Gå til innhold

Blandebatteri problem - har bare kaldt vann

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg litt her?

Har bare kaldt vann i dusjen, mens det er varmtvann i resten av huset. Skjedde bare plutselig en dag. Tenkte kanskje det er noe feil med blandebatteriet, men vet ikke helt hva jeg skal se etter.

Har sjekket om de filtrene er tette, men de jeg fant var helt ok.

Blandebatteriet er helt vanlig med to sånne du skrur på i selve dusjen, mens selve blandebatteriet er bak dusjen.

Kjente på det i går da jeg prøvde varmtvann, og det blir varmt.

I tillegg skrudde jeg av slangen som går til varmtvannet, og da kom det varmt vann ut av den..

Noen som kan hjelpe meg? Bare noen tips..uansett..

Takk

Fortsetter under...

Hos meg tetter filteret mellom varmtvannet og blandebatteriet seg. Dvs jeg må skru av hele blandebatteriet og så rense filteret til varmtvannet der det går inn i blandebatteriet. Etterpå skrur jeg på vannet før jeg skrur på blandebatteriet så gjørma som er inne i røret kommer ut.

Det her var sannelig vanskelig å forklare. Husk å skru av vannet før du skrur av selve blandebatteriet. Varmtvannet er VARMT :o)

Hos meg tetter filteret mellom varmtvannet og blandebatteriet seg. Dvs jeg må skru av hele blandebatteriet og så rense filteret til varmtvannet der det går inn i blandebatteriet. Etterpå skrur jeg på vannet før jeg skrur på blandebatteriet så gjørma som er inne i røret kommer ut.

Det her var sannelig vanskelig å forklare. Husk å skru av vannet før du skrur av selve blandebatteriet. Varmtvannet er VARMT :o)

Takk for svar! ;)

Menne..har du sånn blandebatteri bak dusjen eller? For det er bare selve knottene som er framme..

og jeg får ikke løs det blandebatteriet:/

Var innvikla dette..hehe..og skal jeg få rørlegger til å fikse det lille for meg så blir det jo å koste flesk..

Takk for svar! ;)

Menne..har du sånn blandebatteri bak dusjen eller? For det er bare selve knottene som er framme..

og jeg får ikke løs det blandebatteriet:/

Var innvikla dette..hehe..og skal jeg få rørlegger til å fikse det lille for meg så blir det jo å koste flesk..

Jeg har ikke dusjkabinett men dusjvegger så hele blandebatteriet er inne i dusjen og det kan skrus løs fra veggen.

Kjempekjedelige greier, dritten som kommer ut fra røret er brun gjørme, vaktmesteren her sier det er humus men forrige gang sprutet det ut ca en liter gjørme fra

røret. Skikkelig kvalmende. Jeg tror det er dritt fra varmtvannsbeholderen i kjelleren og at blandebatteriet mitt har veldig tett filter. De som har gamle blandebatterier med mer åpent filter har ikke dette problemet. Men jeg vet ikke riktig om jeg synes det hadde vært så kult å dusje i dritten heller :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...