Gå til innhold

Kommentar til tykk venninne?

Anbefalte innlegg

Gjest trofast venninne??

Hei!

Har en venninne, hun er ganske tykk av seg. Dette er ikke noe jeg tenker så mye over, og har alltid vært et ikke-tema mellom oss. Nå i det siste har hun imidlertidig begynt å spørre meg om jeg syn hun er tykk, si ting som "jeg ser vel tykk ut i denne kjolen, syns du ikke?" etc.. Hva svarer jeg på sånne ting uten å fornærme henne? Hun ER jo tykk, men føler ikke at jeg kan si "ja, du er tykk" når hun spør heller. Hun er jo klar over problemet selv!

Hittil har jeg bare snakkeet det bort, men det går ikke hver gang det heller!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240697-kommentar-til-tykk-venninne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare godta at hun er tjukk og respektere hennes innrømmelse av det?

Svar vennlig på det hun spør om uten å være nedlatende. Om du prøver å påstå at hun ikke er tjukk vil du nok såre henne mer, hun vet jo at du juger. Hun er ikke dum, bare overvektig.

ostepop1365380989

Kan du ikke bare godta at hun er tjukk og respektere hennes innrømmelse av det?

Svar vennlig på det hun spør om uten å være nedlatende. Om du prøver å påstå at hun ikke er tjukk vil du nok såre henne mer, hun vet jo at du juger. Hun er ikke dum, bare overvektig.

Enig!

Jeg er ei tjukkebollafeita selv - og når jeg spør sånn, er det for å høre om klærne er kledeleig eller om de får meg til å se enda mer bumsete ut. Hun skjønner sikkert at hun feit. Likevel er det klær som er penere enn andre på - og da syns jeg du skal svare ærlig.

Har hun på seg dette, ja, da er det lov å si at hun ser dritfeit ut: http://www.rhitard.com/features/fat.jpg

har hun på seg dette derimot er det lov å si at det passet henne godt: http://www.gordos.com/imagenes/elementos/fashionGroup_06.jpg

.....

Enig!

Det er ofte en form for selvforsvar og ufarliggjøring ved selv å innrømme en "feil" før andre sier noe.

Jeg gjør det ofte selv, f.eks hvis jeg er nervøs så sier jeg det like gjerne med en gang, med et smil. Om noen da begynner å motsi meg, er det provoserende.. :-)

Annonse

Kanskjehun er usikker på hvilke klær hun kler osv? I så fall kan du kanskje hjelpe henne å finne klær som hun vil se mindre ut i.

Ei jeg kjenner er ganske svær, men hun er utrolig flink til å kle seg, dermed ser hun langt mindre ut, og får alltid komplimenter for at hun ser flott ut.

Ho har sikkert plagg som ho ser tykkere og tynnere ut i. Kanskje du kan si at "dette anntrekket" var fint til deg. Evt. kan du si noe negativt om et antrekk dersom det får henne til å se større ut. Da må du også si hvorfor.

(Anntrekk med horisontale striper er sjeldent bra, mens vertikale striper/snitt ofte gjør deg slankere.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...