Gå til innhold

Kan jeg klage?

Anbefalte innlegg

Gjest Sørinorge
Skrevet

Saken er sånn:vi leier en sokkel leilighet(5år).Husvert er en rolig singel dame.Men no har datter og 2 barn(1og 4 år)flyttet hjæm.Det er veldig lytt her.Vist dem går vanlig over gulvet rett ovenfor oss så hører vi det.Men når ungene springer rister hele taket.Og dem springer mye.Tror ikke at dem kan gå vanlig.problemet er at vi får ikke sove når dem har våknet pga bråk.Når sønnen vår(5år) våkner tidlig får han ikke lov til å springe eller rope vist dem ikke har stått opp.Jeg trodde det var mormalt å lære barn å ta hensyn til andre.Jeg har ikke lyst å betale full husleie for å bo i"mitt hjem" når jeg ikke engang kan sove så lenge jeg vil.Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rådet er at du finner deg et annet sted å bo.

Selvsagt kan man ikke forlange at små barn skal la være å løpe over gulvet.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Ta opp problemet, undersøk om de kan ta mer hensyn. Få satt ned husleien pga endrete forutsetninger. Finn et annet sted å bo..

ps. selv om man eier og ikke leire bolig, har man ingen garantli mht naboer. Det er utrolig hvaslags bråk man kan oppleve, alle typer. Jeg hadde en periode på 5 år hvor jeg konsekvent ble vekket kl 0800 hver lør + søn, akkurat da mine barn hadde begynt å sove litt lengre og mor hadde vent seg til å få litt hvile på morran i helgen..

petter smart
Skrevet

Søsteren min leide en slik leilighet for en del år siden. Trodde verden gikk under når (drit)ungene til eierne løp over gulvet. Skulle tro det kun var et lag laminat mellom etasjene og ingenting annet.

Skjønner ikke hvorfor folk som bygger hus for å leie ut kjelleren ikke isolerer bedre.

Du kan selvfølgelig ikke nekte barna å løpe over gulvet. Så da er det bare en ting å gjøre; flytt. Du skal være glad du ikke bor i en blokk og eier leiligheten du bor i.

Skrevet

Der jeg leide pleide bildene å ramle ned fra veggen min pga ungen oppe i huset. Yndlignsleken var visst å hoppe ned fra stoler og diverse, og stua var rett over soverommet mitt. Moro. Jeg bodde heldigvis ikke der mer enn et år.

Skrevet

Dersom ungene begynner å løpe og lage leven før kl 7 om morgenen, må du kunne henstille til at de viser større hensyn.

Forøvrig går det an å informere om hvor lytt det er, ikke sikkert at huseier er klar over det.

Skrevet

Jeg tror dette er noe bør ta med i beregningen når du leier sokkel-leilighet.

Dere har sikkert vært ekstra heldige til nå, siden husverten har bodd alene og vært såpass rolig.

Du kan selvfølgelig si ifra på en pen måte. I tilfelle husverten ikke er klar over hvor lytt det faktisk er.

Men sålenge det dreier seg om "naturlig" bråk, som lyder fra aktive småbarn tross alt er, så tror jeg det er lite som faktisk kan gjøres i praksis for å endre på dette.

Barn på 1 og 4 år er uansett for små til å forstå dette med å ta hensyn og være stille ovenfor "usynlige" naboer.

Og i bunn og grunn så er det jo opp til husverten hvaslags støy og aktivitet hun tillater i sitt hus. Og du som leieboer må nok bare innrette deg etter dette.

Du har nok ikke annet valg enn å "take it or leave it...."

Skrevet

Leide på en slik plass selv. Det gikk ikke lang tid før jeg flyttet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...