Gå til innhold

Hvite blemmer i munnen... AUUU!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra tid til annen får jeg sånne grufulle hvite blemmer i munnen. Har hørt at det kan komme av typen tannpasta, men synes ikke det stemmer, for de kan komme selv om jeg bruker Zaditen eller hva den nå heter.

Uansett - det er vondt! De begynner som en liten prikk og kan vokse til de er halvannen cm i diameter og det kan være vondt i en uke eller to. Vondt å spise, vondt å drikke, vondt å pusse tennene, vondt å snakke, vondt å kysse :-(

Finnes det noe som hjelper? Har to stykker nå - en middels stor og en gedigen :-(

Skrevet

Vi kaller det for after, men har sett andre navn andre steder. Datteren min er veldig plaget med dette, nå leste jeg i et ukeblad i sommer at et naturmiddel som heter LongoVital (?) skal hjelpe godt. Jeg har ikke kjøpt det ennå, men det skal prøves hos oss!

mvh

Skrevet

Vi kaller det for after, men har sett andre navn andre steder. Datteren min er veldig plaget med dette, nå leste jeg i et ukeblad i sommer at et naturmiddel som heter LongoVital (?) skal hjelpe godt. Jeg har ikke kjøpt det ennå, men det skal prøves hos oss!

mvh

Kjøpes det på helsekostbutikk eller apotek?

Er villig til å prøve alt!

Skrevet

Kjøpes det på helsekostbutikk eller apotek?

Er villig til å prøve alt!

Jeg TROR det er på helsekostbutikker. Det ble understreket at det ikke virker på 1-2-3, men på lengre sikt!

mvh

Skrevet

Det høres ut som du har fått after, ja. Kenacort T i form av munnsalve er fin, men kan være vanskelig å få fatt i fordi de fleste av kjedeapotekene ikke fører den i basisvarer, og ikke vil bestille den. Hør med legen om du kan få resept, og det er viktig at det er munnsalven (vanlige salver sitter ikke på slimhinnen i munnen)

Ellers kan du jo forsøke skyllevann som heter Corsodyl som du får på apoteket. Dessverre er det ikke så mye som hjelper mot after, men de går som regel raskt over.

Skrevet

Vi har kjøpt noe som heter Bonjela på Boots. http://www.boots.com/shop/product_details.jsp?productid=1009051&classificationid=1034572&slmRefer=000

Funker som en kule på minstejenten her. Ikke vet jeg hvorfor hun får det, jeg var mye plaget da jeg var yngre, og min mor sliter med det framdeles.

Supert! Det skal prøves! Kjøper du det her på nettet da? Kommer det i posten? Har ikke kjøpt noe på nettet, jeg....

Skrevet

Ei jeg kjenner som sliter med tilbakevendende after, har visst god erfaring i det siste med B12-injeksjoner.

Ellers har jeg hørt at mastiki-tannkrem hjelper. Fåes ikke kjøpt i Norge, såvidt meg bekjent, men du får kjøpt på nettet:

http://www.chios.com/shop/en/index.html?lmd=38894.793310 - Cosmetics - Toothpaste

og

http://www.skin-shop.co.uk/item.asp?i=283

"In recent years, university researchers have provided the scientific evidence for the medicinal properties of mastic. A 1985 study by the University of Thessaloniki discovered that mastic can reduce bacterial plaque in the mouth by 41.5 percent. A 1998 study by the University of Athens found that mastic oil has antibacterial and anti-fungal properties. Another 1998 University of Nottingham study published in the New England Journal of Medicine found that mastic can heal peptic ulcers." fra http://en.wikipedia.org/wiki/Mastic

Skrevet

Supert! Det skal prøves! Kjøper du det her på nettet da? Kommer det i posten? Har ikke kjøpt noe på nettet, jeg....

Jeg har kjøpt det i England, vet ikke om det kan kjøpes her eller på nett.

Skrevet

Det finnes noe som hjelper, og det heter Corsodyl og kjøpes på apoteket. Du kan skylle munnen med det, eller du kan ta det på en q-tips og ha på med den. Det er flytende, og dersom du skyller munnen blir du litt nummen på tunga. Men det er virkelig det eneste som hjelper mot sår i munnen, så løp til apoteket! Koster ikke all verdens heller. Du blir ikke bra med det samme selvsagt, men det halverer tida du må lide med disse sårene.

Skrevet

Jeg har kjøpt det i England, vet ikke om det kan kjøpes her eller på nett.

Hvis du tenker på disse små flaskene med det "etsende" stoffet (husker ikke hva det jeg har prøvd het), så får man ikke kjøpt det i norge.

"........................................."

Skrevet

Det høres ut som du har fått after, ja. Kenacort T i form av munnsalve er fin, men kan være vanskelig å få fatt i fordi de fleste av kjedeapotekene ikke fører den i basisvarer, og ikke vil bestille den. Hør med legen om du kan få resept, og det er viktig at det er munnsalven (vanlige salver sitter ikke på slimhinnen i munnen)

Ellers kan du jo forsøke skyllevann som heter Corsodyl som du får på apoteket. Dessverre er det ikke så mye som hjelper mot after, men de går som regel raskt over.

"Dessverre er det ikke så mye som hjelper mot after, men de går som regel raskt over."

Raskt og raskt, fru blom. Det kan gjerne gå inntil et par uker før de forsvinner. Og når man har det slik at det kun går et par dager før en ny en popper opp, så går det ikke akkurat "raskt" over :-)

"......................................"

Skrevet

"Dessverre er det ikke så mye som hjelper mot after, men de går som regel raskt over."

Raskt og raskt, fru blom. Det kan gjerne gå inntil et par uker før de forsvinner. Og når man har det slik at det kun går et par dager før en ny en popper opp, så går det ikke akkurat "raskt" over :-)

"......................................"

Og når de er borte, lever man happily ever after.

Var ikke den morsom?

Skrevet

Hvis du tenker på disse små flaskene med det "etsende" stoffet (husker ikke hva det jeg har prøvd het), så får man ikke kjøpt det i norge.

Dette er en lite tube med gjennomsiktig gele, smaker som tannkrem og bedøver området. Vondten forsvinner og raskt etter forsvinner også blemmene.

Skrevet

Og når de er borte, lever man happily ever after.

Var ikke den morsom?

Ehh..heh-heh.....hihihih....jo :-)

Skrevet

Dette er en lite tube med gjennomsiktig gele, smaker som tannkrem og bedøver området. Vondten forsvinner og raskt etter forsvinner også blemmene.

Du mener at den forsvinner i løpet av noen minutter/timer? Ikke faen.

"....................................."

Skrevet

Ehh..heh-heh.....hihihih....jo :-)

Vet du om man kan gjøre ymse gymøvelser hjemme på gulvet uten noen form for oppvarming først? Eksempelvis mageøvelser, lår osv.

Hvis svaret er nei: Hvordan kan man varme opp uten å bruke føttene?

Skrevet

Det høres helt fantastisk ut!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...