Gå til innhold

Hun ble gravid og det var ikke planen, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Det kommer absolutt ingenting godt ut av at du skipper utdannelsen din, det må du ikke tenke på engang. Finnes det muligheter for å ta samme utdannelse her i Norge?

Det er klart du skal ta ansvar for ditt eget barn, selv om du i utgangspunktet ikke ønsket å bli far nå og kanskje heller ikke med henne.

Det du kan gjøre er å ta din utdannelse, men ikke blåse i hun som får en baby. Når du har tatt din utdannelse og hun kanskje ikke har, da er det din tur å hjelpe henne med avlastning eller ha barnet mer enn hver 3.helg slik at hun kan få tid til seg.

Utdannelse er utrolig viktig, dere må for all del ikke ofre det.

Men for all del, ting hadde nok blitt langt lettere om du kunne studert her i landet og ikke utenlands.

Fortsetter under...

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

16

• sammfunnskritiker

11

• Ugga Bugga

8

• cecily

7

Jeg synes meninger her som at dere var to om å lage barn, og dermed skal du nå ofre utsdannelsen for å være nær barnet ditt blir feil i mine ører.

Ja, dere var to, men.... hun gikk på pillen og på ingen måte kan du sjekke om hun glemte en pille, og må dermed stole på at hun husker slikt. Enten det er et uhell, eller hun trodde hun kunne beholde deg i Norge med å bli gravid kan aldri vites. For det er ikke umulig at jenter blir gravide for å holde på mannen. Jeg har sett det skje mange ganger.

Hun har tross alt også tatt et valg, over ditt hodet. Et valg som du som far har ingenting å si, ikke en liten stemmerett engang. Jeg sier ikke at menn burde ha slik rett, men dette eliminerer dine valgmulighet.

Du kan fortsatt være endel av livet til barnet om du velger å studere. Jenta vil klare seg uten det, det har hun allerede funnet ut med å velge barnet. Hun har uansett foreldre som virker veldig støttende.

Vel, dette er mine tanker. Lykke til med valget.

Hvorfor mistenkes jenta her? Er ikke det fryktelig urimelig?

Akkurat det punktet aner vi ingenting om, så å basere et svar på at hun har lurt denne gutten i uløkka skingrer i mine ører.

Jeg er enig i at han ikke blir en god far automatisk om han skipper utdannelsen, men derifra til å si at nærmest er et offer er utrolig.

Du kan ha et forhold til jenta og få barn uten å droppe studiene. Hun kan besøke deg og kanskje bo sammen med deg der en periode.

Ikke si ja til jobb i hennes fars firma. Vi lever i året 2006 og mulighetene er så uendelig mye flere. Ta den utdannelsen du har tenkt og støtt henne til å gjøre det samme.

petter smart

Barnet er begges problem?

heldigvis er det ikke alle som ser barna, som problem!

du har definert...

Hvis en bare er FF uten følelser for hverandre og ikke har verken jobb eller utdannelse så er det ikke så rart om en ser en uønsket graviditet som et problem.

petter smart

Snakket dere noen gang om hva dere ville gjøre dersom hun ble gravid? Så lenge dere bare er FF mener jeg det innebærer at hun tar abort dersom hun blir gravid. Det hadde vært noe helt annet dersom dere var kjærester.

Jeg tror, men dette er rene spekulasjoner, at hun har lurt deg. Hun ble gravid slik at du ikke skulle dra til utlandet. Hun får i tillegg sin far til å tilby deg jobb. Hun legger opp til en liten søt kjernefamilie. Er foreldrene hennes klar over at dere kun var FF? Det kan virke som om hun har fortalt dem noe annet.

Uansett mener jeg at du bør fullføre utdannelsen. Dette er noe du har planlagt lenge. Sjansen for at du vil ta den senere er svært liten. Å jobbe for faren hennes er å be om bråk. Han kan kanskje ikke sparke deg, men han kan tvinge deg til å slutte.

Det er heller ikke noen god ide å prøve å ha et forhold til henne. De fleste som kun holder sammen pga barn går fra hverandre, og de er ikke lykkelige sammen. Det har heller ikke barnet godt av.

Annonse

Må si at svarene dere gir er lite gjenomtenkte med tanke på hva han skriver.

De har ikke et kjæresteforhold de er bare knullekompiser, og skal han da tvinges inni et forhold han i utgangspunktet ikke vil være i, og har også gitt uttrykk for at han ikke er intressert i henne på den måten, bare fordi de får et barn sammen?

