Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Middag nå? Vi har nettopp spist frokost vi.. :o)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dory

13

• flisa

6

• Gemini

5

• ostepop1365380989

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg lager ofte av ruccolamix, med tomater, pinjekjerner, fetaost, bacon og avocado. :)

Når du bruker bacon, sprøsteker du det da? Bruker sånn oppskjært eller?

Jeg er utrolig glad i bacon, men jeg glemmer ofte og bruke det.

Skrevet

Valnøtter passer godt sammen med ruccola.

Ellers ser jeg du har fått oppklart at det var pinjekjerner du tenkte på.

Skrevet

Jeg bruker saltede Chasewnøtter... (husker ikke helt hvordan det skrives, men pytt). Det smaker iallefall nydelig.

det skrives Kæsjhevv :)

Skrevet

æsj ja - eller er det jo rått kjøtt?

Skrevet

Skal vi dra med en gang? *vann i munnen*

Dere kan jo alltids dra og ta en rydde- og vaskejobb hjemme hos meg, mens jeg gjør meg ferdig med kontordagen, så kan vi mekke salat & kake sammen i ettermiddag :-)

Gjest Shira12
Skrevet

æsj ja - eller er det jo rått kjøtt?

Vel ja, jeg skjønner jo det da *gjeiper* ;-)

Men jeg får det ikke sprøstekt jeg. Og så når folk snakker om bacondryss, skjærer de opp bittesmå biter og steker mye da eller.

Å, kom igjen, gi meg opplæring i baconverden!

Skrevet

Å ja! Fetaost hadde jeg glemt.. Takk for tips! Det må jeg ha i ja...

Og Chrrytomater i stedet for vanlig.. Enig! Det hadde jeg også glemt.

*Nam*!:)

Jeg bruker å servere osteterninger ved siden av - så folk kan ha oppi selv, eller syns jeg osten blir slapp når den er blandet oppi.

Gjest Shira12
Skrevet

Dere kan jo alltids dra og ta en rydde- og vaskejobb hjemme hos meg, mens jeg gjør meg ferdig med kontordagen, så kan vi mekke salat & kake sammen i ettermiddag :-)

Rydde? Vaske? Ble plutselig ikke så sulten lengre jeg... ;-)

Lage mat sammen er noe jeg liker, blir alltid så hyggelig når jeg og venninner, eller sambo, inntar kjøkkenet.

Skrevet

Men jeg får det ikke sprøstekt jeg. Og så når folk snakker om bacondryss, skjærer de opp bittesmå biter og steker mye da eller.

Jeg veit ikke sjøl jeg - hehe

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg veit ikke sjøl jeg - hehe

Nei der ser du, ha! ;-)

Skrevet

Rydde? Vaske? Ble plutselig ikke så sulten lengre jeg... ;-)

Lage mat sammen er noe jeg liker, blir alltid så hyggelig når jeg og venninner, eller sambo, inntar kjøkkenet.

Neida, jeg skal nok rydde & vaske sjøl, så kan dere jo ta en tur i morgen i stedet? ;-)

Skrevet

Bruker det som er litt tykkere skiver enn vanlig, og sprøsteker det ikke. :)

ostepop1365380989
Skrevet

det skrives Kæsjhevv :)

=)

Ja, sånn var det...

ostepop1365380989
Skrevet

Du har ikke ostepop i salaten, altså? ;)

Ikke til vanlig...

Kun til helst spesielle anledninger... ;)

(Jeg liker i grunnen ikke ostepop noe særlig...)

Skrevet

Jeg vet ikke jeg, men det er jo sånn smårett-bacon og smårett-skinke (ferdigkuttet) i butikken, til bruk i pasta-retter, og kan sikkert brukes i salat også. Du kan jo prøve deg fram, det er kanskje enklere når de allerede er så finkuttet, å få det sprøstekt mener jeg. Står man og skjærer selv, så blir det vel lett litt større biter, eller, ikke nødvendigvis da...

Vel, som du skjønner så har jeg ikke allverdens erfaring med bacon ut over vanlige tynne baconskiver til speilegg.

Sånne vanlige baconskiver kan man jo forresten steke, og så hakke/klippe opp etterpå og drysse over salaten, når jeg tenker meg om...

Gjest Shira12
Skrevet

Bruker det som er litt tykkere skiver enn vanlig, og sprøsteker det ikke. :)

Ok. Da tror jeg nesten at det må bli salat her i morgen. I dag er det reker som står på menyen, og hvitvin *løper og setter flaska kjøligt*

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg vet ikke jeg, men det er jo sånn smårett-bacon og smårett-skinke (ferdigkuttet) i butikken, til bruk i pasta-retter, og kan sikkert brukes i salat også. Du kan jo prøve deg fram, det er kanskje enklere når de allerede er så finkuttet, å få det sprøstekt mener jeg. Står man og skjærer selv, så blir det vel lett litt større biter, eller, ikke nødvendigvis da...

Vel, som du skjønner så har jeg ikke allverdens erfaring med bacon ut over vanlige tynne baconskiver til speilegg.

Sånne vanlige baconskiver kan man jo forresten steke, og så hakke/klippe opp etterpå og drysse over salaten, når jeg tenker meg om...

Jeg får teste ut litt.

Jeg er ikke noe flink med kniven, så når jeg skjærer opp selv er det ikke akkurat små kvadratiske biter som blir resultatet.

Gjest Shira12
Skrevet

Neida, jeg skal nok rydde & vaske sjøl, så kan dere jo ta en tur i morgen i stedet? ;-)

Da stiller vi vet du :o)

Skrevet

Valnøtter passer godt sammen med ruccola.

Ellers ser jeg du har fått oppklart at det var pinjekjerner du tenkte på.

Ble valnøtter:) de hadde ikke pinjekjerner...

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...