Gå til innhold

Hva om en sier stopp midt i akten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Baderen

Klart det er et overgrep!

Selv om du var enig i å sette i gang, så er alt som blir utført med makt mot din vilje overgrep.

Selv har jeg flere ganger sagt "stopp" underveis fordi jeg har blitt sår. Det har alltid blitt respektert. Hadde min partner da fullført med makt mot min vilje, så hadde det vært et stort overtramp.

Det er jo et overgrep når noen bruker makt på noen som ikke vil, for å gjennomføre samleiet.

Forsovidt, men jeg tror ikke du kommer noen vei i rettsvesenet med det. Hvis man allerede var halvveis i en sex-akt når man "ombestemte" seg, så vil man nok ha vanskelig med å bli trodd, antar jeg.

Forsovidt, men jeg tror ikke du kommer noen vei i rettsvesenet med det. Hvis man allerede var halvveis i en sex-akt når man "ombestemte" seg, så vil man nok ha vanskelig med å bli trodd, antar jeg.

Ja, hvis man skal anmelde det og det viser seg at alt vra frivllig i 15 min og så plutselig ikke. Men de ville nok oppfattet det litt som et overgrep selv om det ikke hadde blitt noe sak av det. For man må jo kunne ha retten til å si nei til et samleie selv om man har startet det uten at mannen har full rett til å fortsette.

Man kan jo eks. få smerter eller lignende under samleiet og hvis han da fortsetter selv hun sier nei og har smerter. Og tillegg bruker makt for å gjennomføre, så er det overgrep etter min mening.

Ja, hvis man skal anmelde det og det viser seg at alt vra frivllig i 15 min og så plutselig ikke. Men de ville nok oppfattet det litt som et overgrep selv om det ikke hadde blitt noe sak av det. For man må jo kunne ha retten til å si nei til et samleie selv om man har startet det uten at mannen har full rett til å fortsette.

Man kan jo eks. få smerter eller lignende under samleiet og hvis han da fortsetter selv hun sier nei og har smerter. Og tillegg bruker makt for å gjennomføre, så er det overgrep etter min mening.

Selvsagt bør en mann respektere det når en kvinne sier nei, uansett på hvilket tidspunkt hun "ombestemmer seg" eller av en eller annen grunn ikke vil mer.

Men det finnes grader av alvorlighet når det gjelder overgrep eller overtramp.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...