Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest test den dagen du venter mensen

Du må vente til ca 14 dager etter eggløsning, det vil si ca den dagen du venter mensen.

En kvinne kan bli gravid i dagene før, under og like etter eggløsning.

Sæden kan i tillegg leve opp til noen døgn inne i henne.

Du må vente til ca 14 dager etter eggløsning, det vil si ca den dagen du venter mensen.

En kvinne kan bli gravid i dagene før, under og like etter eggløsning.

Sæden kan i tillegg leve opp til noen døgn inne i henne.

Jeg har akkurat hat mensen, så må jeg vente til neste mensen for å få vite noe på testen?

Gjest test den dagen du venter mensen

Jeg har akkurat hat mensen, så må jeg vente til neste mensen for å få vite noe på testen?

Ja, du må vente.

Men hvis du hadde ubeskyttet samleie i tiden rundt mensen, er jo sjansene for at du er blitt gravid, mye mindre enn hvis du hadde samleie i tiden midt mellom to menstruasjoner.

Selvsagt er ingen periode sikker, man kan ha uregelmessig syklus, eller så kort syklus at tiden rett etter mens er sammenfallende med tiden rett før eggløsning.

Rett etter et ubeskyttet samleie kan man også bruke angrepiller (reseptfritt på apoteket) hvis man ikke vil bli gravid, disse virker ok hvis de tas umiddelbart, og deretter dårligere og dårligere frem til tre døgn etter.

Ja, du må vente.

Men hvis du hadde ubeskyttet samleie i tiden rundt mensen, er jo sjansene for at du er blitt gravid, mye mindre enn hvis du hadde samleie i tiden midt mellom to menstruasjoner.

Selvsagt er ingen periode sikker, man kan ha uregelmessig syklus, eller så kort syklus at tiden rett etter mens er sammenfallende med tiden rett før eggløsning.

Rett etter et ubeskyttet samleie kan man også bruke angrepiller (reseptfritt på apoteket) hvis man ikke vil bli gravid, disse virker ok hvis de tas umiddelbart, og deretter dårligere og dårligere frem til tre døgn etter.

Takker for svar. jeg vet at jeg kunne ha tatt angrepille, men er vanskelig når det ikke finnest apotek i nærheten av der jeg var, så jeg fikk ikke tatt den, derfor jeg er litt engstelig nå.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...