fructis Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hei. Er en jente på nitten år, som de siste mnd har opplevd blødninger ved samleie. I mars i vår ble jeg innlagt på gyn.avd. med diagnosen vridd eggstokk på høyreside. Slapp operasjon, da de mente at den hadde vridd seg tilbake selv. Hadde blødninger 5-6 uker etterpå, og frem til idag har jeg hatt "etterveer". Ble også testet for klamydia på sykehuset, og testet negativt. Som sagt har jeg etter dette opplevd blødninger ved samleie, men alltid bare fra høyre side (jeg ser det på ham). Blødningene har veldig ofte sammenheng med sterke smerter i høyre eggstokk og slapphet. Tok dette opp med fastlege, og han fant ingenting da han foretok gyn. undersøkelse (det føltes i dn perioden ut som om jeg hadde en rift/et sår på høyre skjedevegg, men dette fant han ingen forklaring på). I tillegg tok han klamydiaprøver av livmorhals og urinrør, som begge var negative. Ble anbefalt å avstå fra samleie i 2-3 uker, og etter 3 ukers sølibat opplevde jeg ingen smerter eller blødninger. Men etter å ha vært fra hverandre en ukes tid rett etter dette, blødde jeg ved første samleie igjen. Det samme repeterte seg uken etterpå. Tok det opp på nytt med fastlegen nå i forrige uke, men han mente fortsatt på at det kunne være klamydia. Jeg lurer fryktelig på¨om det virkelig idetheletatt er mulig for meg å ha fått klamydia, etter 3 negative tester på meg, som var jomfru frem til jeg møtte min nåværende kjæreste, og han testet negativt nylig, og har kun hatt ei før, for to år siden. Eller er det rett og slett eggstokken som ikke har kommet seg helt enda? Jeg føler at fastlegen min ikke tar meg på alvor fordi jeg er så ung, så jeg håper på et skikkelig svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240590-bl%C3%B8dninger-ved-samleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 For det første, så kan jeg ikke forestille meg at blødningen kan ha sammenhang med ditt tidligere eggstokkproblem, og det med vridd eggstokk er også litt usikkert. Det er meget uvanlig at en normal eggstokk vrir seg, da må det være cyste på den. Plutselige smerter i en eggstokk kan oppstå ved eggløsning eller hvis det går hul på en cyste eller kommer blodansamling , for eksempel etter eggløsning. Det med klamydia kan du også se bort fra, med negativ test kan du være trygg på at det ikke er årsaken. En vanlig årsak til slik samleieblødning er at det er rikelig slimhinne på livmorhalsen, det er vanlig hos de som bruker p-pille men også hos andre kvinner i fruktbar alder. Legen bør sjekke med en livmorhalsprøve (kreftprøve) at det ikke er unormale celler. Man kan forsøke å behandle en slik blødende livmorhals med laser. Be din lege henvise deg til en gynekolog, jeg synes det er på tide at ditt problem blir tatt alvorlig. (Men det er ikke noen farlig tilstand å blø fra livmorhalsen). Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240590-bl%C3%B8dninger-ved-samleie/#findComment-1861881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 For det første, så kan jeg ikke forestille meg at blødningen kan ha sammenhang med ditt tidligere eggstokkproblem, og det med vridd eggstokk er også litt usikkert. Det er meget uvanlig at en normal eggstokk vrir seg, da må det være cyste på den. Plutselige smerter i en eggstokk kan oppstå ved eggløsning eller hvis det går hul på en cyste eller kommer blodansamling , for eksempel etter eggløsning. Det med klamydia kan du også se bort fra, med negativ test kan du være trygg på at det ikke er årsaken. En vanlig årsak til slik samleieblødning er at det er rikelig slimhinne på livmorhalsen, det er vanlig hos de som bruker p-pille men også hos andre kvinner i fruktbar alder. Legen bør sjekke med en livmorhalsprøve (kreftprøve) at det ikke er unormale celler. Man kan forsøke å behandle en slik blødende livmorhals med laser. Be din lege henvise deg til en gynekolog, jeg synes det er på tide at ditt problem blir tatt alvorlig. (Men det er ikke noen farlig tilstand å blø fra livmorhalsen). Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240590-bl%C3%B8dninger-ved-samleie/#findComment-1861882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 For det første, så kan jeg ikke forestille meg at blødningen kan ha sammenhang med ditt tidligere eggstokkproblem, og det med vridd eggstokk er også litt usikkert. Det er meget uvanlig at en normal eggstokk vrir seg, da må det være cyste på den. Plutselige smerter i en eggstokk kan oppstå ved eggløsning eller hvis det går hul på en cyste eller kommer blodansamling , for eksempel etter eggløsning. Det med klamydia kan du også se bort fra, med negativ test kan du være trygg på at det ikke er årsaken. En vanlig årsak til slik samleieblødning er at det er rikelig slimhinne på livmorhalsen, det er vanlig hos de som bruker p-pille men også hos andre kvinner i fruktbar alder. Legen bør sjekke med en livmorhalsprøve (kreftprøve) at det ikke er unormale celler. Man kan forsøke å behandle en slik blødende livmorhals med laser. Be din lege henvise deg til en gynekolog, jeg synes det er på tide at ditt problem blir tatt alvorlig. (Men det er ikke noen farlig tilstand å blø fra livmorhalsen). Vennlig hilsen Mette H Moen Mitt svar kom to ganger, jeg håper ikke du måtte betale to ganger, gi tilbakemelding om det var tilfelle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240590-bl%C3%B8dninger-ved-samleie/#findComment-1863312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.