Gå til innhold

Vi har skrevet avtale....

Anbefalte innlegg

Gjest to spørsmål

For meg blir en slik avtale smør på flesk, ved å gifte seg så har man lovet hverandre troskap, mener jeg.

Men det jeg lurer på er: hva hvis det skulle skje, og dere har barn, skal ikke barna kunne bo på en ok måte hos begge foreldrene?

Og, hvordan skal utroskap defineres? Hva om den ene av dere forelsker dere i en annen (en kollega), virkelig elsker denne personen, snakker masse med denne, tenker på denne hele tiden, ønsker å tilbringe resten av livet med denne. Det er ikke noe fysisk i bildet, men en lanvarig og dyp forelskelse. Skal man da ikke få halvparten av verdiene når man velger å gå ut av ekteskapet?

Eller er dette ikke utoskap, men å rote med en kollega man ikke føler noe for på et julebord, er værre?

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ostepop1365380989

12

• flisa

4

• DarkPink

4

• Angelica :o)

3

Gjest Baderen

Å være forelsket i en annen er da utroskap godt som noe?

Da har man jo vært utro da? Eller handler utroskap bare om fysiske handlinger?

"Å være forelsket i en annen er da utroskap godt som noe?"

Nei, det er det ikke. Om du forelsker deg i en annen, så kan du velge om du vil gå inn for å kvele forelskelsen, eller gi den næring. Kveler du den, så har du ikke vært utro, du har bare hatt lett for å forelske deg.

Gjest hva da, er man utro

Nei, det er det ikke. Om du forelsker deg i en annen, så kan du velge om du vil gå inn for å kvele forelskelsen, eller gi den næring. Kveler du den, så har du ikke vært utro, du har bare hatt lett for å forelske deg.

Men hva hvis du ikke velger å kvele den, men heller ikke gjør noe fysisk? At du velger å gå ut av ekteskapet, og er forelsket i en annen, men ikke har vært fysisk sammen med den du har forelsket deg i. Du vet ikke om det blir noe med den du er forelsket i, men velger å gå ut av ekteskapet.

Skal du da, i flg denne avtalen i tråden her, miste alle verdier og eiendeler?

Gjest Baderen

Men hva hvis du ikke velger å kvele den, men heller ikke gjør noe fysisk? At du velger å gå ut av ekteskapet, og er forelsket i en annen, men ikke har vært fysisk sammen med den du har forelsket deg i. Du vet ikke om det blir noe med den du er forelsket i, men velger å gå ut av ekteskapet.

Skal du da, i flg denne avtalen i tråden her, miste alle verdier og eiendeler?

Den problemstillingen har jeg ikke satt meg inn i.

Derimot er jeg en person som veldig lett forelsker meg.

Før vi giftet oss, advarte jeg mannen min om hvor lett jeg faller for kjekke menn. Men jeg lovte han at jeg alltid ville kvele forelskelsen. Og det løftet har jeg holdt.

Gjest Persille

I en fornuftig verden, ja.

Men om man er bundet av en slik avtale, og går ut av det fordi man har falt for en annen - kan ikke motparten da hevde at vedkommende har vært utro?

Jeg tror ganske sikkert det ville blitt gjort.

Gjest Baderen

I en fornuftig verden, ja.

Men om man er bundet av en slik avtale, og går ut av det fordi man har falt for en annen - kan ikke motparten da hevde at vedkommende har vært utro?

Jeg tror ganske sikkert det ville blitt gjort.

Jeg forsvarer ikke avtalen, jeg bare hengte meg opp i at du mener at en forelskelse er det samme som utroskap.

Annonse

Gjest Anonym jeg...

I motsetning til de andre nedenfor her, syns jeg faktisk den ideen der var ganske kul!

Forelsker man seg i en annen, betyr det da at man får være ryddig nok til å skille lag med sin ektefelle, før man inngår i et nytt seksuelt forhold. Slik burde det jo være uansett.

Støtter denne jeg også:) Dette er en avtale jeg kunne ha skrevet under på!! Og er veldig enig i hva "støtter denne" sier!! Man må avslutte noe for å begynne på noe annet!!

Jeg hadde ikke skrevet under på en slik avtale. Blir voldsomt amerikanskt i mine øyne. Og hvis også ett kyss på munnen er utroskap så blir fallhøyden plutselig stor.

Men ikke misforstå meg. Et kyss på munnen er ikke noe jeg vil mannen min skal gjøre med andre. Men hva om noen plutselig ble veldig glad for å se ham, og plasserte munnen sin på munnen hans før han helt fikk summet seg.

Skulle jeg da be om skilsmisse, og så ta fra ham alt???

Jeg synes det er greit med en deling av boet ved en evt. skilsmisse.

Annonse

Men forhold kan da sprekke om man ikke er utro så avtale ville vi ha. Og dette var en tilføyelse helt til slutt, bare for å understreke overfor hverandre at dette er viktig for oss.

Det øvrige i avtalen reguleres jo av ekteskapsloven da, så du hadde ikke trengt denne avtalen.

Snacky1365380698

Den man gifter seg med/blir samboer med er _ikke_ den samme man skiller seg fra/flytter fra. De snilleste mennesker kan bli de mest ufyselige ved et evt brudd.Så hva om du mener partneren din er utro og han bare nekter og nekter...Da blir det vel action, da..

Jeg ville heller satt pris på at kjæresten min unnlot å være utro fordi han tenkte at han elsket meg og ikke ville miste meg, enn at han stoppet fordi han tenkte at han ville beholde lenestolen, toseteren og halve kjøkkenbordet.

*ler høyt* Utrolig bra sagt, DarkPink :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...