Gå til innhold

Kontrollerende ektemann ( litt langt)

Anbefalte innlegg

Gjest en som vil hjelpe til

Hei har en veninne som sliter veldig i sitt forhold til mannen. Han driver nesten telefonterror med henne og skal vite hvor hun til en hver tid befinner seg.Spesielt hvis hun er ute med kollegaer. Har alltid vist tegn til sjalusi og vil helst at kun de med barna skal være sammen.Det er selvsagt mye mye mer. De har to barn sammen som begge er i barneskolen. Hun ønsker seg ut av forholdet,men føler det er som mange hensyn å ta ( familie generellt, egne foreldre osv.....) Har sagt at hun må tenke på seg og barna sine først. Er det noen som vet om et sted det går an å henvende seg for råd og veiledning ved evt samlivsbrudd. Det har vært gift i over 10 år. SLik at hun kan få lagt en strategi. Det som gjør at jeg skriver er at hun er redd for hva mannen kan finne på når det går opp for han at hun vil skilles......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240539-kontrollerende-ektemann-litt-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan ta kontakt med et krisesenter. Hun kan fortelle til familien hvordan hun egentlig har det og få hjelp av dem. Hun har barn og bør dermed tenke på dem. Det eneste hensynet hun skal ta er til seg selv og de 2 barna hennes.

Men hun må ville dette selv, det er jo det som er problemet. Hvis hun ikke tørr gjøre det pga at hun er redd for hva mannen kan finne på, så finnes jo også den muligheten at hun og barna kan gå til et krisesenter mens mannen er på jobb om dagen.

Det er mange måter å gjøre det på, men jeg har aldri vært i en sånn situasjon, så jeg bare kommer med råd som jeg har lest i tråder som har handlet om det samme.

Uansett så håper jeg venninnen din og barna kommer seg ut av forholdet hvis det er ille. Hun må tenke på seg selv og barna først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...