Gå til innhold

Hun ble gravid og det var ikke planen, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Sitter du her å sier at han kan VELGE om han vil bli far eller ikke? Og at det er en VALGSAK om han vil stille opp og ta ansvar for sitt eget barn??? *JA, han er en mann.*

Tenker du overhodet ikke på at de valgene han tar også vil få store konsekvenser for barnets mor?? *Ja, han er en mann.*

Uansett omstendigheter, så var de tross alt TO om å lage dette barnet. Og de bør være TO om å ta konsekvensene! *Det bør nå enhver seksuell person vite. Trenger ikke høy IQ for denne geniale tanken.*

Det å være alenemor, dreier seg ikke først og fremst om å klare seg økonomisk. Men å ha hjelp og avlasting i hverdagen, og en å følge barnets utvikling sammen med! *Det er konsekvensen jenta tar om hun velger å bære frem barnet alene.*

Barnets mor fortjener vel også en mulighet til utdannelse, eller i det minste litt egen fritid? *Som hun nok mest sannsynlig har overveid nøye, siden hun velger barn foran karriere.*

Så jeg synes det er horribelt hvordan du bagatelliserer farsrollen og farsANSVARET hans ved å fremstille det som om det er hans rettighet å velge om han vil ta ansvar for barnet eller ikke. *At noen menn velger å frasi sin fedrerolle, er ikke nytt.*

At han opprinnelig hadde andre planer, har lite med saken å gjøre. Det hadde kanskje barnemoren også?

Men siden omstendighetene nå er endret, så er det dette de bør ta utgangspunkt i, og innrette sine planer deretter. *Det er din mening. Ikke alle tenker slik som deg, dessverre. Du må huske at vi tenker og handler forskjellig. På denne problemstillingen finnes det ingen fasitsvar. Du ser kanskje ikke fortvilelsen hans i innlegget? Gutten vurderer å gi opp utdanning og stille opp for barnet. Å få problemstillingen vinklet fra flere sider kan hjelpe han å stå for det valget han tar.*

*Du bør kanskje lære deg å være litt ydmyk om å godta at ikke alle tenker og handler slik som deg. Slik eg oppfatter deg, er du en fordomsfull person som kun tenker svart-hvitt.*

Mvh

Ref: "Ja, han er en mann"

At du ser dette som en legal unnskyldning for ansvarsfraskrivelse i år 2006, er ganske ille!

Og tydeligvis er det bl.a. kvinner med innstilling som deg, som gjør det mulig.

"Grøss"

Det var jo nettopp trådstarters innstilling, som fikk meg til å reagere på ditt svar.

Dette er en ung mann som tydeligvis forstår omfanget av det som har skjedd, og er villig til å ta sitt ansvar deretter!

Så kommer du med en tilbakemelding som nærmest bagatelliserer hans rolle som far, og fremstiller det som om det er "helt greit"hvis han velger bort farsrollen og prioriterer seg selv og utdannelse istedet.

Etter mitt syn synes jeg derfor at svaret ditt gav en puff i "feil" retning til en som i utgangspunktet virket åpen for å ta valg som ville gangne både mor og barn bedre.

Og ham selv også, vil jeg tro...

Fortsetter under...

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

16

• sammfunnskritiker

11

• Ugga Bugga

8

• cecily

7

sammfunnskritiker

Så hyggelig for barnet, da!

Hvem pappa er? Nei du skjønner, han ville ikke ha deg, så han har fraskrevet seg deg, og kommer aldri til å ha noe med deg å gjøre...

Et barn som ikke har opplevd å ha en pappa, vil heller ikke savne det. Nå tar du en voksens perspektiv, ikke barnets.

Jeg syns det hørt ut som en gull fin ide!

• 2 uker senere...

Det var å snu ting på hodet. Det er han som sitter igjen med svarteper. Hun har total kontroll. Hun bestemmer om barnet skal bæres fram eller ikke. Han må ta det som det kommer. Hun kan sabotere samværet. Han må betale bidrag.

Hvorfor skal ha ta så mye ansvar når han ikke får noen rettigheter?

Beklager - gammelt innlegg men er ikke inne så veldig ofte:

Jeg syns ikke jeg snudde det på hodet. Å ha sex innebærer faktisk en risiko for å bli gravid (også med prevansjon). Hvordan kan du si at HAN sitter med svarteper? Det er HUN som er gravid og får forandret livet sitt mye mer enn han - selv om de var like mye med på å lage barnet begge to.

En graviditet og fødsel kan faktisk også sette varige merker på kropp og det er psykiske og fysiske risikoer i forhold til morens og barnets helse. For ikke å snakke om valg i forhold til utdannelse, framtid, forhold osv. (Merker mannen noe til dette? Det eneste han "trenger" å gjøre er å betale bidrag)

Og du snakker som om det er HUN som har all makt ang. det å bestemme abort eller ikke. Mener du virkelig at HAN skal kunne bestemme om hun skal ta abort?

Abort er for mange ikke bare, bare. Noen mener faktisk at det er et eget liv som har sin egen rett til å leve. Og uansett om ei jente tar abort så kan livet hennes bli ødelagt når hun innser hva som har skjedd - og at det faktisk ikke VAR så enkelt å ta abort som hun trodde. At man faktisk får samvittighetskvaler og angrer etterpå. (Selvfølgelig finnes det noen som tar abort uten å blunke...)

Som sagt så snakker jeg generelt og ikke akkurat om denne saken. Vi har bare hans versjon her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...