Ja man må være to om å lage barn, men man behøver å bare være en om Ønsket om å få barn.

Og på meg så virker det som om at jenta har mere kjærligefølelser enn hva hun har gitt uttrykk for og har den romantiske versjonen av at om hun får barn med denne mannen så kan hun klare å få snøret han inn?

Hvor tar jeg dette fra, jo det skal jeg si deg. Jenter er og blir jenter, og jeg har hatt flere enn nok "veninner" som har prøvd å fått gutta på kroken på den måten, skippet p-pillen og andre sorter prevansjon og gutten/mannen tror at de er Safe!

Jeg syntes ikke han skal gi opp drømmen sin for dette, Hvorfor, jo fordi han fortsatt kan ha sammvær med ungen på mange måter, det finnest tusenvis av unger som farter frem og tilbake mellom to foreldrer, man har ferier og langhelger som kan kombineres med barna...

Ikke det at det er drømme situasjonen for en unge. Det påstår jeg ikke.

Har man sex så har man sex - da vet man også om mulige konsekvenser. Stakkars barn (generelt) som opplever å ikke være ønsket fordi pappa bare ville knulle. FY FAEN!

Du kan ha et forhold til jenta og få barn uten å droppe studiene. Hun kan besøke deg og kanskje bo sammen med deg der en periode.

Ikke si ja til jobb i hennes fars firma. Vi lever i året 2006 og mulighetene er så uendelig mye flere. Ta den utdannelsen du har tenkt og støtt henne til å gjøre det samme.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ber ham ha et forhold med jenta? De har da aldri vært kjærester tidligere, og han har ikke den typen følelser for henne.

Heisann!

Jenta klarer seg fint økonomisk. Du trenger ikke bekymre deg for det.Men du kan bidra med å gi henne gode andeler av sommerjobbene dine, kanskje, hvis du er interessert i hennes og barnets ve og vel?

Tror ikke dere to klarer å holde sammen som familie med bakgrunn på å være "fuckings-gode-venner". Å holde sammen pga barnets skyld går ikke i lengden, dessverre.

Du er ung, og vet ikke om du er klar for å bli far. Hun lærer seg å mestre en hverdag uten deg, barnet lærer å vokse opp uten deg. De klarer seg fint uten deg.

Men husk også at du ikke kan forvente å få ta del i barnets liv når du er ferdig utdannet.

Kjenn på magefølelsen din, men ta konsekvensen deretter.

Å få et barn er noe av det vakreste som kan hende en. Ingen selvfølgelighet, og en velsignelse. Selv er eg sjeleglad eg fikk mine to, og ville forsaket mye for dem om eg måtte.

Og HVIS du vil stille opp som far, så går det jo an å ta opp utdanningen om noen år...

Lykke til med valget du tar. Håper å få høre mer fra deg om hva du bestemmer deg for.

Hallo!!??

Sitter du her å sier at han kan VELGE om han vil bli far eller ikke?

Og at det er en VALGSAK om han vil stille opp og ta ansvar for sitt eget barn??

Tenker du overhodet ikke på at de valgene han tar også vil få store konsekvenser for barnets mor??

Uansett omstendigheter, så var de tross alt TO om å lage dette barnet. Og de bør være TO om å ta konsekvensene!

Det å være alenemor, dreier seg ikke først og fremst om å klare seg økonomisk. Men å ha hjelp og avlasting i hverdagen, og en å følge barnets utvikling sammen med!

Barnets mor fortjener vel også en mulighet til utdannelse, eller i det minste litt egen fritid?

Så jeg synes det er horribelt hvordan du bagatelliserer farsrollen og farsANSVARET hans ved å fremstille det som om det er hans rettighet å velge om han vil ta ansvar for barnet eller ikke.

At han opprinnelig hadde andre planer, har lite med saken å gjøre. Det hadde kanskje barnemoren også?

Men siden omstendighetene nå er endret, så er det dette de bør ta utgangspunkt i, og innrette sine planer deretter.

Har man sex så har man sex - da vet man også om mulige konsekvenser. Stakkars barn (generelt) som opplever å ikke være ønsket fordi pappa bare ville knulle. FY FAEN!

Ja det er ikke greit, jeg var et sånt barn, og gudene vet at jeg hadde det bedre uten en alkoholisert jævel:)

Er stolt av min mor jeg som klarte å oppdra to barn alene:)

Ikke lider jeg noen skade av det heller!

