Gå til innhold

Kona til en psykolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varer det studiet i kun et år, eller lengre?

Jeg trodde det var mulig å komme inn på de siste 6 årene om man hadde psykologi på videregående, men det er kanskje ikke sånn da?!

Nei, jeg hadde psykologi på videregående, men det var bare som valgfag, og mest for morro.

Introduksjonskurset er lagt opp som ettårig, og det er de karakterene man danner seg her som avgjør om man kommer inn på embetsstudiet. Men i og med at snittet for å komme inn er skyhøyt, så bruker de fleste et halvår ekstra minst for å forbedre karakterer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dakars
Skrevet

Nei, jeg hadde psykologi på videregående, men det var bare som valgfag, og mest for morro.

Introduksjonskurset er lagt opp som ettårig, og det er de karakterene man danner seg her som avgjør om man kommer inn på embetsstudiet. Men i og med at snittet for å komme inn er skyhøyt, så bruker de fleste et halvår ekstra minst for å forbedre karakterer.

Kan jeg spørre om hvor høyt snitt man må ha for å komme inn?

Og når du begynner på grunnutdanningen nå, må du da til mange forelesninger? Skjer det meste i Oslo, eller er det mulig å ta denne studien om du bor i et avhøl?

Jeg tenkte da på om det gikk an å møte to-tre dager i uka og studere hjemme de andre dagene...

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor høyt snitt man må ha for å komme inn?

Og når du begynner på grunnutdanningen nå, må du da til mange forelesninger? Skjer det meste i Oslo, eller er det mulig å ta denne studien om du bor i et avhøl?

Jeg tenkte da på om det gikk an å møte to-tre dager i uka og studere hjemme de andre dagene...

Jeg hadde 3 A'er og en B, og kom på venteliste ved første opptak og inn ved andre. Varierer pittelitt fra år til år.

Jeg har tatt grunnutdanningen/introduskjonskurset. Begynner nå på 5-års embetsstudie/profesjonsstudiet.

Jeg vet det er i Trondheim, Tromsø, Bergen og Oslo, og så finnes det sikkert i Stavanger og sånt også hvertfall.

Jeg gikk nesten aldri på forelesninger, det viktigste er å kunne bøkene opp og ned i mente (noe jeg mener ikke er riktig, men det er nå så). Du greier deg fint med å gå til forelesning et par ganger i uka hvertfall, hvis du er en skikkelig lesehest.

Gjest jeppjeppjepp
Skrevet

Jeg hadde 3 A'er og en B, og kom på venteliste ved første opptak og inn ved andre. Varierer pittelitt fra år til år.

Jeg har tatt grunnutdanningen/introduskjonskurset. Begynner nå på 5-års embetsstudie/profesjonsstudiet.

Jeg vet det er i Trondheim, Tromsø, Bergen og Oslo, og så finnes det sikkert i Stavanger og sånt også hvertfall.

Jeg gikk nesten aldri på forelesninger, det viktigste er å kunne bøkene opp og ned i mente (noe jeg mener ikke er riktig, men det er nå så). Du greier deg fint med å gå til forelesning et par ganger i uka hvertfall, hvis du er en skikkelig lesehest.

Psyk100 var en fæl eksamen. Grusom faktisk.

Skrevet

Psyk100 var en fæl eksamen. Grusom faktisk.

Hva var det igjen da? Metodologi?

Gjest Autisten
Skrevet

Nei, jeg snakker om introduksjonsstudiet til embetsstudiet. Du kommer ikke inn på embetsttudiet rett fra videregående.

For kjapp på avtrekkeren der, mørkerosa. :)

Opptaket til profesjonsstudiet ved UiO baseres nå på karakterer fra videregående, for aller første gang.

Pros and cons, I guess.

Skrevet

For kjapp på avtrekkeren der, mørkerosa. :)

Opptaket til profesjonsstudiet ved UiO baseres nå på karakterer fra videregående, for aller første gang.

Pros and cons, I guess.

Nåja.. Det stemmer ikke helt. Ikke enda :)

Og før opptakskravet blir kun vgs-karakterer, så vil det være 50/50 med søkere rett fra vgs og studenter fra årsenhet.

Men uansett, dette skjer først høsten 2007.

Gjest Autisten
Skrevet

Nåja.. Det stemmer ikke helt. Ikke enda :)

Og før opptakskravet blir kun vgs-karakterer, så vil det være 50/50 med søkere rett fra vgs og studenter fra årsenhet.

Men uansett, dette skjer først høsten 2007.

Snakk om å skyte seg selv i foten. En unnskyldning til mørkerosa og en takk til deg. :)

Gjest minas
Skrevet

Jeg brukte et og et halvt år på introduksjonsstudiet, og har lest flere av bøkene min tante brukte da hun gikk embetsstudiet.

Var det noe, eller?

wow - 1,5 år?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...