Gjest jenteproblem Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Jeg bruker p-pillen Cerazette. Har hatt et opphold på noen måneder, fordi jeg har hatt en del uregelmessige blødninger og ville komme "i rute" igjen. Jeg har brukt de en god stund tidligere, og det er meningen at man ikke skal ha mensen når man bruker disse. Nå har jeg brukt de i 1 1/2 mnd. Ca. 10 dager av dette har vært blødningsfrie, utenom dete har jeg hatt blødninger i varierende grad, fra friskt blod til bittelitt brunlig utflod. Er dette normalt??? Jeg tror jeg blir gal. Jeg har fast partner, og dette er frustrerende for oss.. Noen andre som har erfaring med dette? Finnes det andre p-pilletyper man kan bruke og hvor man kan unngå menstruasjon? 0 Siter
Gjest dannnaka Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Problemet med Cerazette er at ca 1/3 eller noe får problemer med blødninger. De andre kan jo bruke den uten prob. Du kan jo også bruke andre typer p-piller og utsette mensen i fler e mnd på rad da. F.eks på yasmin... Skal visst komme en ny type p-pille der en slipper mensen, men ikke kommet til Norge enda. Tror en likevel vil ha mensen 4 ganger i året. 0 Siter
zupernova Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Det er slik at når man går på Cerazette så kan man ha småblødninger, "vanlig" syklus eller ingen blødninger i det hele tatt, dette varierer fra jente til jente. Jeg har hatt perioder med blødninger og perioder helt uten blødninger og er bortsett fra disse uregelmessighetene veldig fornøyd med pillene. Det er ikke farlig med småblødningene, men de er irriterende, og man må bare finne ut om man holder ut med de eller ikke.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.