Men uansett, fordi man knuller så er man ikke nødt til å ønske seg barn, og her var jo alle forholdsregler tatt i bruk, som prevansjon, sjekk av kjønnsykdommer og mere:)

Så bare fordi hun vil ha han i fella ved å "misse" p-pillene som hun påstår hun har hatt (noe jeg ikke trur hun har gjort) og bli gravid på den måten... så, ja da er det hennes eget ansvar:) Min mening! Var ikke akkurat som han lovet henne gull og grønne skoger var det det da?

Men uansett, så tror jeg nå at dette er en fiktiv historiet, siden vedkommende som skrev innlegget ikke har komentert det i det hele tatt!

Da kan man like gjerne si "stakkars barn som har en uansvarlig mor som knullet på seg unge når hun ikke hadde kjæreste engang", hvis jeg skal svare like saklig som du.

Har lest mange av svarene du har fått. Og ser at det er temmelig delte meninger om hva som er det "rette" å gjøre.

Men som mor selv, og med noen år og erfaringer mere på baken enn deg, så vil jeg si at det å få sitt eget barn er noe helt unikt som for de fleste setter litt i perpsktiv hva som er viktig i livet.

Hvis du skal tenke tilbake om om 5,10 eller 15 år. og evt angre på valget du tok, Så tror jeg det er langt større sjanse for at du angrer på at du ikke ble ordentlig kjent med barnet ditt, enn på at utdannelsen ble litt annerledes enn planlagt..

Annonse

petter smart

Hallo!!??

Tenker du overhodet ikke på at de valgene han tar også vil få store konsekvenser for barnets mor??

Uansett omstendigheter, så var de tross alt TO om å lage dette barnet. Og de bør være TO om å ta konsekvensene!

Det å være alenemor, dreier seg ikke først og fremst om å klare seg økonomisk. Men å ha hjelp og avlasting i hverdagen, og en å følge barnets utvikling sammen med!

Barnets mor fortjener vel også en mulighet til utdannelse, eller i det minste litt egen fritid?

Så jeg synes det er horribelt hvordan du bagatelliserer farsrollen og farsANSVARET hans ved å fremstille det som om det er hans rettighet å velge om han vil ta ansvar for barnet eller ikke.

At han opprinnelig hadde andre planer, har lite med saken å gjøre. Det hadde kanskje barnemoren også?

Men siden omstendighetene nå er endret, så er det dette de bør ta utgangspunkt i, og innrette sine planer deretter.

Det er vel nettopp at han ikke har noe valg som er poenget. Det er hun som bestemmer.

De var kun FF og da forventer en ikke å bli far. Da regner man med at hun beskytter seg og at hun tar abort ved en evt graviditet.

Det er hun som velger å få barnet. At dette kan begrense hennes muligheter til utdannelse og fritid er i så fall hennes valg. Hvorfor skal ikke han også få ta valget for seg selv?

Det virker som om mange ikke har fått med seg at disse to ikke hadde et forhold, de var kun FF.

Gjest kvitsymra

Hallo!!??

Sitter du her å sier at han kan VELGE om han vil bli far eller ikke? Og at det er en VALGSAK om han vil stille opp og ta ansvar for sitt eget barn??? *JA, han er en mann.*

Tenker du overhodet ikke på at de valgene han tar også vil få store konsekvenser for barnets mor?? *Ja, han er en mann.*

Uansett omstendigheter, så var de tross alt TO om å lage dette barnet. Og de bør være TO om å ta konsekvensene! *Det bør nå enhver seksuell person vite. Trenger ikke høy IQ for denne geniale tanken.*

Det å være alenemor, dreier seg ikke først og fremst om å klare seg økonomisk. Men å ha hjelp og avlasting i hverdagen, og en å følge barnets utvikling sammen med! *Det er konsekvensen jenta tar om hun velger å bære frem barnet alene.*

Barnets mor fortjener vel også en mulighet til utdannelse, eller i det minste litt egen fritid? *Som hun nok mest sannsynlig har overveid nøye, siden hun velger barn foran karriere.*

Så jeg synes det er horribelt hvordan du bagatelliserer farsrollen og farsANSVARET hans ved å fremstille det som om det er hans rettighet å velge om han vil ta ansvar for barnet eller ikke. *At noen menn velger å frasi sin fedrerolle, er ikke nytt.*

