Gjest LullaBu Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Jeg mistrives sterkt her jeg bor og innser nå at tiden er inne for å flytte på seg. Problemet er at mannen min aldri vil flytte. Han vil ikke flytte fra stedet der foreldrene bor, han mener han må være i nærheten av dem inntil deres tid er omme. Og det er da snakk om et langt tidsperspektiv, og ikke slikt man bare går å venter på (ingen ønsker folk død). Men han mener at hans oppgave er å hjelpe dem på alle mulige måter. Det er fint gjort og en flott tankegang, men jeg mener det i år 2006 finnes offentlige tjenester og hjelpere som har plikt til å ordne det meste. Selv har jeg foreldre som det offentlige tar seg av, det er en selvfølge i vår slekt. Han setter jo andre fremfor sin egen familie, ettersom han ikke vil være med meg og vårt felles barn når og om vi flytter, fordi han er så bundet til foreldrene. Det er ingen andre grunner til at han ikke vil være med. Jeg planlegger nå å gå til det drastiske skritt og dra på langtidsferie fordi det vil lette sykdommen min. Jeg klarer ikke den norske vinteren lenger. Det er drastisk fordi jeg aldri har dratt på ferie alene, men samtidig må jeg tenke på helsen min. Hva synes andre? han er urokkelig, hvordan overbevise han? 0 Siter
Gjest nordmarka Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Kun du som har rett i denne saken, tydeligvis. 0 Siter
Gjest LullaBu Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Kun du som har rett i denne saken, tydeligvis. Og med det mente du? Joda, en sak har to sider. Men jeg mener at om en av partene i et ekteskap mistrives, er det en selvfølge at den andre ektefellen blir med for å teste ut et annet bosted der begge (forhåpentligvis) kan trives! Dessuten har han kvinnelige søsken som burde trø til, noe de aldri har gjort hittill. 0 Siter
Gjest nordmarka Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Og med det mente du? Joda, en sak har to sider. Men jeg mener at om en av partene i et ekteskap mistrives, er det en selvfølge at den andre ektefellen blir med for å teste ut et annet bosted der begge (forhåpentligvis) kan trives! Dessuten har han kvinnelige søsken som burde trø til, noe de aldri har gjort hittill. Skjønner det siste avsnittet. Men det andre? En selvfølge? Det er et sterkt ord, som i ditt forrige innlegg mangler en god begrunnelse, slik jeg ser det. Eller, det er klart, er det en selvfølge snakker det for seg selv og trenger strengt tatt ikke begrunnes. Men jeg ser det ikke som en "selvfølge" (?!). 0 Siter
Gjest semper Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Og med det mente du? Joda, en sak har to sider. Men jeg mener at om en av partene i et ekteskap mistrives, er det en selvfølge at den andre ektefellen blir med for å teste ut et annet bosted der begge (forhåpentligvis) kan trives! Dessuten har han kvinnelige søsken som burde trø til, noe de aldri har gjort hittill. "Men jeg mener at om en av partene i et ekteskap mistrives, er det en selvfølge at den andre ektefellen blir med for å teste ut et annet bosted der begge (forhåpentligvis) kan trives!" Hvorfor er det selvsagt? Hva med jobb? Er det selvsagt at en får like gode jobbforhold andre steder? Hva med venner og sosial omgang? Hva med lag og foreninger? Hva med omgivelser og fritidsinteresser? Min erfaring med folk som ikke trives et sted, er at nissen flytter med på lasset. Det er en egenskap å gjøre livet slik at en trives. 0 Siter
Gjest LullaBu Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 "Men jeg mener at om en av partene i et ekteskap mistrives, er det en selvfølge at den andre ektefellen blir med for å teste ut et annet bosted der begge (forhåpentligvis) kan trives!" Hvorfor er det selvsagt? Hva med jobb? Er det selvsagt at en får like gode jobbforhold andre steder? Hva med venner og sosial omgang? Hva med lag og foreninger? Hva med omgivelser og fritidsinteresser? Min erfaring med folk som ikke trives et sted, er at nissen flytter med på lasset. Det er en egenskap å gjøre livet slik at en trives. Forutsatt at det ikke vil by på problemer med ny jobb selvsagt,og det andre kommer av seg selv fordi han er veldig tilpasningsdyktig. Det er ikke jobb, venner, lag, forninger (osv) som er årsaken til at han ikke vil flytte, men kun foreldrene. Han er typen som lett tilpasser seg nye omgivelser. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Dette er jo en sak som har to sider. Hvorfor valgte dere å bosette dere der dere bor nå i utgangspunktet? Hva med jobb? Er det mulig for dere å få like gode jobber andre steder? Hvorfor mistrives du der dere bor? Er du sikker på at problemene dine vil løses når du flytter? Hva med barna? Går de i skole eller barnehage? Er det ikke opprivende for dem å måtte flytte? Når det er sagt, er jeg enig med deg i at man ikke er _nødt_ til å bo i nærheten av foreldrene sine, selv om de er gamle. Ihvertfall ikke når det finnes flere søsken som bør være istand til å ta sin tørn. 0 Siter
Gjest LullaBu Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Dette er jo en sak som har to sider. Hvorfor valgte dere å bosette dere der dere bor nå i utgangspunktet? Hva med jobb? Er det mulig for dere å få like gode jobber andre steder? Hvorfor mistrives du der dere bor? Er du sikker på at problemene dine vil løses når du flytter? Hva med barna? Går de i skole eller barnehage? Er det ikke opprivende for dem å måtte flytte? Når det er sagt, er jeg enig med deg i at man ikke er _nødt_ til å bo i nærheten av foreldrene sine, selv om de er gamle. Ihvertfall ikke når det finnes flere søsken som bør være istand til å ta sin tørn. Jeg har bodd her så lenge at jeg har lyst på nytt miljø og ny luft for å prøve noe nytt. Er etter mange herrens år møkk lei av det gamle og kjente, vil oppleve noe nytt på et nytt sted. Trenger luft og vann rundt meg! Jobb og barn er intet problem! 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Jeg har bodd her så lenge at jeg har lyst på nytt miljø og ny luft for å prøve noe nytt. Er etter mange herrens år møkk lei av det gamle og kjente, vil oppleve noe nytt på et nytt sted. Trenger luft og vann rundt meg! Jobb og barn er intet problem! Hvordan kan du være så sikker på at jobb og barn er intet problem? Har du snakket med barna om det? Er du sikker på at både du og mannen får like bra jobb på det nye stedet? Jeg synes du fokuserer mye på deg selv, og lite på resten av familien i innleggene dine. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.