Gjest Narda Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Venter feriegjester snart de skal være her i noen dager. De har aldri vært her før. Nå har jeg ryddet og vasket i hele går og frem til nå. Kjempetrett. Støvtørking og gulvask står nå igjen. Vasket gulvene i går men med hund, små barn og dårlig vær må de vel vaskes igjen. Jeg er alltid veldig trett når gjestene kommer. Oi må snart sette på middagen også. Sov dårlig i natt, var så redd jeg ikke skulle bli ferdig med alt. Til neste år orker jeg ikke gjester tror jeg. Andre som står på mye før gjester kommer? 0 Siter
lex Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Kutt ut en del (mye) av vaskingen - ikke kutt ut besøk av (hyggelige) gjester! Dette hørtes helt 50-tallet og støv på hjernet ut! Blås i å lage ordentlig middag om du er sliten - frossenpizza eller posesuppe og brød en gang i mellom skader ikke! 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Jeg vil også ha det så rent og ryddig som mulig når jeg får besøk, men nøyer meg med vanlig støvtørk og gulvvask så det er normalt rent. Tror ikke de legger merke til om vinduene ikke er plettfrie, det viktigste er vel at man har det koselig sammen! 0 Siter
Osiris Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Jeg forventer aldri et strøkent hus om jeg besøker noen, enten det er en kveld eller jeg skal være der noen dager. Si ifra at de får rent sengetøy, men ellers så får de godta at du også vil ha late sommerdager. Mopp gulvene og spray med litt Ayax eller Jif sprayflasker. Dufter nydelig rent da. 0 Siter
avidi Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Venter besøk av svigermor i morgen+ svoger og nevø. De er her stort sett en gang i året. Svigermor er av den gammeldagse sorten som vasker og skurer og lager mat fra grunnen av hver dag. Hun unnlater aldri å kommentere at det er rotete på kjøkkenet, at det ikke er helt rent på badet og at vaskerommet flyter over. Jeg har ryddet i hele dag og er fortsatt ikke ferdig. 0 Siter
laban Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Venter besøk av svigermor i morgen+ svoger og nevø. De er her stort sett en gang i året. Svigermor er av den gammeldagse sorten som vasker og skurer og lager mat fra grunnen av hver dag. Hun unnlater aldri å kommentere at det er rotete på kjøkkenet, at det ikke er helt rent på badet og at vaskerommet flyter over. Jeg har ryddet i hele dag og er fortsatt ikke ferdig. Pleier hun å kommentere sånt når hun er på besøk andre steder også, eller er det bare hos dere? Hva er det som skjer med kjerringer når de får svigerdøtre, egentlig? Man kan vel _tenke_ sitt hvis man er på besøk hos noen som lar absolutt alt flyte, men jeg trodde ikke det var normalt å si det høyt? Jeg risikerer å bli farmor og svigermor en gang, og etter noen år på DOL lurer jeg på om det følger grusomme egenskaper med den rollen... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Tror du virkelig de legger merke til strevet ditt, og setter pris på det i den grad du fortjener? Neppe. Jeg ville antakelig nøyd meg med å vaske på de mest prekære stedene (bad, toalett, kjøkken) og støvsugd ellers. Så lenge de får rent sengentøy og et rent håndkle, vil de da antakelig oppfatte det som rent nok. Og du kan vel ta en ferdigmiddag i dag, dagen før de kommer? Du høres ut til å være en husmor av den gode gamle sorten, ikke et vondt ord om dem, men etter min mening gjør de mer ut av husarbeidet enn nødvendig. 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Si til gjestene neste gang at de er gjertlig velkommen bare de er klar over at i ferietida tar du ferie fra husarbeid og matlaging. Da skjønner de nok at de må hjelpe til litt og også kanskje spandere en middag eller to ute på vertskapet som takk for ferien. 0 Siter
bouenas Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Vil bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver! 0 Siter
Qwerty2 Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Svigermor klager og syter uansett hvor mye jeg har ryddet, så nå gidder jeg ikke mer. Jeg (og gubben) kan ha stått på med rengjøring i flere timer, men ser hun det? Nei, hun kommenterer de møkkete vinduene og de ustrøkne gamle tskjortene mine. Når vi kommer til henne flyter det over av oppvask og klesvask på kjøkken og bad, men det er visstnok helt normalt. "Har ikke fått vasket badet i dag" er hennes unnskyldning, enda vi ikke kom uanmeldt men meget så innbydt. Hva er vitsen med å "slite seg ut" når ingen ser det rene bare det møkkete? Nå rydder vi bare huset når hun kommer, kritikken får vi allikevel.. så hvem bryr seg? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.