes områder hvor barn kan vokse opp i trygghet så lenge det varer..

Du trenger ikke dra langt utenfor Oslo eller Drammen. Nord for Drammen og vest for Oslo.

Skrevet

Du trenger ikke dra langt utenfor Oslo eller Drammen. Nord for Drammen og vest for Oslo.

privatskoler ruler :)

Fra gamlebyen skole, som det først så ut som vi skulle få tildelt:

"mottaksklasse og 65 ansatte. Her er det elever fra 25 land som snakker over 35 forskjellige språk"

Og etter 7 år bærer det videre til oslos beste skole: jordal..

Yeah right. Kebabnorsk og æreskamper.Jeg overlater pionerarbeid til kulturbrobygging til andre.

Skrevet

Det er prmitive holdninger. Jeg lurer på om kulturrelativistene har noen utspill på dette?

Noen her klarte i hverfall å latterliggjøre det. Mer respekt har ikke de heller. Hvis en sentral rikspolitiker har slike holdninger så vil han/hun bli sendt i skammekroken med intoleransestempel.

Må vi tåle intoleranse?

Latent ligger også intoleranse for annerledestroende, annerledestenkede og ulikheter. F eks funksjonshemma og psykisk utviklingshemma. Motbydelige holdninger, men kan vi vente noe mer fra disse?

"eg lurer på om kulturrelativistene har noen utspill på dette?"

Sjefen av dem kalte meg hykler her i tråden, så ja - de har nok "svar" på dette, som med alt annet :-)

".........................................."

Skrevet

All religion burde vært forbudt! Se hvor mye ufred og vold det skaper i verden?

"All religion burde vært forbudt!"

Hvilke religioner er det som er årsak til jævelskap, da? Tre store: Kristendommen (jødedommen sidestiller jeg ikke, da den er kristendommens stamfar), islam og til en viss grad hinduismen. Ingen andre.

"......................................."

Skrevet

Sjefen av dem kalte meg hykler her i tråden, så ja - de har nok "svar" på dette, som med alt annet :-)

Ikke bare er du hykler, men hykleriet ditt er like ille som alt annet som er ille i verden.

Tenker du ikke får sove nå

Skrevet

"mottaksklasse og 65 ansatte. Her er det elever fra 25 land som snakker over 35 forskjellige språk"

Yeah right. Kebabnorsk og æreskamper.Jeg overlater pionerarbeid til kulturbrobygging til andre.

En flytta inn i et hus i Oslo som lå i en skolekrets nær grensen til Kolbotn. Grensen for skolekretsen ble flyttet, så hans hus havnet i Holmlia krets. Han solgte huset med tap og flyttet til Sofiemyr. Kun av en grunn: to barn som ikke skulle på Holmlia Skole om det så var den siste.

Skrevet

65 ansatte?

Det er nok til 2000 elever. Det må da være Norges største skole?

Skrevet

Disse nye er et tilbakeskritt i kvinnesyn, mennskesyn og toleranse. De krever at jeg skal tolerere deres intoleranse.

Jeg var her først.

De blir verre for hver dag, og vi var på vei til det bedre i vår kultur. Vi hadde nettopp skapt rom for homofile og kvinners leikstilling, så kommer noen for å bringe oss bakover til mer intoleranse.

Jeg går ikke rundt og slår ned noen, men jeg har lyst snart.

Men nytter det ikke, så får vi flytte vekk fra det.

Imamene ligner deg på en prikk. Fundamentalister.

Den eneste lille detaljen dere er uenige i, er hvem dere skal trakassere.

Skrevet

"All religion burde vært forbudt!"

Hvilke religioner er det som er årsak til jævelskap, da? Tre store: Kristendommen (jødedommen sidestiller jeg ikke, da den er kristendommens stamfar), islam og til en viss grad hinduismen. Ingen andre.

"......................................."

Det dekker jo det meste, i prosent.

