Gå til innhold

Sorte får i familien

Anbefalte innlegg

Gjest Sorte får
Skrevet

Jeg er en kvinne som nettopp har passert 40 år. Helt til nå har jeg latt min mor dominere meg alt for mye.

Rett før ferien klarte jeg endelig å si at nå var det nok! Jeg klarer ikke mer av hennes nedtråkking!

Min større søster er veldig dominerende,-så henne har jeg heller ikke noen kontakt med på flere år.

Jeg har nå bare latt være å ha noen form for kontakt med min mor. Jeg har ikke sagt noe om "mitt valg" til resten av familien/slekta utenom min mann.

Men nå har min mor "svartelistet" meg for resten av familien/slekta. Jeg selv syns dette er vondt...for vi resten hadde et fredelig og normalt forhold til hverandre.

Hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke fortjent å bli svartelistet bare fordi jeg endelig klarte å sette grenser for meg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja - om du ikke har et nærere forhold til de andre i familien enn at du kunne fortalt dem din versjon - så er det vel heller intet stort tap?

Finn deg noen EKTE venner - de velger man..

Gjest sorte får
Skrevet

Tja - om du ikke har et nærere forhold til de andre i familien enn at du kunne fortalt dem din versjon - så er det vel heller intet stort tap?

Finn deg noen EKTE venner - de velger man..

Jeg har valgt å ikke si noe til de andre,-for jeg er ikke av de som svartmaler andre..

Hadde jeg vært slik,-hadde jeg virkelig snakket med de andre om hvordan jeg har hatt det under en dominerende mor.

Jeg syns ikke det er rett å svartmale min mor fordi jeg ikke har klarer mer av hennes nærvær.

Dette er jo min egen mening...så jeg trenger ikke å pålegge min mening på resten av gjengen.

Gjest Også svartelistet!
Skrevet

Du er ikke alene, så mye kan jeg si.

Jeg kuttet kontakten med en psykotisk og manipulerende søster. Resultatet er at hun sørget for at jeg ble svartelistet for resten av slekta.

Hun bodde nær dem og jeg langt unna. Hun hadde ork til å ha mye kontakt med dem, jeg ikke.

Hun er oversosial og jeg er forsiktig.

Hun baktalte meg for å hevne seg på meg, og de har aldri fått høre min side av saken fordi jeg orker ikke å bråke.

Jeg er egentlig litt likegyldig til det hele *gjesp*

Så nå sitter jeg her og er like svartelista som du. :)

Men det får så være, jeg tipper slike mennesker blir avslørt en dag. De styrer ofte med flere, og blir uvenner med en etter en.

Skrevet

Det kommer an på hva du ønsker. Hvis du vil ha kontakt med resten av slekta, men ikke din mor, så er det bare å gå igang med å ta kontakt.

Hvis de avviser deg, så kan du jo heller prøve å forklare din situasjon, og fortelle dem hvorfor det er blitt som det har blitt.

Hvis du ikke ønsker kontakt med resten av slekta, så er det jo ikke noe problem.

Det er leit med splid innad i familier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...