ToriJo Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jeg er 33 år gammel. Har vært gravid en gang i 2002 og spontanaborterte (første gang vi prøvde). Var gravid i ca 7-8 uker og tok ingen utskrapning. Fastlegen min mente at alt trolig hadde kommet ut av seg selv. Har tidligere røykt, gjør det en sjelden gang ennå, men forstår at dette er noe jeg og min mann bør slutte helt med. Samme med alkohol og fest ser det ut til. Også er det kaffen da! Interessant at du ikke anbefaler laparaskopi. - Du tror altså at eggene vil modnes vel så greit uten? Trodde at endoen lagde et fryktelig toxic miljø der inne. Men skulle gjerne ha sluppet operasjon. Mannen min har antistoffer, men dette tar de seg av på labben. Har ellers bedt om en undersøkelse av livmoren for å se om det kan være muskelknuter etc. Skal det nå til høsten for å vurdere om skal prøve igjen. Har nesten bare en eggstokk ettersom et endometriom dekker nesten hele den ene. Fikk likevel ut 12 egg sist. Tror imidlertid at de godt kunne ha latt eggene modne litt til. Et av mine problem tror jeg er sakte modning - det er alltid noen få som må kastes fordi de er umodne. Er litt lei av å alltid måtte følge standard protokoll/samlebåndsbehandling på sykehuset. Har et dypt barneønske og er fristet av å prøve igjen. Kan du svare på om du tror endoen vil forverres av hormonstimuleringen ifm IVF (de medisinene som får dyrker opp eggene, menopur, gonal- f, puregon)? Er redd for å få sterkt redusert livskvalitet pga endometriosesmerter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240283-forts-endometriosetr%C3%B8bbel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.