Skrevet

Politiet fulgte en 14 år gammel Oslojente hjem som hadde fått grundig juling av en gjeng. Politidama ba foreldrene vise toleranse. Nå viser de toleranse i Telemark fylke. Der kreves det visst lite slikt. Innsatsen blir ikke så stor.

Skrevet

65 ansatte?

Det er nok til 2000 elever. Det må da være Norges største skole?

250 elever.

Jeg tipper det er en grei andel tolker, spesialpedagoger og ikke minst morsmålslærere som må til for å få det til å gå rundt :)

35 språk, og alle har krav på morsmålsundervisning.

Nå fins det nisseskaller blandt norsk-norske barn/foreldre også, men jeg mistenker at det ikke kommer mange rakettingenører fra gamlebyen skole.

Skrevet

Imamene ligner deg på en prikk. Fundamentalister.

Den eneste lille detaljen dere er uenige i, er hvem dere skal trakassere.

Jeg stiller ikke på TV med min egen uterikspolitikk, uimotsagt og ukritisk. Ikke får jeg lov av NRK heller, det er forbeholdt skjeggete, fryktinngytende og dystre imamer fra ørkenstammer på andre siden av kloden, som har mer fordommer. De smiler bare når jøder blir kverka, Muhammed var ingen moromann:

Dette er hva ayaht'Allah Khomeini sier om den saken:

"The aim of creation was for mankind to be put to the test through hardship and prayer. There are no jokes in Islam. There is no humor in Islam. There is no fun in Islam. There can be no fun and joy in whatever is serious." (Amir Taheri, Spirit of Allah, 1985, page 259).

Skrevet

Jeg stiller ikke på TV med min egen uterikspolitikk, uimotsagt og ukritisk. Ikke får jeg lov av NRK heller, det er forbeholdt skjeggete, fryktinngytende og dystre imamer fra ørkenstammer på andre siden av kloden, som har mer fordommer. De smiler bare når jøder blir kverka, Muhammed var ingen moromann:

"The aim of creation was for mankind to be put to the test through hardship and prayer. There are no jokes in Islam. There is no humor in Islam. There is no fun in Islam. There can be no fun and joy in whatever is serious." (Amir Taheri, Spirit of Allah, 1985, page 259).

Det Iranske prestestyret er jo (Etter taliban) noe av det kjipeste innen islam og, da.

Alle er ikke slik :)

Skrevet

Det Iranske prestestyret er jo (Etter taliban) noe av det kjipeste innen islam og, da.

tror jeg det må være helvete på jord, være Iraner og ikke enig med stre og stell i landet.

Må være kjipere enn i Kina

Skrevet

250 elever.

Jeg tipper det er en grei andel tolker, spesialpedagoger og ikke minst morsmålslærere som må til for å få det til å gå rundt :)

35 språk, og alle har krav på morsmålsundervisning.

Nå fins det nisseskaller blandt norsk-norske barn/foreldre også, men jeg mistenker at det ikke kommer mange rakettingenører fra gamlebyen skole.

Jeg hører at 75-80% av de som kommer ut av 10. klasse er funksjonelle analfabeter ved 4 skoler, og alle klassetrinnene nedover ligger på samme og dårligere. Utdanningsforbundet nekter ikke. 40 skoler i Oslo vil nå i høst være over 50% minoritetselever, 6 er over 80%. Selv ved en skole med bare 20% i Oslo, så snakker halvparten av minorietselevene som begynner på skolen overhodet ikke norsk.

Noen problemer må de ha?

Skrevet

Takk og pris for at du ikke får lov å stille på Nrk.

Skrevet

Alle er ikke slik. Bare 15-20% av de som går i moskeene er religiøse, de andre er der av frykt og bekvemmelighetshensyn.

Jeg tør nesten ikke nevne to islamlærde høyere herrer fra Saudi-Arabia som har skrevet bok hvor de påstaår at jorda er flat. Det står to steder i koranen at jorda er "som et teppe". Og det mener de virkelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...