Gå til innhold

Anbefalte innlegg

"Jeg vil dermed tro at din omvendelse har vært utelukkende positiv for damene."

Ja, jeg har da ikke hatt inntrykk av noe annet :-) Jeg husker ei, som selv snakket om pikk, men holdt på å få sjokkanfall når jeg nevnte fitta hennes.

"......................................."

Jeg forstår henne. Det er et skritt fra pikk til fitte. Vi kvinner er nok veldig redd for å virke vulgære, mannnfolk har et mye mer naturlig forhold til sex og ikke minst til onani.

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

23

• Babette

10

• morsan

5

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke likt

"Jeg vil dermed tro at din omvendelse har vært utelukkende positiv for damene."

Ja, jeg har da ikke hatt inntrykk av noe annet :-) Jeg husker ei, som selv snakket om pikk, men holdt på å få sjokkanfall når jeg nevnte fitta hennes.

Virkelig? Men ei fitte er jo ei fitte akkurat som et øre er et øre. Må da gå ann å snakke om den delen av kroppen også? Tross alt noe mer vesentlig og populær da...

Gjest ikke likt

Jeg forstår henne. Det er et skritt fra pikk til fitte. Vi kvinner er nok veldig redd for å virke vulgære, mannnfolk har et mye mer naturlig forhold til sex og ikke minst til onani.

Tror det må ha noe med alder å gjøre da i såfall. For meg har det da vært helt naturlig å omtale fitta mi som nettopp fitte (det er jo det den er), og skjønner ikke hva som skulle være rart ved det? Selvsagt slenges ikke ordet rundt i alle sammenhenger da, feks middag hos svigers;)

Tror det må ha noe med alder å gjøre da i såfall. For meg har det da vært helt naturlig å omtale fitta mi som nettopp fitte (det er jo det den er), og skjønner ikke hva som skulle være rart ved det? Selvsagt slenges ikke ordet rundt i alle sammenhenger da, feks middag hos svigers;)

Under en middag hos svigers bør man strengt tatt holde seg borte fra temaer vedrørende hele området "for neden".

Kunne absolutt ikke falle meg inn å snakke om noe som helst vedrørende "underlivet" mitt uansett hvor "stuereine" ord man måtte velge!! :-)

Annonse

"Vi kvinner er nok veldig redd for å virke vulgære"

Synd. Det er få ting som er så opphissende som når en kvinne, i forbindelse med sex selvsagt, snakker om "fitta si" :-)

".........................................."

Hvor i all verden kommer ord som mus og høne fra? Hva har det med ei fitte å gjøre??

"Hvor i all verden kommer ord som mus og høne fra? Hva har det med ei fitte å gjøre??"

Tja...hvor kommer ordet "fitte" fra?

"Mus" er logisk, iom. at fitter tradisjonellt har vært mer eller mindre lodne i de fleste tilfeller. Et søtt,lite dyr :-) Høne har jeg aldr skjønt, men det rimer jo bra mht. ribbing.

"Fitte" stammer vel fra det gamle ordet "fittjar", som betyr våt myr e.l.

Dette har nok med både oppdragelse, ulike dialekter, alder og mye annet å gjøre. Det som er helt naturlig for noen, kan virke vulgært for andre.

Det har nok ikke bare med alder å gjøre, logisk nok. Også med oppdragelse, hva man faktisk er vant til o.l.

"........................................."

Annonse

Gjest ikke likt

"Hvor i all verden kommer ord som mus og høne fra? Hva har det med ei fitte å gjøre??"

Tja...hvor kommer ordet "fitte" fra?

"Mus" er logisk, iom. at fitter tradisjonellt har vært mer eller mindre lodne i de fleste tilfeller. Et søtt,lite dyr :-) Høne har jeg aldr skjønt, men det rimer jo bra mht. ribbing.

"Fitte" stammer vel fra det gamle ordet "fittjar", som betyr våt myr e.l.

Fitte er jo et ord som betyr det ene. Mus og høne betyr jo noe annet og noe helt annet.

Gjest ikke likt

"Vi kvinner er nok veldig redd for å virke vulgære"

Synd. Det er få ting som er så opphissende som når en kvinne, i forbindelse med sex selvsagt, snakker om "fitta si" :-)

".........................................."

Jeg må bare stille meg forundret over at alle ikke gjør det? Kan jo tenke meg at mor og eldre generasjoner ikke gjør det men unge folk? Folk under 40 eller så gjør da vel det?

Jeg må bare stille meg forundret over at alle ikke gjør det? Kan jo tenke meg at mor og eldre generasjoner ikke gjør det men unge folk? Folk under 40 eller så gjør da vel det?

Langt, langt fra alle gjør det nei. Jeg har møtt kvinner som ikke sa "pikk" engang. Det ble "den" og liknende ord. Fryktelig begrensende, synes jeg.

For meg har det fungert veldig frigjørende å kunne si fitte. Det var en tid da jeg ikke brukte det, og da var jeg heller ikke så fri i forhold til å snakke om sex generelt, og det å snakke dirty under sex, slik vi gjør nå, var helt utelukket. Jeg ville det nok, men ble helt stum.

Jeg vil dermed tro at din omvendelse har vært utelukkende positiv for damene.

En ting _jeg_ steiler litt av, er når folk bruker ordet "ræv" der hvor jeg ville sagt "rumpe". En bergensk kompis kommenterte den "fine ræven" til et kvinnemenneske, og det hørtes helt feil ut for meg :-)

"........................................"

For meg har det fungert veldig frigjørende å kunne si fitte. Det var en tid da jeg ikke brukte det, og da var jeg heller ikke så fri i forhold til å snakke om sex generelt, og det å snakke dirty under sex, slik vi gjør nå, var helt utelukket. Jeg ville det nok, men ble helt stum.

Jeg vil dermed tro at din omvendelse har vært utelukkende positiv for damene.

En ting _jeg_ steiler litt av, er når folk bruker ordet "ræv" der hvor jeg ville sagt "rumpe". En bergensk kompis kommenterte den "fine ræven" til et kvinnemenneske, og det hørtes helt feil ut for meg :-)

Langt, langt fra alle gjør det nei. Jeg har møtt kvinner som ikke sa "pikk" engang. Det ble "den" og liknende ord. Fryktelig begrensende, synes jeg.

Jeg har en liten sperring der, synd. Eksen elsket at jeg snakket "dirty" når vi hadde sex, men jeg har ikke turt å ta den helt ut med kjæresten ennå. Han sier nemlig ikke noe selv! Og jeg tenner fryktelig på grovprat jeg... Grisete som jeg er. ;o)

hmmm... Hos oss har kjæresten verdens deiligste rumpe, men han sitter på rævva. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...