Men siden omstendighetene nå er endret, så er det dette de bør ta utgangspunkt i, og innrette sine planer deretter. *Det er din mening. Ikke alle tenker slik som deg, dessverre. Du må huske at vi tenker og handler forskjellig. På denne problemstillingen finnes det ingen fasitsvar. Du ser kanskje ikke fortvilelsen hans i innlegget? Gutten vurderer å gi opp utdanning og stille opp for barnet. Å få problemstillingen vinklet fra flere sider kan hjelpe han å stå for det valget han tar.*

*Du bør kanskje lære deg å være litt ydmyk om å godta at ikke alle tenker og handler slik som deg. Slik eg oppfatter deg, er du en fordomsfull person som kun tenker svart-hvitt.*

Mvh

sammfunnskritiker

Hvis en bare er FF uten følelser for hverandre og ikke har verken jobb eller utdannelse så er det ikke så rart om en ser en uønsket graviditet som et problem.

Den er grei. De må godt kunne få se det som et problem. Alle gjør ikke nødvendigvis det.

sammfunnskritiker

Den er grei. De må godt kunne få se det som et problem. Alle gjør ikke nødvendigvis det.

Forskning viser jo at de som får tidlig barn, aldri vil komme etter økonomisk og materiellt sett. MAnge unge foreldre får aldri en skikkelig utdannelse. Dersom en setter seg inn i forskning omkring temaet, tror jeg alle ville hatt problemer med å valgt rollen som mor og far i en alder av 22 år!

For noe tull. Jeg fikk førstemann da jeg var 22 år. Startet på 3 årig høyskoleutdannelse da han var 10 mnd.

Det går helt fint å studere selv om man har unge®.

Det er flere her som skriver at TS ikke trenger tenke på det økonomiske, fordi dama får støtte fra trygdekontoret. Men det er vel ingen selvfølge. Hun kan jo jobbe istedetfor å få overgangsstønad.

sammfunnskritiker

For noe tull. Jeg fikk førstemann da jeg var 22 år. Startet på 3 årig høyskoleutdannelse da han var 10 mnd.

Det går helt fint å studere selv om man har unge®.

Det er flere her som skriver at TS ikke trenger tenke på det økonomiske, fordi dama får støtte fra trygdekontoret. Men det er vel ingen selvfølge. Hun kan jo jobbe istedetfor å få overgangsstønad.

22-17= 5 i differanse...

som 22 åring er det mange som er ferdig med sin utdannelse og militærtjeneste. MEn nok om det.

Jeg regner jenter som unge når de får barn mellom 15-19-20 år.

Da vil vell utgangspunktet bli litt anerledes vell?

Uansett, ikke nødvendigvis mitt syn, men mye forskning (se senter for atferdsforskning bl.a)taler for at folk som blir forelldre i ung alder kommer dårligere sosialt og økonomisk og utdaninngsmessig sett.

Snakket dere noen gang om hva dere ville gjøre dersom hun ble gravid? Så lenge dere bare er FF mener jeg det innebærer at hun tar abort dersom hun blir gravid. Det hadde vært noe helt annet dersom dere var kjærester.

Jeg tror, men dette er rene spekulasjoner, at hun har lurt deg. Hun ble gravid slik at du ikke skulle dra til utlandet. Hun får i tillegg sin far til å tilby deg jobb. Hun legger opp til en liten søt kjernefamilie. Er foreldrene hennes klar over at dere kun var FF? Det kan virke som om hun har fortalt dem noe annet.

Uansett mener jeg at du bør fullføre utdannelsen. Dette er noe du har planlagt lenge. Sjansen for at du vil ta den senere er svært liten. Å jobbe for faren hennes er å be om bråk. Han kan kanskje ikke sparke deg, men han kan tvinge deg til å slutte.

Det er heller ikke noen god ide å prøve å ha et forhold til henne. De fleste som kun holder sammen pga barn går fra hverandre, og de er ikke lykkelige sammen. Det har heller ikke barnet godt av.

"Så lenge dere bare er FF mener jeg det innebærer at hun tar abort dersom hun blir gravid. Det hadde vært noe helt annet dersom dere var kjærester."

Beklager, dette var jo bare helt borte i natta dumt.

Om jenta ikke orker å ta en abort så skal hun da jaggu meg ikke tvinges av den grunn at de ikke er/var kjærester.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...