Gjest histobile Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg er dårlig på det og nøler og lar heller være. Er så redd for å bli avvist. Har en søster som setter klare grenser og sier tydelig ifra når hun ikke ønsker samvær. Hun har alltid vært sånn, så lenge jeg kan huske. Hun trenger mye alenetid vet jeg. Trives godt alene. Kan si i en hyggelig tone at det hade vært gøy å finne på noe en dag, kanskje dra på cafe eller bare slå av en prat også svarer hun ganske frekt at det må komme naturlig. Vi er ikke mye sammen og jeg spør sjelden, så det er ikke slik at jeg maser på noe vis, det har heller vært det motsatte. Slik er jeg visst blitt med andre også, jeg nøler veldig for jeg føler at det blir masete og at de egentlig ikke vil og bare sier ja for ikke å virke uhøflige... Hvordan er dere andre? Savner ofte å være sosial, men ender som oftest opp med ikke å ta kontakt og heller blir deppa og lei... 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Jeg tenker også noen ganger at jeg ikke har lyst til å bry folk, og at folk takker ja av høflighet, og ikke fordi de egentlig vil, og så tenker jeg at jeg ikke vil presse meg på folk. Med andre ord er jeg ikke veldig flink til å ta initiativ til ting. Men jeg har blitt litt flinkere med årene. 0 Siter
Gjest vind i håret Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 I perioder. Jeg er egentlig veldig glad i å være alene, men jeg synes også det er koselig å være sammen med venner. Så i perioder kan jeg treffe mange, men så blir det på en måte nok og jeg blir litt utslitt på en måte. Det er travelt å ha besøk når man har barn, enten det er med barn eller om kvelden. Jeg føler at jeg ikke treffer venner ofte nok, men hverdagene er så travle. 0 Siter
Gjest histobile Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Jeg tenker også noen ganger at jeg ikke har lyst til å bry folk, og at folk takker ja av høflighet, og ikke fordi de egentlig vil, og så tenker jeg at jeg ikke vil presse meg på folk. Med andre ord er jeg ikke veldig flink til å ta initiativ til ting. Men jeg har blitt litt flinkere med årene. Så bra at du er blitt flinkere med årene, det er nok jeg også blitt, men i peroder er det ille. Nå for tiden er det litt ille. For jeg er en sosial type og liker å prate med folk. Det blir til at jeg prater med mannen min istedet, men savner vel å snakke mer sånn veninne-prat. Når jeg og søsteren min først er sammen har vi det veldig artig sammen og kan prate om alt mellom himmel og jord, vi ler også masse, det er bare så sjelden det skjer. Skulle hatt en slik veninne, men har aldri turt å trenge meg på... 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Så bra at du er blitt flinkere med årene, det er nok jeg også blitt, men i peroder er det ille. Nå for tiden er det litt ille. For jeg er en sosial type og liker å prate med folk. Det blir til at jeg prater med mannen min istedet, men savner vel å snakke mer sånn veninne-prat. Når jeg og søsteren min først er sammen har vi det veldig artig sammen og kan prate om alt mellom himmel og jord, vi ler også masse, det er bare så sjelden det skjer. Skulle hatt en slik veninne, men har aldri turt å trenge meg på... Du må nok bare prøve å bli modigere 0 Siter
Gjest histobile Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Du må nok bare prøve å bli modigere Ja, må nok det... Får prøve å bli flinkere 0 Siter
Gjest fiffety Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Ingenting er så frastøtende som oversosiale skravlebøtter som trenger seg på andre mennesker. Slike som ber seg hjem til folk sjøl, og aldri lar andre komme til ordet. Noen sluker all oppmerksomheten og det er så kvalmt. Da holder jeg heller en knapp på forsiktige mennesker med sosiale antenner, som lar andre få pusterom og slippe til ordet. Du høres helt normal ut i forhold til skrekkeksempelet mitt! 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Ingenting er så frastøtende som oversosiale skravlebøtter som trenger seg på andre mennesker. Slike som ber seg hjem til folk sjøl, og aldri lar andre komme til ordet. Noen sluker all oppmerksomheten og det er så kvalmt. Da holder jeg heller en knapp på forsiktige mennesker med sosiale antenner, som lar andre få pusterom og slippe til ordet. Du høres helt normal ut i forhold til skrekkeksempelet mitt! Trådstarter'n høres ikke akkurat ut til å falle inn i kategorien du beskriver. 0 Siter
Elis31 Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Trenge seg på? Ha lyst til å bli kjent med folk, har lyst til å ha det hyggelig med folk, det er vel ikke å trenge seg på? By deg frem, hei jeg er et flott menneske som har lyst til å ha det gøy bør den indre stemmen være. 0 Siter
Gjest fiffety Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Trådstarter'n høres ikke akkurat ut til å falle inn i kategorien du beskriver. Jepp og det er jo akkurat det jeg skriver også Men følte for å holde et foredrag om ufyselige, oversosiale kjerringer 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.