vici Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Jeg og ungene er litt lei av brødmat, noen dager er jo de aller fleste måltidene brød (utenom middagen) Jeg trenger tips til god kveldsmat til bruk i hverdager! (brød, frokostblandinger og knekkebrød er det vi varierer mellom. Men kanskje lage noe varmt, som liksom ikke blir middag nr 2?) Hva spiser du? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Unga mine digger å få havregrøt til kvelds. Eller ostesmørbrød. 0 Siter
Gjest Anonym jeg Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Unga mine digger å få havregrøt til kvelds. Eller ostesmørbrød. Hva med omelett, tomatsuppe, frokostblandinger med yoghurt, varme rundstykker frister ofte mye mere enn tørr brødskive. 0 Siter
vici Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Skrevet 30. juli 2006 Hva med omelett, tomatsuppe, frokostblandinger med yoghurt, varme rundstykker frister ofte mye mere enn tørr brødskive. har noen oppskrift som er barnevennlig i smak men som er litt sunnere? Jeg er ingen kokk så trenger nøyaktig oppskrift, blir aldri vellykket med litt gjetting. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Ostesmørbrød er jo kjempegodt da, kan variere med diverse pålegg som tilbehør. Guttungen liker makaroni med ost. Det spiser ofte jeg også. Råstekte poteter har vi innimellom. Guttungen blir også veldig glad om han får en eller annen form for grøt. Koke egg og ha på skive. med skinke, agurk og majones itillegg blir det jo knallgodt. Toast kanksje. 0 Siter
bouenas Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 I kveld hadde vi tomatsuppe med makaroni, og kokte egg oppi. Pleier å ha skiver med smør til, men det hadde vi ikke i kveld. Favoritt i hele familien:-) Ellers har vi gjerne havresuppe/grøt, grønsakssuppe, eller forskjellige typer gryn med melk på. Oftest har vi skiver til kveldsmat. 0 Siter
bouenas Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 I kveld hadde vi tomatsuppe med makaroni, og kokte egg oppi. Pleier å ha skiver med smør til, men det hadde vi ikke i kveld. Favoritt i hele familien:-) Ellers har vi gjerne havresuppe/grøt, grønsakssuppe, eller forskjellige typer gryn med melk på. Oftest har vi skiver til kveldsmat. Og speilegg / kokte egg, selvfølgelig. Det bruker vi mye. 0 Siter
Gjest mikromolly Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Kommer med noen forslag: *Omelett (gjerne med skinke, påleggsrester, løk, paprika eller hva dere liker) *Varm Ciabatta (lag i vaffeljern eller smørbrødgrill) med pesto, ruccolasalat, tomat og mozarelle. Mmmm *Grove vafler eller lapper med brunost. *Wraps med ulike fyll, f.eks. stekte grønnsaker, kylling. *Cottage cheese med hakkede nøtter/mandler og hakket banan eller tørkede aprikoser. *Fylte horn med kjøttdeig, skinke/ost eller grønnsaker. *Har du igjen ris fra middagen, kan dere ha ris med melk og (tyttebær-)syltetøy. *Har du igjen poteter fra middag, kan dere lage potetsalat (sunn variant:med kesam og purre eller gressløk + litt sennep), bakt potet eller pytt i panne. *Pastarester kan bli til deilig pastasalat. *Fruktsalat med vaniljeyoghurt er også deilig om sommeren! Ja, bare fantasien setter grenser! =o) 0 Siter
Gjest Kanskje noe for dere Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Hva med omelett, tomatsuppe, frokostblandinger med yoghurt, varme rundstykker frister ofte mye mere enn tørr brødskive. Nudler, påsmurte lefser, fløyelsgrøt, vafler, hyttelapper, bollemelk... 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 har noen oppskrift som er barnevennlig i smak men som er litt sunnere? Jeg er ingen kokk så trenger nøyaktig oppskrift, blir aldri vellykket med litt gjetting. du kan bruke speltmel 0 Siter
Gjest nøstemor Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Vi spiser middag kl. fire-halv-fem, så vi spiser ikke kveldsmat. Ungene får en brødskive eller en youhurt hvis de har lyst. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Nudler, påsmurte lefser, fløyelsgrøt, vafler, hyttelapper, bollemelk... Bollemelk? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Vi spiser så og si aldri kveldsmat? Trenger man det egentlig? Vi spiser middag mellom fem og seks, så et måltid til før halv åtte blir litt mye. 0 Siter
Gjest neve Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Ungene her i huset elsker havregrøt til kvelds (eller frokost). Lager og innimellom grovmelsgrøt, semulegrøt eller fløyelsgrøt. Ostesmørbrød og toast er en slager, ristet brød også, og havregryn med melk og rosiner. Men utenom vanlig brød går det mest i havregrøt, den er kjempegod, lett og rask å lage ( 10 min) og kjempesunn! 0 Siter
org Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Vi spiser så og si aldri kveldsmat? Trenger man det egentlig? Vi spiser middag mellom fem og seks, så et måltid til før halv åtte blir litt mye. Hvor mange måltider har dere pr dag da? Vi har (eller rettere sagt barna har) fem måltider hver dag. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Hvor mange måltider har dere pr dag da? Vi har (eller rettere sagt barna har) fem måltider hver dag. Billa har frokost, lunsj, ettermiddagsmåltid i bhg og middag - jeg har frokost, lunsj og middag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.