Gå til innhold

Kanskje tatt i fartskontroll i dag..

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke happy i dag nei,,,,
Skrevet

det stod en politimann med lasermåler langs motorveien jeg kjørte på i dag, og uheldigvis kjørte jeg litt over 90 i 80 sone. Et lite stykke etter stod en politi med mc som startet opp og kjørte etter annen bil. Det jeg nå lurer på... får jeg bot i posten, eller må en bli stoppet for å få bot. Aldri fått fartsbot, og er utrolig irritert på meg selv akkurat no.... Og ja, hvor mye i bot får jeg for dette hvis jeg får, reel fart når det er trukket fra det som viser på speedometer er vel 87, og politiet har jeg noen km de trekker fra på lasermåler? Noen som vil være så snill å svare......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kun er ved fotoboks at du får bot i etterkant. I vanlig kontroll må de stoppe deg, hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

I slike lasermålinger må du vel bli stoppet for å få bot? Det er i allefall min erfaring. :-/

Gjest dødoverup
Skrevet

Du slapp unna. Du må bli stoppet for å få bot.

Skrevet

Tror det kun er ved fotoboks at du får bot i etterkant. I vanlig kontroll må de stoppe deg, hvis jeg ikke tar helt feil.

Det er helt riktig som Gemini skriver. Du vil garantert ikke få noe forelegg:-)

Gjest Ikke happy i dag nei,,,, men litt lettet nå. :o)
Skrevet

Det er helt riktig som Gemini skriver. Du vil garantert ikke få noe forelegg:-)

Jeg håper inderlig det stemmer. Fått en tankevekker i dag ja.....

Ørkenvandreren
Skrevet

Har aldri hørt om noen som får bot i etterkant av en manuell kontroll. Tror derfor du kan puste rolig.

sammfunnskritiker
Skrevet

[quote name=Ikke happy i dag nei,,,, men litt lettet nå. :o)' timestamp='1154429692' post='3226545]

Jeg håper inderlig det stemmer. Fått en tankevekker i dag ja.....

Oftest har up en sikkerhetsmargin på ti kilometer i timen. dvs at laser stilles inn på 90 i 80, og at de som kjører over 90 vil bli vinket inn...

Skrevet

Du hadde nok veldig flaks her!! Det var tydeligvis en som kjørte fortere enn deg på omtrent samme tid. Ble du ikke stoppet så får du ikke bot heller.

Gjest radardamen
Skrevet

Pust ut :), du får ikke boten i posten.

Da måtte de ha stoppet deg.

Skrevet

Du kan slappe helt av, de stopper deg i laserkontroller og du får bot på stedet

Skrevet

Oftest har up en sikkerhetsmargin på ti kilometer i timen. dvs at laser stilles inn på 90 i 80, og at de som kjører over 90 vil bli vinket inn...

I tillegg viser de aller fleste speedometer for mye. Mitt ca 10%.

Snacky1365380698
Skrevet

Ved laserkntr stopper de deg på stedet/"lengre opp i gata". Så ingen fare. Tydeligvis noen andre som ble tatt. Er kun ved fotoboks at du får bot i posten.

..og dette er jeg 100% sikker på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...