Lillemus Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Middag nå? Vi har nettopp spist frokost vi.. ) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Jeg lager ofte av ruccolamix, med tomater, pinjekjerner, fetaost, bacon og avocado. Når du bruker bacon, sprøsteker du det da? Bruker sånn oppskjært eller? Jeg er utrolig glad i bacon, men jeg glemmer ofte og bruke det. 0 Siter
laban Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Valnøtter passer godt sammen med ruccola. Ellers ser jeg du har fått oppklart at det var pinjekjerner du tenkte på. 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Jeg bruker saltede Chasewnøtter... (husker ikke helt hvordan det skrives, men pytt). Det smaker iallefall nydelig. det skrives Kæsjhevv 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Når du bruker bacon, sprøsteker du det da? Bruker sånn oppskjært eller? Jeg er utrolig glad i bacon, men jeg glemmer ofte og bruke det. æsj ja - eller er det jo rått kjøtt? 0 Siter
Gemini Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Skal vi dra med en gang? *vann i munnen* Dere kan jo alltids dra og ta en rydde- og vaskejobb hjemme hos meg, mens jeg gjør meg ferdig med kontordagen, så kan vi mekke salat & kake sammen i ettermiddag :-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 æsj ja - eller er det jo rått kjøtt? Vel ja, jeg skjønner jo det da *gjeiper* ;-) Men jeg får det ikke sprøstekt jeg. Og så når folk snakker om bacondryss, skjærer de opp bittesmå biter og steker mye da eller. Å, kom igjen, gi meg opplæring i baconverden! 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Å ja! Fetaost hadde jeg glemt.. Takk for tips! Det må jeg ha i ja... Og Chrrytomater i stedet for vanlig.. Enig! Det hadde jeg også glemt. *Nam*! Jeg bruker å servere osteterninger ved siden av - så folk kan ha oppi selv, eller syns jeg osten blir slapp når den er blandet oppi. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Dere kan jo alltids dra og ta en rydde- og vaskejobb hjemme hos meg, mens jeg gjør meg ferdig med kontordagen, så kan vi mekke salat & kake sammen i ettermiddag :-) Rydde? Vaske? Ble plutselig ikke så sulten lengre jeg... ;-) Lage mat sammen er noe jeg liker, blir alltid så hyggelig når jeg og venninner, eller sambo, inntar kjøkkenet. 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Vel ja, jeg skjønner jo det da *gjeiper* ;-) Men jeg får det ikke sprøstekt jeg. Og så når folk snakker om bacondryss, skjærer de opp bittesmå biter og steker mye da eller. Å, kom igjen, gi meg opplæring i baconverden! Jeg veit ikke sjøl jeg - hehe 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Jeg veit ikke sjøl jeg - hehe Nei der ser du, ha! ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Rydde? Vaske? Ble plutselig ikke så sulten lengre jeg... ;-) Lage mat sammen er noe jeg liker, blir alltid så hyggelig når jeg og venninner, eller sambo, inntar kjøkkenet. Neida, jeg skal nok rydde & vaske sjøl, så kan dere jo ta en tur i morgen i stedet? ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Når du bruker bacon, sprøsteker du det da? Bruker sånn oppskjært eller? Jeg er utrolig glad i bacon, men jeg glemmer ofte og bruke det. Bruker det som er litt tykkere skiver enn vanlig, og sprøsteker det ikke. 0 Siter
ostepop1365380989 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 det skrives Kæsjhevv =) Ja, sånn var det... 0 Siter
ostepop1365380989 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Du har ikke ostepop i salaten, altså? Ikke til vanlig... Kun til helst spesielle anledninger... (Jeg liker i grunnen ikke ostepop noe særlig...) 0 Siter
Gemini Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Vel ja, jeg skjønner jo det da *gjeiper* ;-) Men jeg får det ikke sprøstekt jeg. Og så når folk snakker om bacondryss, skjærer de opp bittesmå biter og steker mye da eller. Å, kom igjen, gi meg opplæring i baconverden! Jeg vet ikke jeg, men det er jo sånn smårett-bacon og smårett-skinke (ferdigkuttet) i butikken, til bruk i pasta-retter, og kan sikkert brukes i salat også. Du kan jo prøve deg fram, det er kanskje enklere når de allerede er så finkuttet, å få det sprøstekt mener jeg. Står man og skjærer selv, så blir det vel lett litt større biter, eller, ikke nødvendigvis da... Vel, som du skjønner så har jeg ikke allverdens erfaring med bacon ut over vanlige tynne baconskiver til speilegg. Sånne vanlige baconskiver kan man jo forresten steke, og så hakke/klippe opp etterpå og drysse over salaten, når jeg tenker meg om... 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Bruker det som er litt tykkere skiver enn vanlig, og sprøsteker det ikke. Ok. Da tror jeg nesten at det må bli salat her i morgen. I dag er det reker som står på menyen, og hvitvin *løper og setter flaska kjøligt* 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Jeg vet ikke jeg, men det er jo sånn smårett-bacon og smårett-skinke (ferdigkuttet) i butikken, til bruk i pasta-retter, og kan sikkert brukes i salat også. Du kan jo prøve deg fram, det er kanskje enklere når de allerede er så finkuttet, å få det sprøstekt mener jeg. Står man og skjærer selv, så blir det vel lett litt større biter, eller, ikke nødvendigvis da... Vel, som du skjønner så har jeg ikke allverdens erfaring med bacon ut over vanlige tynne baconskiver til speilegg. Sånne vanlige baconskiver kan man jo forresten steke, og så hakke/klippe opp etterpå og drysse over salaten, når jeg tenker meg om... Jeg får teste ut litt. Jeg er ikke noe flink med kniven, så når jeg skjærer opp selv er det ikke akkurat små kvadratiske biter som blir resultatet. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Neida, jeg skal nok rydde & vaske sjøl, så kan dere jo ta en tur i morgen i stedet? ;-) Da stiller vi vet du ) 0 Siter
Dory Skrevet 4. august 2006 Forfatter Skrevet 4. august 2006 Valnøtter passer godt sammen med ruccola. Ellers ser jeg du har fått oppklart at det var pinjekjerner du tenkte på. Ble valnøtter:) de hadde ikke pinjekjerner... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.