red Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg hører at 75-80% av de som kommer ut av 10. klasse er funksjonelle analfabeter ved 4 skoler, og alle klassetrinnene nedover ligger på samme og dårligere. Utdanningsforbundet nekter ikke. 40 skoler i Oslo vil nå i høst være over 50% minoritetselever, 6 er over 80%. Selv ved en skole med bare 20% i Oslo, så snakker halvparten av minorietselevene som begynner på skolen overhodet ikke norsk. Noen problemer må de ha? var greiere i 'min tid' Vi hadde en afghaner i klassen som rømte fra onkelen fordi de sloss om noe hasjplantasjer, og en pakistaner i naboklassen som lånte tegneserieblader av meg. Hyggelig kar, forøvrig. Vi hadde riktignok mistilpassede norske gutter som fikk pryl hjemme, drakk aftershave og rispet folk med kniv, men lærere og foreldre stort sett klarte å ordne de fleste av oss gjennom det og inn på videregående. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Takk og pris for at du ikke får lov å stille på Nrk. Jeg nekter å oppsøke det huset hvor Ap styrer. De nekter å slippe kontrollen. Men de er søte når de lager program om taxinæringen i Oslo og ikke en pakistaner er med på TV, kun etnisk norske sjåfører som utgjør bare 2-4%! Eller de filmer fra Osloskolen og leter etter etnisk norske elever å filme :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Det er mange år siden erkesosialisten og utopisten Erik Solheim rømte hals over hode med barna sine, vekk fra ghettoområdet av samme grunn som du nevner, så dette er et fenomen som har pågått lenge nå. Vi får bare være glade at det fortsatt finnes områder hvor barn kan vokse opp i trygghet så lenge det varer.. Å nei du, de to eldste ungene hans gikk på skolen i nærmiljø og mora deres er sjokka over meg som har sendt minstemann på privatskole ) 0 Siter
red Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Alle er ikke slik. Bare 15-20% av de som går i moskeene er religiøse, de andre er der av frykt og bekvemmelighetshensyn. Jeg tør nesten ikke nevne to islamlærde høyere herrer fra Saudi-Arabia som har skrevet bok hvor de påstaår at jorda er flat. Det står to steder i koranen at jorda er "som et teppe". Og det mener de virkelig. Problemet, slik jeg ser det, er at fattige bønder i en del midtøstenland er så uopplyste og blir så holdt nede av presteskapet (slik som europa i middelalderen) at de bare tar ting for god fisk, og massesugeres inn i galskapens transe. Det er forøvrig hovedproblemet mitt med de fleste former for religion, det blir benyttet til å hjernevaske, underkue og fucke opp for folk som ikke vet bedre. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 var greiere i 'min tid' Vi hadde en afghaner i klassen som rømte fra onkelen fordi de sloss om noe hasjplantasjer, og en pakistaner i naboklassen som lånte tegneserieblader av meg. Hyggelig kar, forøvrig. Vi hadde riktignok mistilpassede norske gutter som fikk pryl hjemme, drakk aftershave og rispet folk med kniv, men lærere og foreldre stort sett klarte å ordne de fleste av oss gjennom det og inn på videregående. Jeg var gatas skrekk, og bare 1 av 30 trengte spesiell oppmerksomhet og undervisning. Lærerne slo og lugget oss, og pedofile opererte fritt, men ellers var det kult. Vi lærte noe i hver fall. Vi var livredd overlæreren og hans lærersønn, brutale bøller. 0 Siter
fineline Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg nekter å oppsøke det huset hvor Ap styrer. De nekter å slippe kontrollen. Men de er søte når de lager program om taxinæringen i Oslo og ikke en pakistaner er med på TV, kun etnisk norske sjåfører som utgjør bare 2-4%! Eller de filmer fra Osloskolen og leter etter etnisk norske elever å filme :-) Dette var uforståelig. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Problemet, slik jeg ser det, er at fattige bønder i en del midtøstenland er så uopplyste og blir så holdt nede av presteskapet (slik som europa i middelalderen) at de bare tar ting for god fisk, og massesugeres inn i galskapens transe. Det er forøvrig hovedproblemet mitt med de fleste former for religion, det blir benyttet til å hjernevaske, underkue og fucke opp for folk som ikke vet bedre. Det er frykt og uvitenhet som verver de fleste. 0 Siter
red Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg var gatas skrekk, og bare 1 av 30 trengte spesiell oppmerksomhet og undervisning. Lærerne slo og lugget oss, og pedofile opererte fritt, men ellers var det kult. Vi lærte noe i hver fall. Vi var livredd overlæreren og hans lærersønn, brutale bøller. Lærte at frykt og bank kuer folk ? 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Ikke bare er du hykler, men hykleriet ditt er like ille som alt annet som er ille i verden. Tenker du ikke får sove nå Han får ta en pille som oss andre. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Lærte at frykt og bank kuer folk ? Ja. Og at svømmelærere kan gå rundt naken med ståpikk midt blant elevene så ofte de vil uten at foreldre vil tro et ord av det. Og at en kvinnelig pedofil gymlærer kan operere fritt uten at noen gjør noe. 0 Siter
fineline Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 65 ansatte? Det er nok til 2000 elever. Det må da være Norges største skole? Har du aldri hørt om elever som får en til en undervisning? 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 65 ansatte? Det er nok til 2000 elever. Det må da være Norges største skole? 65 ansatte nok til 2000 elever? Hvordan regner du ut det? Av disse 65 er det sannsynligvis 2 vaktmestere, 5 renholdere, 1 rektor, 2 rådgivere, 1 pedagogisk leder, 1 t-leder, 2 avdelingsledere, 3 kontoransatte, 1 administrativ leder og 3 assistenter. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 65 ansatte nok til 2000 elever? Hvordan regner du ut det? Av disse 65 er det sannsynligvis 2 vaktmestere, 5 renholdere, 1 rektor, 2 rådgivere, 1 pedagogisk leder, 1 t-leder, 2 avdelingsledere, 3 kontoransatte, 1 administrativ leder og 3 assistenter. 1500 da. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Har du aldri hørt om elever som får en til en undervisning? Det høres dyrt ut. Det vil jeg også ha. 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 1500 da. Jeg lurte litt på hvordan du regnet på det...? 0 Siter
red Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Ja. Og at svømmelærere kan gå rundt naken med ståpikk midt blant elevene så ofte de vil uten at foreldre vil tro et ord av det. Og at en kvinnelig pedofil gymlærer kan operere fritt uten at noen gjør noe. He, vi hadde en vikar i sløyd som begynte å ta litt vel mye på låret til guttene og jentene, samt tilby ekstraoppfølging på et lite bakrom etter timene. Jeg var tilfeldigvis i elevrådet, og tilhørte delegasjonen som gikk til rektor for å klage. Vi fikk vite at mannen var omplasert fra 5 andre skoler for samme forhold, og nå kom til å bli sendt videre. En annen vikar innførte spiritisme i religionstimene, men han så vi ikke mer etter at jeg fortalte om dette hjemme. Dette var riktignok ikke muslimer. 0 Siter
fineline Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Det høres dyrt ut. Det vil jeg også ha. ja du kunne prøvd å stappe alle blinde, døve, rullestolbrukere, Adhd'ere, alsheimer, tourette, dyslektikere osv, ovs. inn i samme klasserom til å spare penger. Du kunne sikkert få lov å være læreren. det er nok ikke mange andre som ønsker den jobben. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Jeg lurte litt på hvordan du regnet på det...? Jeg bare synsa :-) Vi var 300 elever og 18 ansatte. Et annet sted var det 29 elever og 2 ansatte. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Ikke bare er du hykler, men hykleriet ditt er like ille som alt annet som er ille i verden. Tenker du ikke får sove nå Nei, nå blir det nok våkenatt gitt. "........................................." 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg bare synsa :-) Vi var 300 elever og 18 ansatte. Et annet sted var det 29 elever og 2 ansatte. 2 ansatte på en hel skole? Det tror jeg faktisk ikke på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.